#toki Netelan - Nederlands
2563 messages · Page 3 of 3 (latest)
tenpo pini ale la mi toki pona taso ala tawa jan ante
mi alasa e ni taso ni li monsuta lili tawa mi :p
....lawa mi li pilin ike mute lon tenpo suno ni
ken la mi li kama pilin ike jaki
ni li lon la mi ken kama ala
mi kama kepeken e alasa Kolona kin :p
pilin mi la ale li pona taso mi wile sona
ike a
o kama pilin pona!
@dusk gazelle @south cipher tenpo seme la mi o lon tomo pi ilo tawa?
mi lon 11:45
o musi mute, jan ale o
a a a
b b b
c c c
vertrekken jullie om 14:00 precies of is het een geschatte tijd
mn trein arriveert om 13:55 denk ik
lawa mi li toki e ni: mi o lon tenpo monsi pi open ona. ken la ni li suli ala a
mi lon ma Arnhem
mi pilin pona wawa tan ni: mi wile tawa kulupu a :)
ken suli la mi tawa ma Arnhem lon poka pi tenpo nanpa 12
wij komen dan ook aan
het is niet precies, maar ongeveer, ws wordt het iets van 14.10
a pona
ik heb mijn bus gemist
@south cipher @dusk gazelle nu kom ik niet meer op tijd in groningen
en ik kom uiteindelijk pas 14:22 aan in amsterdam
😔
tenpo ni la mi tawa ma Arnhem. tawa li wile e tenpo lili ilo mute luka luka.
sina lon seme pi ma Arnhem? mi lon ma tomo la mi tawa sina.
we kunnen wel ff wachten, pakken we een trein later
oké
@south cipher sina lon seme? :3
sina lon seme
ik ben op perron nu
nu even 30 min wachten op jan Jonatan
ik ben er al hoor
sina kepeken ala kepeken tomo ni ·
mi kepeken tomo ni
pona ·
@sick flame o
mi tu li lon tomo nanpa tu tu tan monsi pi tomo tawa lon poka lupa.
ken la sona mi li pakala tan ni: mi tawa tomo mute lon alasa supa a a a
mi o kama kulupu lon insa pi tomo Amsterdam Centraal anu lon poka ona?
mi lon
tenpo ni la mi kama lon nasin nanpa 7a. sina lon seme?
tomo ni li nasa a
mi lon nasin nanpa 7a
mi kin
Incheckpoortjes? Heeft de NS incheckpoortjes?
mi sona ala e nasin lukin pi jan ale
jo
jo
mi pilin e ni: mi lukin e sina
mi jo e ilo kute en len lawa
mi mute li lon nasin 10b li awen e sina
de bus heeft ons de heenweg alleen een beetje vertraagd, maar daardoor hebben we wel goedkopere tickets
Geluk bij een ongeluk
Hoi, wil je mij € 24,00 betalen voor treinreis amsterdam? Je kunt met elke bank in Nederland betalen. Dank je wel!
https://betaalverzoek.rabobank.nl/betaalverzoek/?id=UV_qq0MhSciAKXR-zvgf8w
mi pana e mani
🐄
boe
mu
hoe ging het
goed! we hebben een leuke middag gehad
tenpo musi
allerlei microben gezien
was super gezellie en leuk om met andere toki pon*ers/isten te spreken
moet je doen!
mi kama lon tomo mi · mi pilin pona tan kulupu ·
Ik zeg zelf ‹tokiponisten›, de vorm die ik het vaakst zie, gevormd zoals ‹esperantist›. Soms zie ik in het Engels ook ‹toki ponists›, met een spatie. ‹tokiponers› zie ik weinig.
toki poners klinkt vooral musi tawa mi
tan li ni. nasin mi pi toki Netelan la mi toki e nimi "toki poners"
tan la minder lettergrepen en meer musi
‹minder lettergrepen en meer musi› is zo’n prachtig zinsdeel.
Universeel toepasbaar. Kan zo op een tegeltje.
Neem
(kijesankalu).
kijesankalu li musi a
Je kunt de app "revolut" downloaden en zo 2 gratis treinreisen per maand krijgen door lege accounts te gebruiken en hernieuwen
Werkt voor alle Nederlandse transportatie zo ver ik weet, zeker bus/tram en trrein
a! jan Kasape o, tenpo moku la mi toki e ni: "sina awen lon ma Ansetan anu seme? pilin mi la sina toki e ni!" taso ni li lon ala.
tenpo ni la mi alasa sona e tan pi sona pakala mi. ken suli la mi sona pakala e toki ni a.
("ni la mi awen lon ma Ansetan lon tenpo suli ·")
||… dan komen we eerder aan in Amsterdam → dan blijven we langer in Amsterdam||
mi sona e ni
Sinds wanneer en waar kun je dat doen?
Ik had altijd al een skeptisch gevoel over Revolut maar het werkte altijd wel goed tot vorige maand sinds ze nu rooted Android hebben verbannen
Dus ik kan het alleen nogmaar gebruiken zolang ik ingelogd blijf
Echt die neobanks zijn zo irritant
Gelukkig krijgen steeds meer traditionele Nederlandse banken MasterCard/VISA dus steeds minder redenen om een neobank te gebruiken
Wat bedoel je?
Ik weet niet sinds hoelang dit bestaad ik gebruik het ook maar net
Het is een app op je gsm. Je kunt een account aanmaken en dan op je google wallet zetten (nadat je dat geïnstalleerd hebt). Dan scan je via google wallet met je gsm waar je normaal met je kaart zou inscannen
echt goeie tip :33
Ik had het over de 2 gratis treinreizen
En wat je bedoeld met "lege accounts te gebruiken en hernieuwen"
Je maakt ze aan zonder er geld in te steken
Je kunt nog steeds door de poort en de controleur zal er niets over zeggen, en je kunt het account later gewoon verwijderen
sina kama ala kama kulupu lon ma Ansetan lon suno nanpa 25?
13
27
2
ala
786446611688587274
toki_pensive
Dankjewel Discord, voor deze op dit moment nog hoogst nuttige informatie
ook leugens ik was er gwn
ik heb verloren 😔
loose a battle win the war la volgende keer beter
ik heb het spel verloren
hoe tokiponiseer jij Vlaanderen?
Pamele, maar ik ben er niet super blij mee
Ik heb vanalles geprobeerd en die m zorgt er voor dat het aantal lettergrepen Hetzelfde blijft, ook al zijn de klanken anders
Pantele heb ik ook ooit gebruikt, maar in mijn hoofd klinkt Pamele beter
Wantelen?
Wat zou de IPA van jouw V in Vlaanderen zijn?
Ja ik zoek ook even naar de Vlaamse, want volgens mij zou de Vlaamse v eerder naar de P gaan dan naar de W
Ik heb wat gezocht, en ik denk dat het niet aan de v ligt maar wel aan de w, https://en.wikipedia.org/wiki/File:Nl-wang.ogg tegenover https://en.wikipedia.org/wiki/File:Nl-wang_(Belgium).ogg
Voor zover ik kan zien gebruikt het hele Nederlandse taalgebied /v/ voor v
ah maar de toki pona w is toch net zo ver van jouw v als de mijne?
🤔 eigenlijk wel
Ik denk dat ik hier akkoord mee zou kunnen gaan, zonder de eind-n dan
taso misschien is er een betere, Vlaanderen is een irritant woord om te tokiponizeren, Vlaams is nog erger
haha
ik kon trouwens niet omdat we het vieren van mijn moeders verjaardag hadden verplaatst naar die dag😔
ona li musi kin a. anu ala anu seme?
tenpo sike ni la kulupu ante kin li kama la o kama pona lon ona
hoe zeg je wiþdrawals in het Nederlands
als in withdrawal symptoms? ontwenningsverschijnselen
Ik zeg altijd afkickverschijnselen
"ik heb ontwenningsverschijnselen van kruidnoten"
is dat goed?
vgm wel
maar ik weet het niet zeker
vaak zegt men iets als: ik krijg ontwenningsverschijnselen wanneer ik stop met roken. Maar stoppen met pepernoten is niet echt een begrip
"ik krijg ontwenningsverschijnselen nu ik geen pepernoten meer eet"
want je krijgt de verschijnselen niet door het eten, maar door dat je ze niet meer eet
mmmm sona sona
@dusk gazelle@ripe wadi@toxic plover@simple berry@vast phoenix @golden siren @sick flame la toki pi tenpo kulupu mi li kama lon lipu tenpo. sina wile ala wile e ni: nimi sina li kama lon lipu ni?
||er verschijnt binnenkort een artikel in lipu tenpo over de meetup in Amsterdam. willen jullie bij naam genoemd worden (✅), of blijf je liever anoniem (🚫 )||
ijo ante:
mi jo e sitelen kulupu
mi wile pana e ona ala e selo ona taso, sama ni:
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Lipu_tenpo_nanpa_jan_-_kulupu_Pelin.png
ni li ike ala ike tawa sina?
||I want to vectorise the group photo like this - is this ok
or not ok
?||
ni li pona tawa mi!
ona o kepeken e nimi soweli Kate a
nimi ante li ike tawa mi
ni li pona mute tawa mi :)
Hey, een volwaardige federale regering in België, 7 maand geleden had ook gemogen, maar kijk het duurde al geen 2 jaar deze keer dus ik klaag maar een beetje
In Nederland is het niet veel slechter.
en de redenen dat het niet ging zijn nu ook wat anders dan gewoon
voor een keer zaten de conservatieven in wallonië en de "sossen" in vlaanderen, en moest de vlaams-nationalist de twee uitersten verzoenen
ivm vertaalmaand: ik dacht om een beetje van Van den vos Reynaerde in het toki pona te zetten, alleen dat is niet weinig en ik zit wat te denken over versvorm en rijm
eerste regel ben ik niet tevreden over, maar ik weet niet goed hoe ik het beter kan overbrengen
tot zover heb ik geprobeerd:
- vier heffingen per vers (dus lettergrepen met nadruk), zoals in het ouder germaans vers en in veel middelnederlandse versregels (daar is het eerder 2 à 4 heffingen). 'dalingen' worden niet geteld
- eindrijm met assonantie, dus de klinkers van de laatste lettergrepen komen overeen (ongeveer zoals in oudfranse lais)
Wauw, epiku! Wat een uitdaging
ik vind autisme echt lastig met meetups ;-;
like het was super leuk alleen taal verwerking gaat echt helemaal naar 0 als ik overprikkeld raak,,,,zoals na een treinreis of gwn bestaan in een ruimte met meer dan 2 geluidsbronnen, tis echt wack >:(( a
ike a!
ik heb ook autisme dus ik ken het heel goed. die overprikkeling heb ik tegenwoordig (gelukkig) wel minder snel last van
vroeger rookte ik cbd wiet om het te medicaten maar ik ben nu like in mn sober arc ofzo en nu moet ik dealen met prikkels terwijl sober
wat betekent die eerste regel eigenlijk, en hoe bedoel je die eerste tp regel?
ook: waarom kasi sewi ipv kasi suli?
idee was hoge bomen
wellicht had ik het naar sewi omgezet op een moment toen ik "suli" in de regel erboven had gebruikt
het was op pinksteren, pinksterdag
is leuk omdat het het verhaal inbedt in een echte tijd (en elders in de tekst ook in een echte plaats)
in het tp: ik dacht aan het einde van de paascyclus, het gaan van de heilige geest
heb het aangepast naar
__ten__po __pi__ni __li__li la
__ka__si __se__wi en __ka__si ma
li __ma__ma e __lin__ja __mu__te __la__so.
wel leuk om te praten
zelfs als ik een beetje uit vorm ben
maar wel goed om te oefenen als ik terug naar Nederland ga
hey should we make a dutch toki pona server?
all the other cool countries have one
🥺
als het maar niet van nederland heet, maar van het nederlands
ik zal mn anti vlaanderen meningen voor me houden
leuke praeteritio hoor
en suriname ook niet, en de friezen mogen gewoon toki pona praten
ik ben niet serieus :p
nee weet ik wel
in suriname spreken ze toch allang geen nederlands meer?
het is er wel degelijk een taal, maar wel een van velen en lang niet de grootste
ik dacht dat ze een creole taal spraken
ook
ahhhh okay interessant
suriname is ingewikkeld
afgerond is 2/3 van nederlandstaligen nederlander, 1/3 vlaming, en het deel van suriname is bij het afronden verdwenen
wow er zijn zoveel vlamingen?
wel wat ja
ik dacht dat er ongv evenveel vlamingen waren als friezen
ja XD
de media zijn er vrij gescheiden, ik wil zeggen er zijn vlaamse zenders en nederlandse zenders
enige wat ik hoor over vlaanderen is dat de bussen kut zijn en het overspoeld is met fascisme
franstalige belgen zijn wat meer gericht naar andere franstalige zenders, vooral uit frankrijk maar ook rtl van luxemburg
ze bedoelen wellicht dat vlaams belang het goed doet
dat van de bussen klopt
nu de walen kunnen ook bruin uit de hoek komen maar die hebben geen extreemrechtse partij, toch geen boven de kiesdrempel
de franstalige liberalen flirten er soms wel wat mee, want dat zijn daar de meest rechtse
hoeveel friezen zijn er eigenlijk
ongv 800.000
wtfak
en vlamingen zijn een beetje meer dan de helft
okay new factoid belgie is veel groter dan ik dacht
ik dacht like ongeveer 3 miljoen
, 1 miljoen wallonen, 1 miljoen vlamingen en whatever brussel is + de duisers die er rondhangen
haha ik snap de verwarring
wat brussel betreft
een nederlandstalige in brussel heet een vlaming
een franstalige in brussel heet een franstalige in brussel
1 op 5 franstalige belgen woont in brussel, en is geen waal; maar er wonen zo weinig vlamingen in brussel dat er geen apart parlement is voor vlaanderen met brussel, omdat ze nooit een verschil zouden maken
in de media spreekt men vooral van "vlaams" en "franstalig" als de twee zogezegd etnische begrippen in belgië
de twee gebarentalen van belgië heten vlaamse gebarentaal en "langue de signe francophone belge" (meestal vertaald naar frans-belgische gebarentaal)
fake news "brussel" heet eigenlijk Brussum en is âld fryske grûn
interessant thos
tho
ja het kost iedereen hier veel tijd om te leren haha
is er net als in luxemburg stad een verschil in klasse tussen wanneer welke taal gesproken word?
intussen niet meer
een eeuw geleden bv. wel nog, vlaamse aristocraten spraken vooral frans (en leerden dat aan hun kinderen)
veel vlaamse schrijvers waren dus alleen of vooral franstalig
er zijn zo nog een paar fossielen over, van mensen die altijd in vlaanderen geleefd hebben maar alleen frans kunnen, "franskiljons" worden ze genoemd
uitstervend ras wel
kan..., maar ik vind dit hier ook wel handig.
hoewel deze post wel moeilijk te vinden is op de server
ik denk dat de nederlandse toki pona community beter groeit met een eigen server
(mi kute e nimi "BeNeLux" lon tenpo mute - taso mi sona ala e ni: ona li pona ala pona tawa sina pi ma Netelan)
ken la mi ale o pali e ma Sito pi ma PeNeLe/BeNeLux
ni la jan pi ma Pelije en jan pi ma Lesepu li ken lon
kin la ma PeNeLe li kute musi
penele :3
ma Lesepu la jan li toki Netelan ala.
ni la nimi ni li nasa lili tawa mi
lon a taso mi ale li toki pona
"ma supa" anu "ma anpa" li ken ala ken nimi tawa kulupu? ma ni li supa pi nena ala li anpa tan ma poka mute. :p
Ja de lage landen, welke landen vallen daar onder?
ma lipu li ken (dit zal in praktijk natuurlijk een erg verwarrende naam zijn)
geen idee, maar als we het in toki pona zoiets noemen is het wat mij betreft niet heel pona om er een strakke grens omheen te trekken
dus ja, wat vind jij
Aan de andere kant vind ik ook wel fijn hier, onder de ma pona nucleaire paraplu om het zo maar te zeggen. kulupu pi toki Netelan la mi o weka e jan ike.
fair
als er een server zou komen zou het fijn zijn om al een soort moderatiesysteem in de startblokken te hebben staan, zeg maar
er zijn wel mensen die daarbij kunnen helpen denk ik
direct de anti yaref nuclear dome inschakelen XDDDD
daarmee ja
mi sona pali ni
gewapende moderators fluisteren bij de irl meetups het wachtoord, bestaande uit een raadsel en een 64-cijferige nummercode in je oor, waarna je vervolgens 5 minuten hebt om het antwoord en wortel van de code in te voeren samen met een kopie van je ID, vingerafdrukken, netvlies-scan, urine-, ontlasting- en bloed monster in 5 voud , allemaal ondertekend door een arts , notaris en advocaat die bewezen toki pona als moedertaal hebben. dit alles word overzien door een totaal ondemocratisch verkozen centraal comité bestaande uit leden van de Nieuw-Communistische Partij Vlieland (Marxistisch-Leninistisch-janSonjaistisch)
sona mi la jan Ke Tami li sona pali ni
a ken la mi en jan Ke Tami li toki insa sama
ik vind mezelf zo grappig soms sorry XD
het is wel grappig
👏
was een goed verhaal, alleen bij die communisten uit vlieland werd het een beetje ongeloofwaardig
nou >:(
idk de NCPN heeft gwn 1 zetel in de fryske marren, dat is 1 bus en een boot van vlieland >:3
ooit zat het rode vaandel gehezen worden over vlieland!!!!11!!1!!! /j
waar ligt vlieland
sona
like ,,,,,friesland in name only want volgens mij spreken ze daar gewoon texels/west-fries
bôle
ik kin wol in moord dwaan foar vegan sukebole
@south cipher wy moatte vegan sukebole helje!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
suikerbrood 😋
tis gwn brood, maar met brokken suiker er in gebakken, de textuur is ook meer stretchy en de korst is meer plakkerig dan like droog
soms zitter er krenten in ook
ik heb van suikerboord nooit gehoord
tis super tasty alleen mensen doen er vaak boter in of volgens mij zit er melk in het deeg ofz?
anyways vegan suikerbrood is totally mogelijk, alleen moeilijk te vinden
ik heb gededuceerd dat sukebole suiker+brood was maar ik weet niet hoe dat eruit ziet
wat de fuck is dit
ten eerste , sukebole is frysk
ten tweede, wat de fak is die foto
ik heb research gedaan , vegan sukebole is echt easy, gwn margerine ipv boter gebruiken
maybe ga ik dit maken voor de volgende meetup
ja het is een beetje makkelijk om frysk te lezen
Ziet er echt niet uit als het suikerbrood dat bij de bomma mee bij het kerstmiddagmaal ligt
en it is sûkerbôle trouwens
lol r vergeten en heb geen dakjes :/
vriendin van me zei ooit dat je t gwn fonetisch kan schrijven omdat standaard fries een koloniaal project is, en zij zei het altijd zonder r vandaar t foutje
(ik bin gjin frysk)
hangt er vanaf wat je bedoelt met "koloniaal" ig, maar fonetisch schrijven ben ik het op zich wel mee eens - ik zeg het ook zonder r lol
en de reden dat ik fonetisch schrijven goed vind is omdat ik daarmee mijn moederdialect beter kan weergeven
myn memmedialekt it wâdfries
nu ben ik benieuwd waarom
want dit is zon specifiek iets om te melden er moet echt een grot verschil zijn dan
ho sorry nee maar dat mag niet
niets tegen krenten in brood ik hou van krentenbrood maar niet in de suikerbrood
maar ik zou denk meer actief zijn in een discord specifiek voor de nederlanders
hier is het onnozeler, vaak grappiger, komt het op het voorblad van de krant enzo
weet nu niet in welke mate dat laatste in nederland ook is
maar het is zowaar een belangrijk deel van de collectieve herinnering hier
maar dan laten we de vlamingen aan hun lot over, das ook niet gezellig
nederlandstalige server is in principe wel logisch, op een manier
zo werkt ook de franstalige gemeenschap
(van toki pona op discord bedoel ik niet van belgië ofzo)
ja sowiso is dit kanaal heel onhandig om makkelijk terug te vinden en notificatie instelling enzop
alright we maken er gwn een
prima
wat word de naam :)
miss dat jan Ke Tami dan even kan helpen met opzetten
ma pona pi ma Netelan? XD
toki pona en toki Netelan
dat is hoe de duitse server het doet
daar is ook expliciet ruimte voor duits lerenden
prima
@vast phoenix heb jij zaterdag tijd om een toki Netelan server met mij op te zetten?
ken
wie speet kanst doe?
sina wile la
sina ken pali e kulupu lon tenpo ni
ni la mi ken open e pali
taso kulupu li open tawa jan ante lon tenpo ante
18:00-01:00
Lieden, de toki Netelan server heeft ook een server logo nodig. Als iemand die wil maken, zou top zijn. Of als je een goed idee hebt voor een ontwerp, laat vooral van je horen, dan kan iemand anders het misschien uitwerken tot een logootje.
dit is een wat slordig ideetje, ik heb niet echt verstand van tekenen ofz
oh ja Suriname spreekt ook nog Nederlands. Ik zat zelf ook al wat te denken maar echt alleen aan NL & BE
ook al ben ik zelf van mening dat vlaggen in principe geen goede symbolen zijn voor talen, maar anders wordt het misschien ook weer erg moeilijk om een compact logo te verzinnen 🤔
ja zo voel ik mij ook
nu ja misschien hoeft het logo niet zoiets te zijn
de franstalige tp server ziet er zo uit
ik zat te denken richting een eventuele leuke manier om sitelen pona of sitelen sitelen te gebruiken, maar toki Netelan is best lang dus het wordt misschien wat moeilijk te lezen op klein formaat
de duitse maakt gebruik van de üöä die uniek zijn aan een duitstalig toetsenbord
nena telo lanpan
zoals de spanjaarden vaak ~ hebben wellicht... hm
ach met die puntjes ja
ik weet zo even niet hoe die andere puntje moeten
.. waarschijnlijk
alleen nena past er thematisch niet goed bij
precies
🧠
windmolen
of is er een manier om zoiets te doen met de ij en pona. maar dan mooi
@sick flame jij nog creatieve ideeën?
ni li sama sitelen "namako" tawa lukin mi
Ja het lijkt een beetje op namako2
mi alasa kepeken ilo la kule ni li kama
taso ni li ijo pi ma wan taso anu seme?
sina ken wile sona e ni:
mi kepeken jelo ni tan seme?
tan ijo tu
ijo nanpa wan la lipu wan li lon sona pi jan mute li toki e nimi pi sama ale lon toki Tosi pi ma Tosi. seli lipu li kepeken jelo ni
ijo nanpa tu la kulupu li tawa e lipu tawa tomo mute la ona li kepeken jelo ni
jan pona mi li toki e ni: jan pona pi mama ona li kute e toki pona lon tomo tawa linja
ona li kute e ni lon tenpo kulupu pi ma Netelan
ona li toki tawa jan toki li wile sona e ni: toki ni li toki seme
wile a ·
mi isipin mute ·
ona li toki ala toki tawa jan pi tenpo kulupu ni?
Als je de rechter twee accentjes goed uitlijnt, dan lijkt het meer op een lange ij met accenttekens.
Zoals hier.
supa tu tu · jan Panan en jan Ke Tami en mi en jan ante li lon tomo ni · jan ante li kute mute · pini la ona li toki e ni : ‹Can I ask you something?› · ni la mi toki e ni : ‹Tuurlijk!› · ni la lon tenpo lili la jan ni li sama kiwen ·
net als dit ofzo?
jan ante tu li lon poka · ona kin li kute ·
Ja, zoiets.
De emitters – taak: vind een Nederlandse benaming daarvan – als klassiek toki-ponasymbool, en de lange ij voor het Nederlands. Prachtig.
Maar een paar lijntjes. En regio-onfahankelijk.
mi la mi o kepeken ala e kule ni
Het was zo grappig. Die gozer bevroor gewoon twee seconden.
anu seme
ona a ·
of Nijntje met 3 oren, lijkt ook wel een beetje op <toki>
wacht
Ik vind bit best wel beter maar
het kan
misschien is het beter als ik de ij verbolden
ja alleen maar de hoofd is nodig
eldritch horror Nijntje
sdfgh
ik vind zelf de IJ met emitters (toki Netelan la stralen?) best een goeie eigenlijk
😄
w
kwam net terug van 't wandelen en
ah ik snap 'm het zijn zeg maar de toki straaltjes
ona li sama kiwen? kon ni li seme
de ij staat niet in het midden
kon li ni ala ni: ken wawa la, ona li sama?
lon tenpo lili la ona li toki ala li pali ala ·
a mi lukin ala e ni
toki sina li awen
mi lukin ala e ona. mi la ona li pini pi toki sina. toki mi la mi wile kama sona e kon ona
(tan seme la mi pali ni aa)
ona li suwi tawa mi
AAAAAAAAAAAA
pilin mi la sijelo ona o weka anu seme?
ik persoonlijk hoop dat de onnijntjes voor de grap zijn
ni anu seme
aaaaaaanu se me
lawa taso
lawa Nente
ken... kin la ona li ike ala tawa mi
ooh pona mute
loje pi mute sin
mss de ij blauw maken?
ik bedoelde eig dit maar dan met blauwe ij
sijelo ala la ona li monsuta ala tawa mi
steekt raar af tegen elkaar
ja
het zou leuker zijn met een verschil in helderheid
musi pona tawa mi
sinpin loje li ike tawa mi
Ik vind het in een heel goeie richting evolueren, voor mij mag de bol nog net iets ei-vormiger
a nasin tu li ken, het was meer bedoeld er een ei-ijgrap in te steken
een zwarte lijn om het ei heen zou hem voor mij afmaken
Ik vind het prachtig
wacht, minuscuul detail, maar mss moet de ij nog een heel klein stukje naar rechts
insa:
gaan we echt een ei doen?
mi sona ala
ma E pi toki E
ik vind dit de leukste
what a beauty
ik wacht
nee het was een stom idee
goedendag
nu moet de server ook nog daadwerkelijk gemaakt worden
hallo
hij is al gemaakt
ik ben alleen nog even bezig met de setup
jan Ke Tami heeft alvast wat moderation spul opgezet
goeiemogguh!!
leuke ideeën allemaal, vooral.met de IJ vind ik heel leuk
nice!
absoluut
zeker wel :p
De Nederlandse toki pona server is er!!:
https://discord.gg/QJ3vRysS
<@&856162936212946964> Kom vooral even langs bij de gezelligste server op discord.
heel gezellig
keseli mute a 
oeh, ik houd van landschapschilderingen, wat is je favoriete schilder?
ik had zojuist een schokkende realisatie…
L
||O PINI E PAN E L||
||OPINIEPANEL||
@south cipher ben je vrij om met mij te praten
jawel
ping me maar als je dit leest
welk kanaal?
ken je me toevoegen? 👉👈
@ripe wadi
Nu snap ik ’m. Dit clipje komt uit een serie die Ongezellig heet.
als ik vragen mag: wat was het waardoor je het nu ineens doorhad
Voor de 1 aprileditie van lipu tenpo hebben we allemaal artikelen verzameld in andere kunsttalen dan het Toki Pona. En er was een artikel ingezonden in de taal kay(f)bop(t). Het tekstbeeld van die taal is raar: ellenlange reeksen van een spraak-lettergreep met daarna een hoed-letter tussen haakjes. Hierdoor brak de lay-outsoftware de tekst op belachelijke manieren af: soms kwam er na een openend haakje een regeleinde, en de regellengte varieerde ontzettend. Dit kon ik, als ene typograaf van het tijdschrift, niet verdragen. Want zoals het spreekwoord gaat: Een juiste regelafbreking op de juiste tijd is als een gouden appel op een zilveren schaal (Spreuken 25:11). Aan mij dus de taak om het er netjes uit te laten zien. Punt is alleen dat ik die taal niet spreek. Daarom ging ik op internet zoeken naar kay(f)bop(t)-grammaticareferenties, om zo de taal wat beter te begrijpen en goed onderbouwde regelafbreekkeuzes te maken. Ik vond bijvoorbeeld een uitgebreid blog, maar kon er zo snel geen relevante typografische informatie op vinden. Ik keek dus even verder, maar nu in een artikel over kay(f)bop(t) van de Fandom-kunsttalengemeenschap. Toch ik had weinig nuttigs gevonden toen ik het eenmaal had doorgelezen. Welnu, ik voerde dit onderzoek op het toilet uit, als pauze tussen het gelay-out, en bezigde dus mijn mobiele telefoon. En op Fandom-artikelen op mobiel wordt onderaan de pagina blijkbaar verwezen naar – op het oog willekeurige – andere Fandom-gemeenschappen. En te midden van alle Angelsaksische tekst sprong een Laaglands woord mij in het oog: Ongezellig. Onwillekeurig tikte ik erop, en zo kwam ik te weten dat dit blijkbaar de naam van een serie is. Goed, toiletbezoek voorbij. Eenmaal terug aan mijn computer moest ik iets op Discord zoeken, en toen dacht ik: laat ik ook maar ’s kijken hoe het met de Nederlandstaligen gaat. Geen nieuwe berichten onder de zon, maar toen merkte ik wel een cartoongezichtje op dat ik net een paar seconden op Fandom langs had zien komen.
als je hulp nodig hebt voor kay(f)bop(t): er is geloof ik nog een discord van
wacht ik denk dat ik er niet meer in zit intussen, sorry https://discord.com/invite/XXsK8hfvS6
https://discord.gg/pFVZA5TMP7 de invite link is verstreken hier is een nieuwe, permanente link
Het is al wel gelukt, hoor.
Ja dood gesprek 🥀🙏😭
vrees niet, we hebben tegenwoordig een Nederlandstalige tp server
K heb de hoop om tp te spreken al heel lang opgegeven, k ben gewoon te dom daar voor
Maar hoezo eigenlijk?
Als dit chatkanaal ook bestaat?
Dit is cursed.
Ik wil meer.
is makkelijker om naar te navigeren vind ik

sukepole