#Videogames

1 messages · Page 4 of 1

pine grail
#

Je hoeft niet de keuze te geven. Niemand klaagt over God of War of over dergelijke spellen dat je gewoon 1 karakter hebt

zenith musk
#

true, Mirage is wel weer meer de oude formule

pine grail
#

Ik vond hem wel prima maar te lang

golden thicket
golden thicket
pine grail
#

Origins wil ik ooit nog eens spelen zonder sidequests

zenith musk
#

Black Flag gasm

golden thicket
zenith musk
#

heb je rogue ook gespeeld?

golden thicket
#

ik heb zelf alle gespeeld behalve de eerste

#

en liberations

zenith musk
#

Altair blijft de coolste imo.

#

gevolgd door Ezio

pine grail
golden thicket
#

Ezio is best in my opinion... maar je hebt ook langer met ezio gespeeld

golden thicket
zenith musk
#

Ja en Ezio had betere games, maar puur als character ga ik voor de legend Altair

golden thicket
#

puur character is Altair wel baas ja

#

i mean Connor is ook wel beest maar perpetual Anger

zenith musk
#

Maar Rogue heeft mij wel geleerd, dat ik in hart en ziel eigenlijk meer een Templar ben dan een assasin 😃 .

golden thicket
#

het idee van de templars waar Shay voor vecht is een geidializeerde visie van de templars... Shay neemt de tennants op als routing out evil and putting good people on the thrones ipv de templars die world domination willen....(If im correct)

#

maar rogue was sws echt te kort

zenith musk
#

wel toffe overgang op unity

golden thicket
#

zeker waar...

pine grail
#

Dat krijg je natuurlijk wel als je alle spellen speelt

#

Helaas heb ik daar de tijd niet voor (misschien wel als ik helemaal niks anders speel)

#

Maar die scènes in de huidige tijd komen op mij meer over als skits dan als iets dat de verhalen samenbrengt

golden thicket
#

ja, wel benieuwd wat ze met ||Basim|| Gaan doen maar wel leuk dat ze characters terugbrengen... miss kunnen ze dan modern day beetje opbrengen

balmy spoke
#

Vind de overarching story maar vaak saai

#

Blijf liever in de oudheid en mijn character

#

Astergo onzin kan mij gestolen worden

#

Begon leuk maar nu gewoon saai

golden thicket
#

dat

#

desmond story was interessant but thats about it

balmy spoke
#

Heb overigens alle delen uitgespeeld - vond de RPG elementen wel wat hebben

#

Parry systeem werkte ook niet echt satisfactory in oude delen - was te OP

golden thicket
#

zeker, combat vind ik rpg stijl wel leuker, denk dat ze het goed hebben uitgevoerd in Mirage(van wat ik tot nu toe heb gespeeld)

balmy spoke
#

Heb Mirage nog niet gehaald - wacht tot mijn herfstvakantie

#

Is nu voor 40 te verkrijgen

stuck depot
#

Probleem met Ubisoft is vooral uplay. Er zijn games die ik niet meer kan spelen door die rommel. Niet dat Heroes of Might and Magic 6 het beste deel is, maar ik zou toch wel graag nog in staat zijn om te kunnen spelen wat ik gekocht heb.

queen juniper
#

Dat zijn de spellen die ik pirate na het kopen om de betere versie van het spel te kunnen spelen... Versie met DRM < versie zonder DRM. Helemaal als het shit is die je moet instaleren om altijd online te zijn.

balmy spoke
#

En de anti pirating stuff die alles onnodig laggy maakt

stuck depot
#

Tja ik speel dan gewoon iets anders en kies ervoor om de sequel dan niet te halen, of sowieso geen een ubisoft spel op pc voor het geval ze dat weer flikken.

#

Ze kunnen Uplay beter Udon'tplay noemen.

autumn cipher
#

Als goed is Uplay allang dood, en nu is het de niet veel betere Ubisoft Connect geworden

stuck depot
#

Ik geloof dat dat ook niet werkte, eerder dit jaar heb ik nog eens geprobeerd die game te installeren en te spelen.

wheat nexus
# golden thicket Mirage is een goeie stap in de richting naar de oude, ik ben nu zelf op de switc...

Van wat ik hoor is Mirage qua "scale" een stap in de goede richting... maar als de storytelling methode PRECIES hetzelfde is als alle andere Ubisoft games (zoals Far Cry en de nieuwere AC games), waar alle verhalen non-linear gedaan worden per ZONE. Oftewel, dat je alle zones kan doorgaan om een verhaal te volgen zodat het uiteindelijk tot een conclussie kan komen, maar je de vrijheid hebt om te beginnen waar je wil... en tegelijkertijd deze kwaliteit leveren (dat het lage kwaliteit is, of vaag, of jumbled)...

Ik heb dan liever dat ze dan helemaal teruggingen met Unity and before. Waar verhalen gewoon chronologisch langzaam de gehele stad doorheen gaat, en je hier en daar wat andere dingen kan doen als je er zin in hebt.

Zoals de expressie gaat van vrijheid vinden in beperkingen.
Geef je totale vrijheid en je komt nergens.

stuck depot
#

Ik snap nog steeds niet waarom ze het meest domme en vreselijke personage uit Valhalla zijn eigen game geven.

golden thicket
#

cuz story i guess..... Basim isnt that bad but yea...

stuck depot
#

Vond het einde nogal vaag van valhalla, ineens uit het niets is hij compleet doorgedraaid.

balmy spoke
golden thicket
#

Valhalla was een leuke setting meh story....

stuck depot
#

Ik had liever de optie gehad hem af te maken.

golden thicket
#

vond het einde met de watcher wel leuk but thats me....

balmy spoke
#

Altijd de evil BBEG word gespaard ivm reasons?

golden thicket
stuck depot
#

Het is altijd irritant als je iemand af wil maken in een game en er echt goeie redens voor zijn, maar het toch niet gebeurt.

#

Persoonlijk heb ik nooit geen interesse gehad in het hele science fiction en modern day gebeuren, ik speel die games voor de settings als het mij aanspreekt.

#

Odyssey vond ik erg leuk, eerste AC game die ik gespeeld heb sinds AC3 nadat revelations mij al tegenviel, maar valhalla heeft zoveel bullshit erin dat ik daarna ook gelijk er weer klaar mee ben.

balmy spoke
#

Origins en Odyssey waren goede games

#

Valhalla was te groot qua scale

golden thicket
#

ik vind zelf oddysey juist wat minder en valhalla wel geinig maar was idd gewoon te groot

balmy spoke
#

Werd uiteindelijk allemaal eenheids worst

#

Heb liever kleinere setting maar met meer unieke details

#

#LookingatyouStarfield

stuck depot
#

Het irritante bij Valhalla is dat Eivor gewoon iedereen's bitch is en de eagle bearer had meer hun eigen verhaal. Meer dialoog opties ook. En ieder simpel kistje is nog een hele puzzel om te vinden bij Valhalla.

#

Ik ben wel fan van het oude griekenland, vond het prachtig om gewoon al door al die steden en dorpen te lopen.

golden thicket
#

dat wel

wheat nexus
# balmy spoke #LookingatyouStarfield

My honeymoon period is gone with that game. Especially since I started playing Cyberpunk with Phantom Liberty. Especially also because of the complete revamp of everything.
kekw

balmy spoke
#

Over AC gesproken

#

Welk tijdperk en waar zouden jullie nog een AC game in willen ?

stuck depot
#

Vind het zelf een gemiste kans dat ze het oude Rome niet gehad hebben. Brotherhood was een erg goeie game, maar Rome was een ruine.

wheat nexus
#

The Three Kingdoms en Warring States period.

balmy spoke
golden thicket
wheat nexus
#

You mean that sidescroller when I can play any game that's NOT a sidescroller? 😛

balmy spoke
#

AC Chronicles volgens mij

wheat nexus
#

If I want to play a sidescroller. I play a sidescroller 😄 I want to play an AC game, AC style 😛

golden thicket
#

klopt, maar full fledged versie van die games zou wel ziek zijn

stuck depot
#

Nederland tijdens de 80 jarige oorlog zou ook interessant kunnen zijn.

balmy spoke
golden thicket
golden thicket
stuck depot
#

Ik zou zowieso graag meer games in de pike and shot era willen zien, de renaissance.

#

Zou ook mooi zijn voor een total war game die zich afspeelt van 1500-1600 zoiets. Het is de tijd dat er gruwelijk veel verschillende wapens werd gebruikt en armour ook nog steeds.

#

Helaas stoppen ze het bij strategy games er of in als wat lategame dingen in een medieval game, of wat vroege dingen in een game voor een latere periode. Het is nooit de focus.

balmy spoke
#

Japan also seems interesting but I think there are better games out there already then AC in that setting

zenith musk
#

Nu speel ik op pc alleen Anno 1800 van ubisoft, maar daar heb ik nog nooit problemen mee gehad.

zenith musk
balmy spoke
#

Flikken Maastricht

stuck depot
#

Sowieso iets tijdens de piek van het Romeinse rijk zou wel mooi zijn.

pine grail
#

Was de Franse revolutie het deel dat het dichtst bij deze tijd zit? Of is er een deel dat later is?

wheat nexus
#

Nee, die daarna. Syndicate speelt zich tijdens de Industrial Revolution... oh wacht...

#

Ik vergeet steeds dat sommige evenementen of tegelijkertijd waren, of gelijk achter elkaar kekw

#

Oh, maar idd is Syndicate later

#

1868, en Unity rondom 1789

balmy spoke
stuck depot
#

Expeditions: Rome heb ik een beetje gespeeld, moet ik nog eens mee verder gaan.

balmy spoke
#

Begint pas halverwege de Greek Campaign echt te groeien als game

#

Rest is meer tutorial en concept leren kennen

stuck depot
#

Ik zit nu weer even te kijken of ik Heroes of Might and Magic 6 kan installeren, en dit is echt een gigantische rotzooi. Op Ubisoft Connect zegt het dat ik alleen een beta versie van HMM6 heb en die is niet meer beschikbaar, en dat Shadow magic geinstalleerd is maar die heb ik niet en zou ik 15 euro voor moeten betalen op steam. Lijkt erop dat hij shadow magic wil launchen, die ik niet eens heb.

balmy spoke
#

1918

wheat nexus
#

Oh... right... those side scrollers exist

golden thicket
#

same as the AC android game

prisma pond
wheat nexus
#

And funnily enough, the director of the formerly GOOD Bioware, is part of the 2.0 and Phantom Liberty update for Cyberpunk 2077, and its sequel.

I'm cautiously optimistic on how things will go

stuck depot
#

Here's hoping Larian gets to make sequels to Neverwinter Nights, Jade Empire, Knights of the Old Republic, Dragon Age and Mass Effect too. At least Neverwinter Nights is a possibility since EA has no rights to that license.

pine grail
#

Ik hoop eerst op een divinity original sin 3

pine grail
#

Bioshock infinite heb ik goede herinneringen aan

pine grail
prisma pond
#

Denk datze spellen zoals Kotor/Dragon Age/Mass effect bedoelen

#

Of misschien eerste twee BG

pine grail
#

Oh zo, en dan BG3

#

Dan snap ik 't, al is larian niet een klein studiootje

#

Jammer, hoopte op nog een goed spel!

wheat nexus
#

Spoilers Phantom Liberty

wheat nexus
prisma pond
wheat nexus
#

Because I didn't reveal the how, only the what

wheat nexus
#

¯_(ツ)_/¯

#

Fine, I'll rephrase it...
"I spoilered the image for the moment, not the characters"
I.E. Revealed the what, not the how.

zenith musk
#

Never spoil anything. Not the why,how, when, what, etc.

#

( in general. I dont care about cyberpunk so i’m fine )

prisma pond
#

De what kan net zo'n erge spoiler zijn als de how 😂

#

Ohnee character X gaat dood aan het eind van deel 1.

Hij komt terug in deel 2, hoe? Dat zeg ik niet, maar dat het gebeurd is wel

wheat nexus
#

And yet I didn't reveal any such thing with my text.
Because what you described is the how, not the what.

#

"person x dies" is the how

"Only open this image of you've played through this portion of the game with this character" is the what.

#

But since I now slept after having a heavily emotionally dysregulated day yesterday after being incredibly afraid of something might happen and it luckily not happening.
I rephrased the text.

queen juniper
#

Snape kills Dumbeldor!

zenith musk
wheat nexus
#

Yep

#

But what does that have to do with what I said previously pre-edited?
I didn't try to imply anything. And I get that I made the mistake of phrasing it wrong, but... and THIS is a genuine spoiler: ||You CAN'T romance Panam as female V. Unless you mod the game. Since the voice lines actually do exist.||
So I guess my mistake was more assuming knowledge that isn't there. Phrased it in a way that might be considered spoilery, yet on a technical level isn't.
It's why I edited after a night's sleep.
I was just too tired to bothered yesterday

So let's just switch topics for now

#

Bruce Wayne is BATMAN!

zenith musk
#

Ik weet niet wat je pre-edited had staan 😅

wheat nexus
#

||"For the spoilered image: Yes, this is FemV with Panam"||

#

That's what I said, nothing else 😄

zenith musk
#

Aangezien ik niks van cyberpunk afweet heb ik geen idee waar je het nu over hebt. ( en dat vind ik ook prima om dat zo te houden 😜)

wheat nexus
#

(lemme also add the spoiler tags just in case)

#

In het kort was waarschijnlijk de implicatie: ||Yes, my V (protagonist) romanced Panam||

and I understand the mistake now, even if I forgot the aspect of ||female V not being able to romance Panam|| not being common knowledge

balmy spoke
#

In videogames is het tegenwoordig wel refreshing dat niet alle NPCs bi zijn

#

Laat het gewoon een diverse geaardheid zijn zonder in stereotypes te vervallen

#

Vind dat juist een bevestiging van hun persoonlijkheid dat ze niet enkel een rol hebben als romance optie voor de PC

wheat nexus
#

Also for some light hearted self deprication:
Yes, this is FemV with FemV!

#

Yes, this is FemV with Rita Wheeler

#

Yes, this is FemV with Elizabeth Peralez

#

Yes, this is FemV with Hanako Arasaka

#

I mean, what this has in common: mods.

balmy spoke
#

Cyberpunk hostage situation ?

#

Hanako especially seems uncomfortable

wheat nexus
#

UE5 kan natuurlijk veel grotere steden renderen, dus dit is in feite proberen het in 1:1 te krijgen

wheat nexus
#

(note: the GITS one is from later released GITS shows, not the most well known ones like Stand Alone Complex or the original movies)

zenith musk
#

Na een aantal pogingen om baldurs gate alleen te spelen ( maar nooit verder gekomen dan 3 party memebers vinden) gisteren nogmaals begonnen, maar nu via offline multiplayer. Maakt de game 1000x leuker.

hot linden
#

Leuk dat je het op deze manier beter vind!

#

Zelf heb ik een hekel aan met anderen spelen, heb ik laatst uitgeprobeerd en ik vond het verschrikkelijk om niet alle keuzes zelf te mogen maken LOL

#

Was dan wel weer in Divinity 1, geen Baldur's Gate. Maar is pretty much hetzelfde

zenith musk
#

Dit maakte voor mij wel het een nog betere dnd simulator. Ook al kreeg je wel automatisch lle gesprekken mee die de ander met npc hield. Iets wat je via online coop als het goed kunt voorkomen. Maar nu niet omdat het splitscreen is.

wheat nexus
#

CitizenCon is apparently happening: https://youtu.be/swk2GwfcRDI

👉 This video made you want to play star citizen ? Use my referral code below AND START a Star Citizen account with 5000 EXTRA CREDITS (UEC) in your pocket with the link : https://robertsspaceindustries.com/enlist?referral=STAR-GQL2-2DW6

👉 Subscribe to support me and do not miss new cool videos

👉 You can Join us here: Citizen Content Creators:...

▶ Play video
wheat nexus
stuck depot
#

Heb je dat ook wel eens, dat je ineens iets van gamemuziek die je al tig jaar niet meer gehoord hebt ineens in je hoofd hebt en het moet opzoeken?

pine grail
#

Niet echt regelmatig. Ik heb wel nog heel veel dat ik de muziek opzoek van far cry 5 want dat is gewoon heerlijk

#

De cultisten hebben een heel album van die muziek

#

Bij races en dergelijke gewoon een remake van Evil Knievil maar wel heel tof

stuck depot
#

Bij mij is het vooral instrumentale game muziek die blijft hangen, heb er liever niet echt lyrics bij. 8-bit soundtracks blijven ook vaak wel hangen, ze konden daar echt best veel mee doen.

wheat nexus
#

https://youtu.be/xKWa4WoTkV4
My special interest on display (graphical rendering technology)

As seen at CitizenCon 2953. From pixel to persistent universe and everything in between, join us as we showcase the power and depth of StarEngaine, enabling the seamless scale that pushes our game to the cutting edge of the industry, technology, and beyond.

Roberts Space Industries is a spacecraft ma...

▶ Play video
spice ferry
#

Nu nog hopen dat het uitkomt voor 2953

stuck depot
#

Toch mooi dat ze gelijk het jaar van release vermelden.

wheat nexus
wheat nexus
#

As seen at CitizenCon 2953. Travel with us to the forefront of navigation with a look at the evolution of UI features that help players view, engage, and interact with their surroundings, offering exciting new perspectives on the Star Citizen universe.

Roberts Space Industries is a spacecraft manufact...

▶ Play video

As shown at CitizenCon 2953. We explore the outlaw styles found on the far frontier, the new technologies enabling our next generation of character customization, and the much-anticipated arrival of diverse coiffure.

Roberts Space Industries is a spacecraft manufacturer within the persistent-world gam...

▶ Play video
regal shell
#

Meh ik heb me te hard geburned aan Star Citizen, 10 jaar geleden gebacked voor mijn gevoel

wheat nexus
hot linden
#

Persoonlijk probeer ik alle vormen van review te vermijden voordat ik een spel speel of een film of series ga bekijken. Ik heb altijd het gevoel dat reviews kijken/lezen mij heel erg beïnvloedt

queen juniper
#

Ja dat is exact hetzelfde trucje als dat onderzoek dat ze deelnemers een video van een botsing van auto's lieten zien. En dan vragen gingen stellen die ze steeds anders verwoorde.

"How fast was the car going when it hit the other car?"
"How fast was the car going when it crashed into the other car?"

Mensen die de crash vraag kregen zeiden dat de auto sneller ging. Hoe iemand een vraag steld veranderd je perceptie van je herinneringen.

ps. je neus jeukt.

#

Herinneringen zijn mega kneedbaar

wheat nexus
#

Erg interessante research inderdaad @queen juniper !
Erg apart hoe dus de sensaties veranderden met woordkeuze en bewustzijn. Net zoals het bewustzijn dat je vingertoppen een tintelende gevoel heeft.

pine grail
zenith musk
#

Das een lekker bundletje

zenith musk
#

Ik moet helemaal niks! 😜

pine grail
#

Ik ben alleen geïnteresseerd als Rockstar een datum noemt

remote nacelle
#

ASA iemand?

zenith musk
#

Wat is ASA?

remote nacelle
#

ARk survival Ascended

winged dune
#

Prima games in die bundle idd

#

maar denk dat ik er toch maar 1tje van zou spelen haha

#

heb net miles morales gekocht though

#

en heb nog wat BG3 te spelen

zenith musk
#

De arkham serie en shadow of mordor/war zijn geweldige games.

stuck depot
#

Shadow of Mordor/War vond ik erg tegenvallen, erg slechte controls die niet aangepast kunnen worden. Dat en ik werd constant door een rival aangevallen op de slechtste momenten, als ik net in een moeilijk gevecht zat dus die bleven alleen maar sterker worden. Heb Shadow of War op de PS4 gespeeld.

zenith musk
#

Vond het juist fantastische controls. Die constante aanwas aan vijanden was juist geweldig. Je maakte gewoon de ene geweldige move na de andere. Je voelde je echt een actionhero die gewoon alles afslacht dat voor zijn voeten loopt.

balmy spoke
#

Verstandig van die rivals toch dat ze wachten op het juiste moment ?

stuck depot
#

Met foute controls is het altijd het verkeerde moment voor mij, gewoon niet mijn game en dat kan. Ieder hun eigen voorkeur.

zenith musk
#

Ja snap ik. Ik kan een dergelijke game echt niet met muis en keyboard spelen.

balmy spoke
#

Muis en keyboard werkt juist wel goed

zenith musk
#

Weet ik. Met name bij shooters. Maar ik heb er de motoriek niet voor 😅

stuck depot
#

Het is bij mij vooral strategy games. Dat werkt gewoon niet op een console vind ik, alleen op een pc met muis en toetsenbord.

zenith musk
#

Yup. 100% agree. Al moet ik zeggen dat ik anno 1800 nog best vond meevallen op console. Maar haalt het bij lange na niet t.o.v. de pc.

stuck depot
#

Tja dan krijg je meer het geval van 'niet slecht voor een console' maar het blijft dan toch beter op pc.

#

Weet nog wel dat ik eerst Morrowind op de Xbox speelde, dat was echt waardeloos. Niet door de controlls, maar constant vast slaan en je kon niet eens health bars op enemies zien.

zenith musk
#

Diablo 3 daarentegen was bij vele reviewers het oordeel dat de console comtroles beter werkten dan de pc.

#

Maar dat is alweer een heel andere game

stuck depot
#

Diablo 3 heb ik ook op de PS4 gespeeld omdat het een van de weinige games is met offline multiplayer. Het was het eerste PS4 spel dat ik had dat ik met mijn neef kon spelen, we spelen al meer dan 30 jaar co-op games op consoles. Het aanbod is helaas veel beperkter geworden op consoles sinds ze online gingen.

#

Op een console boeit online multiplayer mij niet, voor mij zijn consoles echt voor offline multiplayer. Online met vreemden kan net zo goed tegen bots zijn, en als ik met vrienden game doe ik dat liever naast elkaar op de bank.

zenith musk
#

Ja helaas wel. Vorige week baldurs gate 3 gestart met offline coop. Helemaal top.

stuck depot
#

Die vind ik dan weer meer een singleplayer game, heb hem niet in multiplayer geprobeerd overigens, maar voel er ook geen behoefte voor. Ben wel blij met dingen zoals de cowabunga collectie omdat daar zelfs nog een paar van de eerste games die ik met mijn neef gespeeld heb in zitten.

#

Side scrolling beat em ups spelen daar altijd wel lekker mee weg. Samen gewoon de levels door lopen en alles in elkaar beuken dat je tegen komt.

zenith musk
#

Ik was BG3 telkens al moe na 30/45 minuten. Ik wil ook geen hele party besturen. En daarnaast hebben we op de bank nog meer lol buiten de game dan in de game 😅

stuck depot
#

Tja, je kan het altijd spelen zoals je zelf wilt. Net zoals sommigen op easy spelen en anderen op insanely difficult. Jouw game, dus je kan het spelen zoals je wilt.

winged dune
#

Na een keer co-op en solo gespeeld te hebben kan ik zeggen dat de game beter tot zn recht komt als je hem solo speelt

#

Maar dat co-op leuker is, ten slotte is samen spelen met een vriend leuker

#

Voor beide modes zeker wat te zeggen en in beide playthroughs genoten

wheat nexus
wheat nexus
formal cape
#

Geen idee of ik dit hier kan delen, maaaar.. ik ben net pas begonnen met streamen en probeer mijn affliated te halen op Twitch, which means.. dat ik 50 volgers nodig heb, ik ben heel dichtbij, ik heb er nog maar 8 nodig en zodra ik dat heb kan ik echt beginnen op twitch! Ik speel voornamelijk cozy games, maar speel ook RPG's, detective games, misschien in de toekomst bordspelletjes en ik wil graag partygames gaan spelen zodra er een grotere community is. Du mocht je hiervan houden en er meer van willen zien.. Een follow is so much appreciated! ❤️

Okay, I am just doing this I am streaming as a new streamer, and I try to get to 50 followers, which I only need 8 more, so if people want to see my content, streams, and all other fun stuff, drop a follow, and you help a new streamer out! Thanks alot in advance!

https://www.twitch.tv/queenofgalaxiez

Much love 😄 ❤️

Twitch

Chill vibes on Sunday with Sunhaven || Let's get cozy here! || !tip || !8ball || !discord

▶ Play video
wheat nexus
#

https://youtu.be/EZbqKwHuquc
(A Doom level that has more than meets the eye)

Support the channel on Patreon!: https://www.patreon.com/ArchitectofGames
Follow me on twitter!: https://twitter.com/Thefearalcarrot

Check out My House! https://www.doomworld.com/forum/topic/134292-myhousewad/

And Lost In Cult! https://www.lostincult.co.uk/

H.P. Lovecraft would not have enjoyed videogames, in fact, he probably didn't enjoy an...

▶ Play video
#

And OMG! This perfectly captures the sanity losing elements of Cosmic Horror!

wheat nexus
#

whilst myhouse.wad has a spooky horror story attached, and messed with your expectations, in very clever ways; everything in it is stuff that's possible within Doom's basic engine, and widely available editing tools. It just took someone with a different perspective, to widen our understanding of what's possible, and whilst that can be an uncomfortable experience, it's ultimately a positive one.
Great quote 😄

#

Shortened to:

Creativity comes from constraint
~ Biz Stone

remote nacelle
hot linden
#

Become aliens in a fantastic spaceshift that was built to send furniture across the universe and cooperate to complete orders. The twist you ask ? Only one of you can read the instruction manual at a time and they can't see what the others are doing.Play from 2 to 6 and destroy your friendships forever.From a table to an ironing board to a cat t...

Price

$9.99

Recommendations

170

▶ Play video
#

Eindelijk, een spel over de beste storage solution op de planeet
🔳🔳
🔳🔳

zenith musk
#

Volgende maand Gta6 trailer confirmed

pine grail
#

Nice

#

Grote blij

prisma pond
formal cape
#

Ik weet niet of jullie het leuk vinden.. maaaaar, op Twitch streamt gewoon niemand: 'Voice of Cards' en doet me zo denken aan DnD ook wel, dus ik dacht, misschien kunnen jullie het wel waarderen 😄 Ben benieuwd ook wel wat jullie van het spel zelf vinden? 😄

https://www.twitch.tv/videos/1973054687

Twitch

queenofgalaxiez went live on Twitch. Catch up on their Voice of Cards: The Isle Dragon Roars VOD now.

▶ Play video
balmy spoke
#

Eerder deze week heeft Rockstar Games aangekondigd dat de trailer van de langverwachte game GTA VI in december verschijnt. De prijs van de game is nog niet bekend, maar GTA-uitgever Strauss Zelnick, ceo van Take Two, doet alvast een opvallende uitspraak over hoeveel de games van Rockstar volgens hem waard zijn.

#

Een uurprijs - meningen ?

ebon knot
#

ik ben zoiezo al tegen abonnementen die je moet hebben voor de base game. De gaming cultuur gaat steeds meer via de cloud wat er voor zorgt dat uitgevers steeds meer macht krijgen met wat je krijg voor je geld. Zie Overwatch 2 als voorbeeld. Die is gereleased met 60 a 70% van de features vergeleken met Overwatch 1 EN Overwatch 1 is niet meer te spelen. Al het geld wat je er potentieel er in heb gestopt is weg en je mag weer opnieuw beginnen bij "versie 2". Als er dus een uur tarief gaat komen of een "je betaald voor hoeveel uur je verwacht te spelen" komt er onnodig druk achter over iets wat in mijn mening je gewoon moet kopen en dat jij bepaald wat je daarmee gaat doen.

Het is niet dat ik compleet tegen abonnementen ben. Voor online play bijvoorbeeld wat dus een service is waarbij je samen speel en een server nodig heb om dat te kunnen doen find ik logisch, maar ik wil persoonlijk weg van de cultuur dat je iets "koop" maar dat je het niet bezit omdat het in de cloud is. Heb zelf ook veel games op Steam, maar ik weet dat als Steam ooit bankrupt gaat dat ik alles kwijt ben.

#

het is niet meer kopen maar "lenen voor onbepaalde tijd"

balmy spoke
#

Stel dat deze game 80 of 90 euro is - zou je het dan nog kopen ?

#

Of maakt het het volgende meer aanlokkelijk

winged dune
#

Ik vind het idee van betalen voor de hoeveelheid uur die je speelt best aantrekkelijk. Zelf vind ik dat ik waarde uit een spel haal als het minder dan een euro per uur kost uiteindelijk.

Maar wat je met zo een model uitnodigt is verwaarloosde content. Dan krijg je games die vullen met copy pasta content en kwantiteit over kwaliteit.

#

Als ik klaar ben met een spel dat mij goede content heeft gegeven voor 30 uur, dan vind ik 70 euro ervoor duur

#

Als ik 140 uur uit een spel haal (bg3) dan vind ik 80 euro zelfs prima

#

Denk wel dat ik de grens leg bij 80 euro

#

Ik vind trouwens dat maar weinig games echt kwalitatief hoogwaardige content zonder repetitie aanbieden

#

Voor langdurige tijd

#

Dus meestal vind ik games al snel te duur 😂

ebon knot
# balmy spoke Stel dat deze game 80 of 90 euro is - zou je het dan nog kopen ?

Ik heb er minder moeite mee voor mezelf als ik 80 a 90 euro moet neerleggen als ik dat spel dan fysiek heb zonder dat ik online MOET gaan om het spel te kunnen spelen (Als het een spel is wat multiplayer gespeeld moet worden is dit natuurlijk anders)

Ik verwacht niet dat dit snel zal gebeuren, maar ik zal het er voor over hebben. Aan de andere kant ben ik er dan ook op tegen want veel mensen kunnen dit dan niet betalen en dan gaat het steeds meer richting een luxe item. Zeker voor kinderen zal dit een flinke tegenslag zijn.

En dan aan de ander ANDERE kant, als games geprijst worden op de lengte van de game dan vindt ik dat een slecht initiatief voor bedrijven. Dan gaat het nog minder om kwaliteit van de game en meer om de lengte van de game. Ik ben van mening dat een 5 uur game beter en meer impactvol kan zijn dan een game waar je 200 uur in heb gestopt. Ja, het is meer waard voor je geld, maar dat betekend niet altijd een betere ervaring.

Persoonlijk zie ik liever dat de developers beter worden behandeld en dat de games meer kwaliteit kunnen garanderen zonder de "Crunch culture" die momenteel gaande is. Als daar uit komt dat de games dan duurder worden dan heb ik daar helemaal geen moeite mee omdat er dan betere kwaliteit belooft kan worden.

Dit allemaal is ook reden waarom ik meer Indie games speel dan Triple A games 😅 Ik haal er meer lol uit met een kleine game die maar een paar uur duurd dan bevoorbeeld Elden Ring of Baldur's gate (Niet dat die slecht zijn. heb er van genoten, maar de complete ervaring was niet een 10/10 voor mij)

winged dune
#

Wat vind je dan van games die je wel online aankoopt, maar ook offline kan spelen? Save files lokaal opgeslagen

#

Een beetje zoals Spotify muziek die je hebt gedownload en dus altijd kan spelen

#

Dat vind ik zelf een prima model. Hoef niet per se een fysieke kopie

ebon knot
# winged dune Wat vind je dan van games die je wel online aankoopt, maar ook offline kan spele...

Ja dat is goed in theorie. Dat je de software op een DRM manier heb is een manier om eigenschap te krijgen over een game. Dan is het aan jou om dit goed te bewaren.

Het probleem is dat er momenteel geen goede wetten zijn om te beschermen daar tegen. In theory kan een bedrijf een "update" sturen die er voor zorgt dat het spel niet meer speelbaar is. Als je niet een oude versie van het spel heb dan ben je volgens de wet screwed. Ja, dan kan je de piracy manier opgaan, maar als je illegaal te werk moet gaan om je eigen software te behouden dan klopt er iets niet.

#

is dit ooit gebeurd? Niet dat ik weet, maar de mentaliteit dat een bedrijf kan doen met de game wat ze willen is wel aanwezig.

In mijn mening mogen ze alles doen met de game, maar op het moment dat de game verkocht is mogen ze niks meer verwijderen. DLC en Patches zijn voor mij geen probleem, zolang de optie er is om deze te weigeren.

#

Ik bedenk me net dat met MMO of MOBA's dit bijvoorbeeld wat lastiger gaat. Uitzonderingen kunnen dan wel gemaakt worden zolang het bekend is waar je voor betaal. Dan betaal je TOEGANG voor het spel, maar je koop het spel dan niet.

balmy spoke
#

Ik wil best 70 euro voor een game betalen mits je dan ook de volledige game hebt

#

Niet 50 euro vragen voor een bareback systeem waar je dan 50 euro aan DLC moet kopen om de unlock te hebben op content die al in de base game zou zitten

#

Looking at you Paradox 🤷

winged dune
#

Ja eens

#

Hoe het nu gaat vind ik prima, maar ben bang dat de game industry meer en meer kapitalistisch wordt en meer en andere manieren gaat vinden om geld uit de klant te squeezen

#

Je ziet het al in verschillende modellen zoals niet complete base games en peperdure DLC's waarvan de content in de base game had moeten zitten

#

Is gewoon goor

#

Maar voel mij daar ook vrij machteloos tegenover

#

Daarom is Baldurs Gate 3 ook zo een verademing

pine grail
stuck depot
#

Het komt toch gewoon neer op hoe duurder iets is, hoe meer je er van zal verwachten, zoals bij elk product. Ik heb X-COM 2 iets van 1500 uur gespeeld, maar dat wil niet zeggen dat ik dat er in euros voor zal betalen. Inclusief alle DLC heeft het me denk ik iets van 100 euro gekost, ik kocht het wel allemaal op release. Als ik een game het geld niet waard vind, wacht ik gewoon op een aanbieding. Meeste games kan je binnen een jaar voor de halve prijs kopen.

pine grail
#

Ja, ja en nee

#

Games kosten nog praktisch hetzelfde als 20 jaar geleden, is nu een beetje een verschuiving naar 70 ipv 60 euro

#

Natuurlijk is dat maar de helft van de pq analyse

#

En zelfs een kleiner deel van de mq analyse

#

Maar dat een ontwikkelaar kijkt naar andere opties als de prijs niet genoeg meebeweegt snap ik wel

#

Al zou ik liever gewoon meer euros a priori betalen dan dat ik slachtoffer ben van alternative monetisation

zenith musk
winged dune
#

kheb al gestemd

#

zoveel mogelijk BG3 hahaa

rain sorrel
#

Dit is vast niet geweldig voor mijn ogen maar... HDR in Horizon Zero Dawn is zo vet 👀

Foto 1 is belichting gebalanceerd
Foto 2 is belichting op de zon
Foto 3 is belichting op Aloy

#

Het rode puntje onder het scherm is mijn Bluetooth speaker voor videos en zo 😅

pine grail
#

Volgens mij is het wel prima voor je ogen, of iig ligt hoe slecht het voor je ogen is niet echt aan hoeveel licht er van je tv afkomt maar aan dat sommige punten ver weg lijken en je ogen zich daar dan op aanpassen, maar het punt staat op je beeldscherm en is dus niet ver weg

#

En ziet er tof uit! Veel plezier!

copper minnow
#

I'm wondering... what games are popular actually that are similar to Pokemon in genre, multiplayer-wise? 🤔

hot linden
#

Heel eerlijk, denk niet dat er veel is.

Wel heb je TemTem maar die is niet zo populair. En online heb je PokeMMO, maar dat is gewoon een pokemon mod dingetje

remote nacelle
#

temtem idd.

#

PokemonTTRPG

pine grail
#

Pokemmo is wel leuk. Heb ik een tijdje gespeeld rond 2011-2012 volgens mij

#

Toen was de basis firered

#

Gen 3 beste gen

zenith musk
#

Eerder omdat ie gelekt is

zenith musk
#

prima trailer, maar dat we dan nog langer dan een jaar moeten wachten vind ik ronduit belachelijk

queen juniper
#

Nou ga naar het Rockstar hoofdkantoor en vraag of je ze drinken en snacks kan brengen zodat ze harder door kunnen werken!

zenith musk
#

Nee dan zijn ze bezig met mij drinken en snacks brengen. dat gaat af van de ontwikkeltijd!

prisma pond
#

11 jaar development tijd 😂

zenith musk
#

i mean het is prima dat ze de tijd nemen die ervoor nodig is, maar begin pas met trailers als ie gold status heeft.

pine grail
#

Toffe trailer hoor, leuk de oude bekende autootjes van gta weer te zien

#

En zo te zien valt het afzwakken van wat GTA leuk maakt best mee

grizzled sphinx
#

Eh, wachten moeten we toch. Ik ben wel hyped om te zien wat ze met Vice City gaan doen

winged dune
#

Trailer volgens verwachting, prima dus

#

Maar idd zoooooo lang nog

#

Over een maand is iedereen gta6 vergeten en zit het weer in ons achterhoofd

#

Tot het wat dichterbij komt

zenith musk
#

dan komen ze met trailer 2 😄 staat niet voor niks trailer 1 bij 😄

hot linden
#

Ik kom er net achter dat AC: Mirage maar €50 is... vreemde maar wel leuke verassing! Aangezien de meeste AAA spellen tegenwoordig €70 zijn

dry wagon
#

Mirage heeft niet de beste recensies, dus misschien dat het daar aan ligt

hot linden
#

Maar de prijs is vastgesteld voor release, dus onafhankelijk van recensies

#

Of zullen ze hebben verwacht dat het slecht zou zijn en daarom een lager prijs geven? Lijkt me ook vreemd

prisma pond
#

En hij duurt ook minder lang (volgens mij)

zenith musk
hot linden
#

Ik zie dat het over het algemeen prima ontvangen wordt, maar niet uitstekend

golden thicket
#

i mean its an okay game, zoals Bob al zij, hij is een stuk korter en ze hebben hem gemaakt als tussengame

dry wagon
zenith musk
#

allemaal plebs die een 13 in een dozijn rpg wil hebben zoals de laatste 3 😛

stuck depot
#

Valhalla viel erg tegen, en die pipo die de hoofdpersoon in Mirage is is daar ook een grote reden voor dus persoonlijk heb ik geen interesse in hem als hoofdpersoon.

#

Hij was het grootste probleem in het Valhalla verhaal in ieder geval, de gameplay met een hoop irritante nodeloze puzzels is weer een ander verhaal.

zenith musk
#

Ik kan me zijn inbring in Valhalla niet eens meer herinneren. ja ik weet dat ie het dorp zit maar thats it. Valhalla vond ik wel de beste van de nieuwe reeks.

#

Maar het zijn geen AC games

#

zijn gewoon standaard rpg's

stuck depot
#

Aan het einde wordt hij compleet lijp en het komt uit het niets.

zenith musk
#

kan ik me al niet meer herinneren.

stuck depot
#

Ergste is nog dat je hem niet af kunt maken, of zeker zijn dat hij dood is of zo.

#

Zelf heb ik de serie tot AC3 gespeeld, die heb ik niet uitgespeeld want de gameplay werd te irritant, en daarna heb ik Odyssey en Valhalla weer gespeeld. odyssey vind ik wel een goeie game, buiten het domme science fiction gedoe om, valhalla heeft betere combat maar ik haat het dat je die game niet kan spelen zonder laptop open omdat ieder kistje met zelfs de meest nutteloze loot nog achter een hele puzzel verstopt zit.

zenith musk
#

lol. git good in puzzelen

stuck depot
#

Het wordt gewoon heel vermoeiend als alles een puzzel is, en daarna ook nog eens een waardeloze beloning geeft zoals een ingot die je voor een paar zilver in de winkel kan kopen.

#

Ik zou zeggen, doe dan minder puzzels en gooi die loot wat meer bij elkaar zodat het de moeite waard is.

golden thicket
#

Valhallas story was ook echt veel te lang

stuck depot
#

Dat ook, en al die tijd ben je ook gewoon constant fetch quests aan het doen, Eivor heeft niet bepaald eigen agency.

#

De Eagle Bearer is echt met hun persoonlijke verhaal bezig, hun eigen dingen.

zenith musk
#

ja alle 3 die nieuwe games waren veel te groot/lang

stuck depot
#

Bij Odyssey vond ik het niet zo erg, ze zouden daar alleen alles buiten de animus en de hele Atlantis DLC weg kunnen laten.

golden thicket
#

origins was goed, oddysey was meh en valhalla was oke, ligt ook voor mij aan de settings. voor mij had Bayek een hele goede rede om te doen wat hij dee, Eagle bearer had voor mij wat minder idee en Eivor deed het voor zijn volk

#

(wat ik me kan herrineren at least)

stuck depot
#

Eagle Bearer is vooral met hun eigen famillie bezig. Eivor is de loopjongen voor een ondankbaar volk dat zelf niets doet en wel constant over Eivor loopt te klagen.

zenith musk
#

Ja dat gedoe buiten de animus moeten ze alleen met cutscenes afhandelen. Komt in Mirage trouwens helemasal niet aan bod

stuck depot
#

Misschien hebben ze het dan eindelijk geleerd, het heeft mij nooit geboeid wat er daarbuiten gebeurt. Ik speel de games voor de historische settings.

zenith musk
#

ja same en de meeste waarschijnlijk

stuck depot
#

Werkt ook niet erg om een verhaal daarbuiten te hebben waar je iedere AC game voor moet spelen om het een beetje te begrijpen.

zenith musk
#

zeg dat ook maar tegen Marvel 😄

stuck depot
#

Oh dat heb ik allemaal nooit erg gevolgd, en AC's universe is al langer bezig volgens mij.

zenith musk
#

Daar zullen de comic fans het niet mee eens zijn :D. Mensen vonden dat ubisoft al aan het uitmelken was met elk jaar een AC game. Komt Marvel aan met tig films en series.

stuck depot
#

Tja voor mijn gevoel zijn ze allebei aan het uitmelken. Ik zou liever meer interessante Marvel games willen zien, Midnight Suns vermaak ik me erg mee, zou graag meer in die richting zien waar je een team superhelden bestuurt, zonder dat het een lego game is.

zenith musk
#

ik ben voorlopig meer dan klaar met alles van marvel. toekomst zal het uitwijzen of ik daar nog naar terug ga.

stuck depot
#

Begrijpelijk, moet wel zeggen dat voor mij de laatste marvel film die ik gezien heb, Avengers was. Midnight Suns heeft wel een interessant verhaal en er zitten ook wat minder bekende helden in, van mij hadden ze wel alle usual suspects er uit kunnen houden. Hulk, Iron Man, Spiderman en Wolverine zitten al overal in.

#

Het heeft ook niets met de films te maken.

zenith musk
#

Hebben we hier die hards die vannacht live naar de gamenawards gaan kijken?

stuck depot
#

Nope, het zegt mij allemaal niet veel, net zoals de oscars.

pine grail
#

Misschien als ik me verveel, maar het is nog niet gepland

#

Zijn wel veel toffe games uitgekomen dit jaar, ik heb hogwarts legacy, star wars, en baldur's gate allemaal met veel plezier gespeeld

hot linden
#

heel eerlijk geen zin om de Baldur's Gate 3 show weer te gaan kijken. Spel was heel leuk maar awards shows worden daardoor heel saai. Overal wint BG3 alles waar die voor genomineerd wordt haha

pine grail
#

Is dan misschien ook een beetje spoilergevoelig

#

Ik ben nog niet eens in act 3 van bg

hot linden
#

Kan me niet voorstellen dat ze dingen gaan lopen spoilen

zenith musk
#

Awards boeien me voor geen meter. gaat mij om nieuwe dingen die voorbij (kunnen) komen

#

maar ik zou er ook niet speciaal voor wakker blijven. zeker niet als je morgen moet werken of naar school moet.

stuck depot
#

Moet zeggen dat ik game nieuws allemaal niet erg meer volg, het is meer wat ik toevallig voorbij zie komen op social media of zie verschijnen in de steamstore of zo.

#

Met de hele indie markt lijkt het sowieso wel alsof er nu veel meer games uitkomen dan 20 jaar geleden, het lijkt lastiger om de games die mij aanspreken er tussenuit te zoeken.

zenith musk
#

Indie markt volg ik ook helemaal niet. Af en toe komt er iets bovendrijven zoals Dave the diver dit jaar.

#

no pun intended

stuck depot
#

Dark Envoy speelt ook nog wel aardig weg, pas geprobeerd, moet ik nog mee verder gaan.

#

Moet wel zeggen dat ik dit jaar aardig wat games op steam gekocht heb in aanbiedingen, en de meesten weer gerefund hebt, en een paar had ik ergens wel voor een refund moeten gaan.

pine grail
zenith musk
#

als ik niks anders te spelen heb wil ik hem wel eens spelen, maar zag er wel leuk uit.

prisma pond
#

Shame shame

#

Was een vannde weinige titels waar ik dit jaar naar uitkeek

#

Maar volgt de wonky release planning zoals elk bedrijf

zenith musk
#

Zijn die warhammer space marines games goed?

prisma pond
#

Warhammer space marine is een goede game en 2 ziet er nog beter uit

copper minnow
#

Zo blij met mn nieuwe gaming PC en community. Gisteren Portal 2 coop voor het eerst gespeeld. Vanavond samen stemmetjes doen in Monster Prom 2. En dit weekend meer Destiny 2 en Apex Legends. ✌️

zenith musk
#

Heb geen tijd meer voor destiny 😭

ebon knot
#

.... one of these things is not like the other

prisma pond
#

Oei Insomniac

winged dune
#

Mijn top played VR games: non existent

stuck depot
#

Bij mij ook. Age of Wonders 4 heb ik het meest gespeeld dit jaar op steam, gevolgd door Marvel Midnight Suns en Baldur's Gate 3.

copper minnow
stuck depot
# copper minnow nice, wat vond je het leukste aan Age of Wonders 4?

Je eigen volk maken en ontwikkelen, ook je eigen leider en helden compleet aan kunnen passen. Ik hou wel van dat soort customisation, de gameplay werkt voor mij ook lekkerder dan in 3, ik kan deze zonder cheats spelen. Het helpt heel erg dat je kan bouwen en units trainen tegelijk. Daar had ik bij 3 altijd veel problemen mee.

copper minnow
#

Mhmm daar kan ik me ook wel in vinden

#

Heb jij ook Age of Wonders: Planetfall gespeeld toevallig?

stuck depot
#

Ja, die speelde ook best lekker weg, maar ik vond het daar wel tegenvallen dat mods niet visueel waren en ik vond ook dat er wat minder opties waren dan in AOW3.

#

Ik had er graag net iets meer content voor gezien.

prisma pond
#

Weet niet of er mensen hier GW2 spelen, maar hier een code voor de prime rewards: 2PP9GX-C8F8T-PW3P-B3V-4VMG34H

pine grail
#

Ik zit nu in de trein terug naar huis en speel lekker verder met Stray. Al 2 maandjes niet gespeeld, ik ga alleen maar dood

#

Of is het toch een skyrim port?

queen juniper
#

Oeh! Stray is leuk!

pine grail
#

Ja, echt heel vermakelijk! Ik zou het iedereen aanraden die van platformers en puzzelspellen houdt

queen juniper
#

Jah, het is leuk als spellen je anders naar de wereld latenkijken!

pine grail
#

Inderdaad

balmy spoke
#

Alleen maar dood gaan 😮

#

Zielige Stray 😦

pine grail
#

Is goedgekomen

#

Heb 't uit kunnen spelen in de trein

#

Erachter komen hoe ik hard moest rennen hielp het meest

#

Maar die arme B12 aan 't eind

red lark
#

Ik zoek een leuk groepje om bi weekly total war warhammer 3 te spelen en op te nemen wHype

copper minnow
red lark
#

Is dat van die party game of?

wheat nexus
#

https://youtu.be/KYFUXf-kk9w
This seems really interesting!

Thanks to Squarespace for sponsoring the video. If you want to set up your own website (and get a discount while doing it), hit this link for more info: http://www.squarespace.com/skillup

Welcome to 2024. I figured this'd be a good one to kick the year off. Pacific Drive rules.

Video written and voiced by Ralph P, edited by Stuart K.

#Prev...

▶ Play video
wheat nexus
wheat nexus
wheat nexus
wheat nexus
#

Had a really nice match in The Finals 😄

thorn flume
#

Oh is dat die nieuwe single player mode?

wheat nexus
#

Yup!
En het is CHAOS 😄

#

Het is continu een free 4 all "try to get as many coins, get to safety, deposit", of "wait until an enemy has hoarded a lot, kill them, steal their coins, survive, deposit"

#

Maar ondertussen doet iedereen dat dus 😄

wheat nexus
thorn flume
#

Wat ik nog veel zie is dat in een team met randos ze het allemaal als een deathmatch spelen wat erg vervelend is want dat werkt gewoon niet met een objective based game

#

Maar neem aan dat in de solo het winnen ook best goed kan als je niet overal indived

wheat nexus
#

Mhm!
En daardoor won ik ook de allereerste match. Mijn andere teammates waren overduidelijk bezig met K/D/A addiction (dat je krijgt als je teveel Call of Duty speelt PES_Devil ), terwijl je de meeste punten krijg als je objectives focust (zoals Battlefield of andere games)
Ik main nu light, en speelde dat dus ook toen, en ging gelijk dus voor "sneakily cashing in", er van uit gaande dat mijn teammates wel mij zou supporten 😄

#

My very first match scores

thorn flume
#

Me eerste tournament had ik super fijne team mates die ook communiceerde dus meteen gewonnen, ik vind zelf light+sword+dash super leuk om te spelen maar dat werkt voral in cashout, in de andere speel ik voral medium support build met gas mines en defibs

zenith musk
winged dune
#

Ziet er niet verkeerd uit wat mij betreft

#

Ook niet baanbrekend ofzo

#

Maar prima

#

Weet niet of ik hem op release koop echter

pine grail
#

Ik weet niet, ik ga kijken wanneer er wat reviews zijn. Indiana Jones is hartstikke tof, maar we gaan moeten zien of het iets moois wordt of troep dat ze hopen te verkopen door er een goede titel op te plakken

queen juniper
#

... Willhelms Screen....

wheat nexus
winged dune
#

Ik hoor dit trouwens altijd

#

En het wordt heel vaak gebruikt

hot linden
zenith musk
wheat nexus
# winged dune En het wordt heel vaak gebruikt

⚡Enjoy the video
⚡Subscribe for more
⚡I'll very much appreciate it
⚡Thanks for Watching

📍The scenes shown in this video are original products and have not been altered in any way:)

Wilhelm Scream playlist: https://youtube.com/playlist?list=PLBztwp94ORIvxENifo4qJ6mSbPP5ZSIrh

Outro Music:
Music: Vlad Gluschenko — Springtime
https://youtu.b...

▶ Play video
#

And there are a lot of them 😛

winged dune
#

Ik vind 1st person best leuk hoor, meer immersive

stuck depot
#

Ik heb er niets mee, speel eigenlijk nooit echt meer first person. Ik zie graag mijn character. Skyrim speel ik ook altijd in third person tenzij ik eventjes wat archery gebruik of echt iets in een kamer zoek.

pine grail
#

Je moet eraan wennen. Ik speelde eerst eigenlijk alleen maar shooters in first person, maar Skyrim was hartstikke prima

#

Maar voor rpgs is over het algemeen een beetje uitzoomen niet verkeerd. Geeft je een beter beeld van de actie om je heen

#

En als je aoe abilities hebt die om je heen werken is het al helemaal beter

zenith musk
#

Voor een shooter vind ik het prima ( maar sinds ik destiny gedropt heb, speel ik geen shooters meer ), maar anders vind ik niet fijn spelen. Ziet er altijd zo raar uit. Ik krijg juist meer immersie bij 3rd person.

winged dune
#

Cyberpunk was ook 1st person en ik merk echt dat ik meer in een game zit als het 1st person zit

#

Maar third person vind ik ook fijn want dan zie je je char. Heb je meer field of view en kun je dus beter zien wat er om je heen gebeurt

#

Maar ik heb dus niet echt een voorkeur

#

Als ik de optie heb in een game voor beide (Skyrim) is het maar net wat meer natuurlijk voelt

#

En aangezien de models in Skyrim nogal statisch zijn en je zelf robotisch bent in third person speel ik het liever in 1st

stuck depot
#

Ik denk dat Elder Scrolls er flink op vooruit zou kunnen gaan qua combat als ze first person gewoon droppen, in ieder geval voor melee combat zodat ze er meer mee kunnen doen. Het is echt een grote beperking voor melee combat in een game. Voor een boog is het prima.

hot linden
#

Ik vind first person prima, alleen voelt het minder geschikt voor Indiana Jones. De films gingen (mijns inziens) niet over de combat maar over de mythische ontdekkingen en mysterieuze verhalen

#

En first person legt dus wel weer meer focus op een combat gevoel voor mij

wheat nexus
#

Ja, dat is 1 van de dingen waar ik aan Indiana Jones twijfel.

First person animations zijn vrij lastig te vertalen naar realistische motion (vanuit het perspectief dat het een game is).
Dat zou voor third person veel beter uitmaken

#

Ik heb, als algemene concept, geen voorkeur voor third or first.
En deel inderdaad de Cyberpunk mentaliteit dat sommige games echt zeer goed werken.
De intieme momenten (zoals dat je gezicht plotseling dicht bij elkaar zit, of de hand dat op je borst geplaatst wordt of gezicht) zijn daardoor zeer impactful.

Maar andere games vind ik third person ook prima.

Zoals GTA of RDR of andere games. Daar vind ik de immersion in third person weer veel hoger, omdat het daar meer de games gebouwd zijn als "set pieces of a movie".

terwijl in Cyberpunk het "a story told within a city that you coincidentally live in, where you won't be making any huge changes at the end of the day"...

Dit is ook mogelijk de reden waarom er keuzes gemaakt wordt of een game third of first person is.
Om buzzwords te gebruiken: cinematic vs immersive.

Hetzelfde als "security vs privacy"... je hebt beide nodig.
Bij games ligt de nadruk alleen meer op de een of de ander, en, al weet ik dat niet zeker, heeft dat wat invloed op de keuze voor camera positie

wheat nexus
#

Playing GTA RP 😄

copper minnow
#

Zeg... spelen er hier mensen nog wel eens League of Legends?

hot linden
#

Af en toe! Beetje Dota2 ook als ik wat meer tijd heb

#

Maar ik moet een beetje oppassen want het is makkelijk om... emotioneel geïnvesteerd te raken in die spellen

manic kettle
#

Guilty 😬😅

copper minnow
#

oh 100%, zeker aangezien de matches wat langer duren dan bij sommige andere spellen of game modes

#

Als je ~45 minuten in een match zit maakt het meer uit dan bij de ~16-20 van ARAM. En gezien het makkelijk kon uitlopen tot 1+ uur...

balmy spoke
#

Speel het ook, though it's a love/hate relationship with that game

willow gate
remote nacelle
#

zoek nog wel goeie duo partner, ben nu plat4.

balmy spoke
#

Was voorheen platinum, maar nu speel ik te weing ranked dus na 15 games blijf ik rond gold steken

remote nacelle
#

had sws hoge MMR altijd tegen plats en emeralds.

balmy spoke
#

ja ik krijg +39 bij een win en -12 bij een loss

#

Maar speel ranked ook niet serieus, niet mijn sterkste champs (malphite top) of heavy engage supports

willow gate
#

omfg.. en hier ben ik een bronzie 4 live

balmy spoke
#

Vond de games in bronze soms lastiger dan de games in gold/plat

copper minnow
balmy spoke
#

Voelde me soms meer een psycholoog dan een gamer - elke keer moeten raden hoe mijn teammates zouden reageren op engages en poking

#

Bronze was echt een 9 man sleep soms

wheat nexus
#

@rain sorrel

remote nacelle
#

Ja fizz mid, anders jungle nocturne.

rain sorrel
#

Twijfel wel welke editie ik moet hebben 😛

hot linden
#

Ik zou voor de complete edition gaan

rain sorrel
#

Als ik de onderste kies gaat Steam kapot 🤣

spice ferry
winged dune
#

Ik heb wel de itch weer om LoL te spelen maar ik weet dat ik mij ga irriteren

#

Ik kijk nog steeds videos

pine grail
#

Oh wacht is het alweer licht?

rain sorrel
#

Teveel Civ gespeeld? 😛

autumn cipher
#

Altijd te veel civ gespeeld

copper minnow
#

Heyo mensen! Vandaag speel ik met wat vrienden de party game King of the Castle (https://www.kingofthecastlegame.com/) waarin we groepen edelen spelen die koning proberen te worden! We spelen om <t:1706378400:t>, dus <t:1706378400:R>. Mocht iemand mee willen doen, pook mij maar even. (:

King of the Castle

King of the Castle is a multiplayer fantasy game of shifting power dynamics and intrigue where the narrative is driven by its players.

wheat nexus
#

https://youtu.be/_toA8lErAHg?list=LL
LUT, textures and ReShade

||inb4 "is it a good game yet?" trolling arrives||

Ultra realistic motorbike ride through Night City in Cyberpunk 2077 2.1 with close to realism, photorealistic ray tracing modded graphics. Fidelity made possible with DLSS 3.5, ReSTIR GI Path Tracing and the new Nova LUT. Running on RTX 4090.

Graphics Mods in use are:
Nova LUT by theCyanideX
Cyberpunk 2077 HD Reworked Project by HalkHogan
Cust...

▶ Play video
#

I see there are more things going on (the fog has been removed for example)

stuck depot
#

De laatste tijd best wel Master of Orion: Conquer the stars aan het spelen, speelt best lekker weg. Ergens wil ik wel meer van dat soort space 4x games spelen, maar er zijn er een hoop en veel zijn nogal erg intimiderend, waar ik echt geen flauw idee heb wat alles is als ik naar de UI op screenshots kijk.

winged dune
#

Dat soort games zijn gevaarlijk voor mij

#

Ik ben blijkbaar gevoelig voor "one more turn" games

#

Ik kan niet stoppen 😂

#

Houd er wel ontzettend veel van

#

Veel te veel uren in CIV 5 / 6 en al helemaal Heroes of Might and Magic 3 ook

stuck depot
#

Age of Wonders 4 is daar ook heel leuk voor, je kan je eigen faction in flink detail maken en ook de factions om tegen te spelen. In Nederland gemaakt ook nog.

winged dune
#

Ja die heb ik ook gespeeld

#

best veel ook

#

erg leuk!

stuck depot
#

Speel hem zelf regelmatig nog, en er komen nog twee DLC's aan dit jaar. Hoop alleen wel dat we factions wat meer kunnen filteren zoals by AOW3 en Planetfall, want ik heb al over de 100 factions gemaakt. Het wordt een beetje lang zoeken in de lijst.

red lark
#

Nog steeds op zoek naar total war liefhebbers btw

stuck depot
#

Ik ben wel fan van total war, wisseld wel een beetje per spel.

prisma pond
#

Warhammer total war is wat mij betreft wel een van de hoogtepunten

#

Maar de originele Rome is ook peak

stuck depot
#

Originele Rome is wat mij naar de serie trok, en ergens blijft die wel het beste. Ben ook blij met de remake, alleen jammer dat de UI vrij waardeloos is daarin.

#

Warhammer 2 is zeker wel een hoogtepunt, ik heb alleen geen interesse om de derde te halen, misschien een keer in een flinke aanbieding als die alle content heeft. Tegen constante hordes van Chaos vechten vond ik al niet veel aan in de eerste, was al blij dat het zelfs uit te zetten is in de 2e.

wheat nexus
#

1 van de leukste eigenschappen van Total Warhammer is dat als je bijvoorbeeld zowel deel 1 als 2 hebt, (inclusief bepaalde dlc 😒 ) dat je dan deel 1 campaigns kan gebruiken in deel 2.
Ik heb deel 3 nog niet, maar ik neem aan dat dat ook het geval is? Dus dat zou 1 van de leukere dingen zijn. Net zoals Hitman 1 en 2 (de reboots) gespeeld kunnen worden in de updatet engine van 3,

Maar wachten op flinke aanbiedingen is zeker fijn 😄

pine grail
#

Dat ging niet helemaal geweldig

stuck depot
#

Warhammer 2 geeft net wat meer factions, in 1 valt het aanbod nog een beetje tegen maar in deel 2 heb je toch wel weer de high elves, dark elves, skaven, lizardfolk, tomb kings en vampire coast erbij. Ik kan aanraden met high elves te beginnen, die spelen toch wat meer standaard en hebben best wel een gebalanceerd leger. Het is wel leuk dat iedere faction heel anders speelt.

#

Warhammer 3 geeft volgens mij vooral meer chaos factions en niet veel anders, dat boeit mij persoonlijk niet erg. Ik heb maar 1x kort als chaos gespeeld en ik bouw liever steden op.

prisma pond
#

5 chaos en 2 normale idd

stuck depot
#

Ja, ik weet dat het de lore is, maar dat is gewoon minder interessant. Met Warhammer 2 is het juist zo leuk om allerlei verschillende fantasy legers tegen elkaar te hebben, dat geeft ook ideeen voor D&D en voor mijn boek setting. Ik had dan liever halflings, gnomes, amazons, kobolds, gnolls, bugbears, hobgoblins of zo gezien. Iets compleet anders.

prisma pond
#

Mja dat is Warhammer niet echt, hoewel de verschillende chaos factions wel fleshed out zijn en variatie hebben in wat ze doen/hoe ze spelen

#

Maar er waren wel meer opties mogelijk qua factions voor TWW, maar GW zal daar wel redelijk wat vingers in de pap hebben qua editie material etc

stuck depot
#

Dat ook wel, ik denk dat na 2 warhammer games voor mij het warhammer universum wel uitgeput is. Meer is wat mij betreft niet nodig, en dan zie ik liever een andere setting in total war.

#

Persoonlijk hoop ik ook nog echt op een pike and shot total war, die zo rond 1500-1600 plaats vind. Het is een heel interessante periode met veel verschillende wapens en armour. Bij medieval 2 zit het er een beetje bij als afterthought in een paar late game units, en Empire total war als wat vroege outdated units.

prisma pond
#

Mwah er is nog meer dan genoeg warhammer om te doen

stuck depot
#

En er zullen vast nog zat andere warhammer games komen, ieder jaar komt er wel iets van uit.

wheat nexus
shy marlin
#

Men zijn de waarschuwingen van EA vergeten.
Studio's opkopen en daarna snel sluiten. De series die jij leuk vind levend begraven.

stuck depot
#

Was het maar waar. Vaak maken ze jarenlang nog slechte sequels en vinden het vervolgens gek dat de verkopen met ieder deel minder worden totdat niemand het meer wil hebben. Ergste is nog wel dat EA op een hoop goeie licensies zit waar ze niets mee doen en ook niet verkopen aan iemand die er wel wat mee kan.

wheat nexus
zenith musk
#

I totally didnt read this as Chads Gate

wheat nexus
#

A HIDEO KOJIMA GAME
DEATH STRANDING 2: ON THE BEACH

Comming 2025 for Playstation®5

📍KOJIMA PRODUCTIONS Official Site
https://www.kojimaproductions.jp

📍KOJIMA PRODUCTIONS SNS
X(EN):https://X.com/KojiPro2015_EN
X(JP):https://X.com/KojiPro2015
Instagram:https://www.instagram.com/kojipro2015_official
Facebook:https://www.facebook.com/KojiPro2015
...

▶ Play video
autumn cipher
stuck depot
#

The Chads are always such a corrupting influence in the Warhammer universe.

winged dune
#

Mijn brein gaat naar goedkope slechte porno als ik de afgelopen berichten lees. Why brain why

wheat nexus
#

Cosmic Horror

copper minnow
#

Wist niet dat Cookie Clicker een canon einde had

fallow coral
#

dat verbaasd me ook ja

pine grail
#

Mijn allereerste pkrs ooit 😊

#

Renegade platinum nuzlocke. Nu geïnvesteerd in deze poging

wheat nexus
#

Critical Role reference in Life is Strange True Colors

low jackal
#

Hallo iedereen, mijn naam is bas

#

Heeft iemand hier FF7 op steam toevallig?

#

Ik ben zelf een fan-translation aan het maken,

#

en die wil ik even workshoppen.

#

Als iemand intresse heeft, dm me dan!

shy marlin
#

Dacht dat de dood van xbox vandaag zou komen. Blijkt dat het ergens deze hele week kan komen.

#

Echt, Nintendo zit te wachten tot xbox en sony klaar zijn met hun reclame voordat ze hun eigen gaan uitzenden.

#

Anders zou die nintendo direct allang hier zijn geweest.

zenith musk
#

Ik denk dat nintendo zich weinig zorgen maakt om zowel xbos als PlayStation. Die doe toch hun eigen ding.

shy marlin
#

T's meer hoeveel media aandacht nintendo's direct gaat krijgen. Als nintendo z'n ding doet en xbox diezelfde dag dood gaat wordt nintendo's nieuws ondergesneeuwde.

prisma pond
#

Mensen die Nintendo's dingen volgen, boeien toch niet over Xbox. Nintendo Direct's zijn meestal op naam genoeg om te kijken

shy marlin
#

Media aandacht is ook maar beperkt. Ik zou toch een week de media aandacht willen voor mijn producten. En toch, als Xbox sterft is dat nieuws dat iedereen aangaat.

#

Ik heb geen playstation dingen gekeken vorige week, ik heb geen PS's. Maar ik ben dit xbox nieuws op de voet aan het volgen, en de 360 was de laatste die ik had.

prisma pond
#

PS en Xbox boeien mij totaal niet dus waarom zou ik het kijken?

#

En ik zie totaal niet in hoe dit 'iedereen aangaat'

shy marlin
#

Als xbox verdwijnt heeft dat toch effect was de andere gaan doen.

prisma pond
#

Hoezo?

shy marlin
#

Wanneer nederland eindelijk onder de zee verdwijnt gaat duistland dat merken.

prisma pond
#

Een console vergelijken met een land is niet echt sterk voor je argumentatie 😂

#

Met die zelfde redenering zou het verdwijnen van speler X op deze server, ook impact op mij moeten hebben

autumn cipher
zenith musk
#

Nintendo zit totaal niet in het vaarwater van xbox, PlayStation of steam. Die zullen weinig merken.

autumn cipher
#

Nintendo doet een beetje wat en Nintendo Fanboys komen toch wel

#

Het enige wat is voor als Xbox dood is, is competitie in de console markt, maar ja, ik weet niet eens of dat bestond

zenith musk
#

Volgens berekeningen zou ik aan de kust wonen als de nederland overstroomd.

autumn cipher
#

De console wars eindigen dan I guess, maar voor de rest is het dan niet echt veel anders

shy marlin
#

Een effect is toch dat halo op de switch verschijnt.

#

Alsof een deel van duitsland nederlands gaat spreken.

autumn cipher
#

Misschien dat PS nummer x dan duurder slechter of andere dingen als er geen competitie meer is, en er meer PC gamers komen?

autumn cipher
#

Dat heten de grensregios

zenith musk
shy marlin
#

Nooit beweerd dat het de andere ging schaden.

autumn cipher
zenith musk
shy marlin
#

Mensen met alleen Nintendo/playstation gaan merken wanneer xbox sterft.

zenith musk
#

Alleen maar in positieve zin, dus waarom zouden die zich druk maken?

autumn cipher
autumn cipher
shy marlin
#

Het blijft een aardverschuiving in gaming. Daarom zie ik nintendo een direct uitstellen tot een moment waar zijn meer bandwidth voor hun reclame hebben.

zenith musk
#

Speaking off

shy marlin
#

Eindelijk.

wheat nexus
#

https://youtu.be/z_BKf5cdV_w
Literally one minute is all you need to watch the video (as in timestamped to literally a minute) and holy shit, the roasting kekw

Thank you Manscaped for sponsoring this video. Get 20% Off and Free Shipping with the code SKILLUP at https://manscaped.com. Embrace a new you, and definitely embrace a new trimmer – courtesy of Manscaped.

Ubisoft spent 11 years making a worse version of a game they already made.

Video written and voiced by Ralph P.
Edited by Stuart K and A...

▶ Play video
#

Watching as I go, but I feel he's getting really apologetic towards (around 3.30 minutes) "let's remove all the context and see it for what it is". Sorry, but if Black Flag, released years ago in a shorter timespan, is superior in so many ways, with a shorter development cycle, and THIS is what Ubisoft brings to the table... I'm watching as I go, but you lost me there with the potential of the sunk cost fallacy"

zenith musk
#

All true. And still i agree with him. I’m still having a blast with it. Did i wished it was black flag 2. Hell yeah i do. But i came to the same conclusion as he has ( atleast in the beginning. Didnt watch it all ): i’m still loving it. But if your not a bootje nutcase like me. Its not worth the full price.

balmy spoke
pine grail
#

Haha

#

Ik heb er ongeveer een half uurtje speeltijd van gezien en trok me ook niet echt aan

#

Maar ik ben ook helemaal niet van online/live service

shy marlin
#

Moet zeggen, ben tegenwoordig meer bezig met spellen in de backlog.

#

Enige spel waar ik echt naar uitkijk is Unicorn Overlord.

pine grail
#

Nog nooit van gehoord

#

Maar wens je er wel veel plezier mee!

shy marlin
#

Lijkt op fire emblem.

#

In wat je doet.

prisma pond
#

New Fire Emblem plz

zenith musk
pine grail
#

Boe! Gewone werkdag boe!

#

En werk op woensdag op kantoor

#

Zal ik de switch 2.0 announcement later terug moeten kijken

zenith musk
#

Ja hier ook, maar dan heb ik de f1 testdagen opstaan 😅

pine grail
#

Kun je f1 niet goed volgen met alleen geluid?

#

Zou ik niet kunnen tijdens werk want ik heb mijn interne stem nodig, maar toch

zenith musk
zenith musk
#

Maar je kunt al dingen zien of een auto nerveus is of veel overstuurt of juist niet.

#

Maarja, der moet ook gewerkt worden dus tis ook weer niet dat ik met de voeten op het bureau ga zitten kijken 😅

prisma pond
#

Dit is een partner showcase, ik denk niet dat ze daar de switch 2.0 gaan announcen

pine grail
#

Ok dat had ik niet door

#

Maar hun grotere ips zijn eigen werk toch?

zenith musk
#

Vaak wel de meer bekendere ja. Maar hopelijk verrassen ons.

prisma pond
#

27 is ook pokemon direct 👀

shy marlin
#

Ik voel toch een grotere direct aankomen. Nintendo heeft de afgelopen twee weken mini-aankondigen gedaan via twitter. Geen van deze zou een direct zelf kunnen opvullen maar misschien waren ze uit de direct gehaald nadat er besloten was om het een partner direct te doen i.p.v. een normale.

#

Toch zou er genoeg materiaal moeten zijn voor nog een direct binnenkort. Sommige spellen zouden qua wat normaal is nog een keertje moeten worden gepresenteerd.

pine grail
zenith musk
wheat nexus
zenith musk
#

De game is fantastisch gemaakt en de dlc gaat dat ook zijn, maar toch heb ik er een vieze nasmaak van gekregen. Ben geen fan van de open wereld.

copper minnow
#

Iemand hier toevallig ervaring met ROMhacks maken? Ik wil mijn game design skills weer eens een keer toepassen en ik dacht er aan dat het leuk zou zijn om een Pokemon fangame te maken.

pine grail
#

Niet met maken maar ik heb er redelijk veel gespeeld en ik weet dat pokecommunity een actieve discord heeft waar ook kanalen voor makers zijn

wheat nexus
wheat nexus
wheat nexus
#

https://youtu.be/8uZcUTK15rg
This shows off how great LUMEN can look even in simple art styles!
Like, WOW does this look good! 😍

After several years of silence, Little Devil Inside has resurfaced. The game was first announced back in 2015 and was later showcased in a PlayStation 5 reveal event in 2020. The developers have announced that the game has been updated to Unreal Engine 5 and showcased new gameplay. Enjoy this exclusive first look at this new survival RPG game wi...

▶ Play video
wheat nexus
#

Experimenting with the advanced options for modded photomode (spawning in lights, walls, props)

#

And yes, the pink/magenta color you see uses my favorite hexcode! #B00B69

prisma pond
grizzled sphinx
#

Zygarde?:O

#

eh nee dat kan niet zie ik

#

ben benieuwd

prisma pond
#

Denk het wel

winter ivy
#

Schijnt dat het zich afspeel in luminous city van X&Y

shy marlin
#

In de tijd dat het wordt gebouwd? Dat is de suggestie tenminste.

wheat nexus
autumn cipher
#

Goeie game

wheat nexus
zenith musk
#

or a PS5 😛

winter ivy
#

De horizon series PeepoBlushShake

rain sorrel
#

Hmm, mijn CPU staat niet op de lijst 🙈 Mijn GPU zou recommended of high moeten kunnen doen zou ik zeggen dus we gaan het zien met 2 weekjes

#

Hmm, makkelijk high als ik performance vergelijkingen opzoek online, nice 😄 Ik heb die vrijdag al geblokkeerd om alleen maar Horizon te spelen 🤩

pine grail
#

Staat hoog op de lijst. Horizon is 1 van de series waarom ik een ps5 gekocht heb ipv een xbox 1

wheat nexus
# zenith musk or a PS5 😛

Mhm!
Ik heb gelukkig al een redelijke systeem. Al dan wel met een RTX 2060 (niet super, maar voldoende waarschijnlijk om vergelijkbaar als PS5 te halen)

rain sorrel
#

Ik hoop vooral dat de HDR implementatie nog beter is dan die van HZD. Daar was het goed, hoewel het soms allemaal iets te rood werd 😅

willow gate
#

https://www.independent.co.uk/arts-entertainment/films/features/dune-2-video-game-battle-for-arrakis-frank-herbert-b2504137.html
I remember it playing a lot in the past, heck, I even dl it and start playing it again!

The Independent

Denis Villeneuve’s new movies have introduced the world of ‘Dune’ to a wider audience than ever. But the best adaptation of the novel may actually have been a groundbreaking 1992 PC game, writes Ed Power

willow gate
#

i searched google for a download, and i play it

#

dont expect much from the games graphics, but it is fun to play. or maybe it is the nostalgia

red lark
#

For all arena total war 40k game nerds, I have all dlc available at this moment and want to host a game this coming Sunday! If you want to join up please react and maybe dm since spots are sadly a bit limited due to how the game works lol

willow gate
#

meh.. maybe cause i played it before it is not that hard or anything.

#

almost have the whole map, but i have to fight harkonnen and ordos. so stuck in that. have to find the right strategy

red lark
#

It is always whipe 1 off the map then the other xD

#

So ur fremen

winged dune
#

Heb mezelf proberen te maken in Dragons Dogma 2 character creation

#

is redelijk gelukt

#

best leuk dit!

#

eigen koppie erbij anders kun je niet oordelen

#

alleen geen goede keuzes voor haar / gezichtshaar

queen juniper
#

Oh wauw, nice! Dat matched!

pine grail
#

Ah dat helpt vaak wel qua immersie. Goed gedaan!

winged dune
#

Ga het pas spelen als na een paar weken de reviews lovend genoeg zijn 😂

#

Komt pas 22 maart uit

#

Maar je kan alvast character creation doen

#

For freee

stuck depot
#

In de tussentijd hebben we de steam spring sale in ieder geval.

hot linden
#

Gisteravond de Stellar Blade demo gespeeld, dat wordt echt een leuk spel

#

Alleen jammer dat het €80 moet kosten, dat wordt even geduld hebben 😱

pine grail
#

Leek mij ook heel tof, maar 80 is idd wel een beetje pittig. Gelukkig nu nog genoeg te spelen

#

Maar de cod die ik 2 jaar geleden heb gekocht voor 70 euro (voor couch coop) is nog steeds 45

stuck depot
#

Gemiddeld koop ik iets van 1-2 games op release per jaar en de rest zet ik op mijn wishlist en koop ik in een flinke aanbieding.

hot linden
#

Ik koop bijna nooit wat op release. Laatste was Baldur's Gate en daarvoor... waarschijnlijk de Final Fantasy 14 expansion. MMO uitbreidingen zijn wel een uitzondering, want dan wil je met de rest van je guild of vrienden spelen

#

en €35 is een redelijke prijs voor de content, dat kost het op dag 1 en preorder

stuck depot
#

Vorig jaar was het voor mij Baldur's Gate 3 en Age of Wonders 4 inclusief season pass een paar dagen na release toen ik zag dat de reviews goed waren.

#

Allebei ook door studios gemaakt die ik het success echt gun.

#

Want ze doen echt hun best en maken geen gemakzuchtige sequels, ze doen echt nieuwe dingen.

#

En de passie voor hun game is duidelijk te zien.

pine grail
#

Vorig jaar heb ik bg3 op release gekocht en hogwarts legacy. Als een game me gewoon echt heel tof lijkt en ik denk dat er ook over gesproken zal worden op reddit en discord dan vind ik het wel leuk om tegelijkertijd te spelen

#

Daarnaast wrath of the righteous, stray, spiderman 1 en miles morales, en God of war Ragnarok uitgespeeld

#

GoW was ook praktisch op release

stuck depot
#

Ik heb nog een hoop games liggen om te spelen en er zijn regelmatig goeie steam sales. Pas nog Endless Space 2 voor 25 euro gekocht in plaats van 100, voor de complete editie met alle uitbreidingen.

#

Voordeel is ook van een game jaren na release kopen dat er al zat patches zijn geweest.

pine grail
#

Ik heb ook nog een backlog maar er komt steeds wat nieuws tofs uit

zenith musk
#

Ik koop pas een game als ik er ook echt aan ga beginnen. Dat kan op release zijn, maar ook tijdens een sale. Heb dan ook geen backlogs

pine grail
#

Ik heb het spel dat ik aan het spelen was toen bg3 uit kwam (star wars order of the jedi) en het vervolg daarvan geleend van een vriend, en ik heb nog 4 xbox spellen niet uitgespeeld: 2 Batmans, Greedfall en kingdom come deliverance

zenith musk
#

Tot over 10 jaar dan Jos 🤣

#

Ok bg3 zou ik nog als backlog kunnen beschouwen, maar die speel ik alleen in offline coop. En dan is 1x in de maand veel 😅

stuck depot
#

Er zijn zat spellen die ik niet uitspeel en ik blijf vaak ook terug gaan naar games die ik evengoed tig keer uitspeel omdat het iedere keer anders is.

zenith musk
#

Oh ik speel zat spellen overnieuw die telkens hetzelfde zijn 😅

#

Ben as we speak weer aan AC: Rogue begonnen.

stuck depot
#

Momenteel speel ik vooral X-COM 2 en Sims 3. Allebei van die games die makkelijk honderden uren gespeeld kunnen worden. Mijn eigen personages in alle details kunnen maken en de mogelijkheid dat ze het niet overleven is zeker wel een mooi iets wat te weinig gedaan wordt, waar de dood van characters geen game over betekent.

rain sorrel
#

Ik probeer om Horizon Forbidden West te spelen, maar het crasht mijn GPU driver 😅 Buiten dat wel echt een heel erg tof spel rPlayer

prisma pond
#

Van de week Rimworld gehaald in sale, is zeker wel vermakelijk al is het wel echt een doolhof van mogelijkheden volgens mij

shy marlin
#

Heb rimworld geprobeerd, ben toch meer een stellaris-achtig persoon.

#

Bedoel, in het genre van 'De geest van de samenleving' zijn.

#

Heb al 99,3 uur Helldivers 2 gespeeld.

#

164 uur in BG3.

#

Maar toch 530 uur in stellaris.

pine grail
#

Helldivers 2 lijkt me wel heel tof, maar ik speel geen online games

#

Ik ben gewoon een halve baby boomer

stuck depot
#

Ik speel ook vrijwel niets online, ik hou gamen liever relaxed.

zenith musk
#

online coop is nog steeds relaxed..... met de juiste game en personen 😅

stuck depot
#

Daar heb je dan wel weer vrienden voor nodig, en ik vind het ook wel handig als ik de game op pauze kan zetten wanneer ik maar wil.

zenith musk
#

Zeker.

#

Maar net als in een dnd sessie kun je toch pauzeren als dat even nodig is.

stuck depot
#

Het is vaak toch wat lastiger, ik ben overigens ook niet van online D&D spelen. Daar hou ik mijn aandacht niet bij. Multiplayer is voor mij echt meer een console ding, samen op de bank.

#

Ik speel veel genres liever tegen de AI dan tegen andere spelers, als ik ze toch niet ken of zie maakt dat immers weinig verschil.

zenith musk
#

Dat snap ik. Dat ben ik van nature ook. Toch ben ik altijd te porren voor een potje Dark Souls 3 coop 😄

#

( inzake het gamen dan. Online ttrpg’s heb ik geen moeite mee om daar de aandacht bij vast te houden. Gewoon een kwestie van alle andere online dingen uitzetten of wegleggen 😃 )

stuck depot
#

Eigenlijk speel ik alleen Neverwinter Nights 1 online, en dat is dan vooral voor roleplay. Dat is ergens mijn versie van online D&D. Vaak is het ook gewoon je reacties en zo typen, dus er valt makkelijk even weg te lopen naar de wc of om wat drinken te pakken.

wheat nexus
dry wagon
zenith musk
#

Geef!!

prisma pond
#

Kan nou niet zeggen dat ik er echt warm voor loop. Daarentegen, goede LOTR games zijn altijd welkom

zenith musk
#

Geef animal crossing in the Shire!

dry wagon
#

Misschien dat ik nu dus eindelijk voor een switch ga haha

prisma pond
#

Afhankelijk van wat je graag speelt (en hoe), is de Switch een prima console

zenith musk
#

(als het goed is ) komt volgend jaar de swtich 2 uit. mocht je daar op kunnen/willen wachten)

prisma pond
#

Dat zeiden we een jaar geleden ook 😛

dry wagon
#

Haha, ik denk dat het wel een goed alternatief is voor wanneer de playstation bezet is

zenith musk
zenith musk
dry wagon
#

Nope.. staat wel op m'n wensenlijstje, maar wilde niet voor 1 game een switch aanschaffen

prisma pond
#

Voor 2 games zou ik het ook nog niet doen hoor

#

Als de andere exclusives je niet echt boeien, dan haal je m eventueel voor handheld spelen, maar verder zou ik er niet voor gaan

dry wagon
#

Haha ik wel nu wel meerdere die me "leuk lijken voor als ik een switch zal hebben"

#

Maar niet perse voor zal kopen.

prisma pond
#

Zoals? Want anders is de Steamdeck ook altijd nog een optie 😉

zenith musk
#

Steamdeck ligt bij mij stof te vergaren blobSad

#

Kan der zelf niet mee overweg. Tis dat mijn neefjes hem nog gebruiken anders had ik hem weg gedaan.

prisma pond
#

Is het zo'n lastig ding?

dry wagon
#

Ik zag A Highland Song voorbij komen, leek me schattig. En ik volg meerdere van die cozy gaming kanalen waarvan ik allemaal denk ooh die zijn leuk

zenith musk
#

Meer een 'me' problem. ik moet iets hebben waar ik op een knop druk en dan moet het werken. Steamdeck is gewoon een mini pc met alle voor- en nadelen ( lees instellingen)

#

Maar ik had gehoopt dat ik er dark souls 3 op zou kunnen spelen ( dan kan technisch ook ) maar blijkbaar kan ik bij zulke games niet overweg met handheld apparaten.

#

En emulatoreren krijg ik niet aan de gang ( wederom een 'me' issue )

prisma pond
#

Ah van wat ik hoorde runt het gewoon prima? Maar kan ook ondertussen anders zijn

zenith musk
#

Nee dat is ook zo. het apparaat werkt ook goed. Maar ik ben een consolepleb en kan gewoon niet met pc's overweg 😅

#

En ik heb totaal geen geduld om met die krengen om te gaan.

#

Geloof dat @pine grail hem wel regelmatig gebruikt.

pine grail
#

Op reis is het geweldig

#

Ik heb pathfinder wrath of the righteous er ook op gespeeld maar verder vooral korte spellen zoals stray of dingen die je gewoon als enkel potje speelt (civilization)

#

Omdat als ik even niet onderweg ben, ik er ook niet echt op speel

spice ferry
#

Mijn Steam Deck gebruik ik over het algemeen ook niet super veel (gezien ik gewoon een PC heb), maar het is wel echt super chill op vakanties. En gezien de Steam library shared is heeft het me ook niks meer gekost dan de prijs van dat ding zelf, ik koop de spellen toch al voor mijn PC. Een switch kost wel minder, maar bijna elk spel kost 60+ euro.

En voor Emulaten is het ook ideaal, het runt zelfs Switch games beter dan de Switch zelf, Switch hardware is vrij shit. Met de dock, oprolbare/mini toetsenbord en een muis heb je eigenlijk gewoon een portable mini PC.

Maar ja een Switch kan wel de betere keuze als je over het algemeen geen PC gamer bent en dus geen volle Steam Library met spellen. En sommige spellen kun je alleen op Switch spelen als je niet de moeite wilt doen om te emulaten (en sommige ROMs vinden kan aardig wat moeite kosten gezien 🏴‍☠️ ). Het is ook wel een redelijk bulky ding, in ieder geval in vergelijking met de Switch (voor de 3 keer dat ik zo'n ding gebruikt heb dan) en het is een stuk beter voor party games gezien de detachable controllers.

Over het algemeen zou ik zeggen als je een PC gamer en enigsinds de moeite wilt stoppen in uitzoeken hoe alles werkt is de Steam Deck een perfecte toevoeging op je PC, en als je meer een console gamer bent en/of gewoon plug&play wilt is de Switch waarschijnlijk de betere optie.

pine grail
#

Ik vind de bulkiness van de steam deck wel meevallen. Vooral scherm en knoppen dus voornamelijk bruikbaar, en ziet er goed afgewerkt uit

spice ferry
#

Oh ja persoonlijk vind ik het ook niet erg, maar het is wel een opmerkbaar verschil tegenover de Switch.

shy marlin
#

De tweede switch kom binnekort, die zou weer in de buurt van een steamdeck moeten komen qua kracht.
Maat over een steamdeck zelf, ik heb er geen behoefte aan. Met een dikke PC, laptop, telefoon ben ik al bediend. En een switch erbij voor de rest van de spellen.

Want met een PC en een nintendo heb je eigenlijk de hele breedte aan gaming te pakken.

prisma pond
#

Volgens mij is het idee momenteel dat de Switch volgend jaar ergens uit komt, volgens de geruchten

shy marlin
#

Was dit jaar, maar uitgesteld tot volgend jaar.

#

Undertussen is alles een beetje bekend.

zenith musk
#

Der is zover ik weet nog steeds niks officieel bevestigd.

#

Voor het zelfde is het hebben ze een boekhouding met een gebroken boekjaar dan kan het zelfs nog in 2026 zijn.

#

Laten we hopen van niet.

prisma pond
#

Er kan van alles bekend zijn, als er niks officieel bevestigd is, blijven het rumours

zenith musk
#

yup

prisma pond
#

Zoals Bob zegt, ze kunnen net zo makkelijk zeggen: oh we schuiven het nog een jaar door omdat het fiscaal beter is voor ons

#

Dus totdat er niks bevestigd is, zijn het rumours.
Zelfs als er dingen bevestigd zijn, is het nooit 100% confirmed tot ze daadwerkelijk te koop zijn

shy marlin
#

Bedoel dat de componenten al aardig vaststaan. Dat geeft al idee hoe het er uit gaat zien en hoe krachtig het gaat worden.

#

En dat switch 1 spellen speelbaar moeten blijven informeert ook dat het niet erg gaat veranderend van vorm.

#

Hoogtes een gameboy color naar gameboy advance sprong.

prisma pond
#

Bruh dat was echt een megasprong hoor

#

Ik zou het eerder vergelijken met een PS4 -> PS4 PRO

shy marlin
#

Van wat er rondgaat word is de sprong van net aan PS3 naar bijna PS5.

prisma pond
#

Maar dan veranderd er toch aardig wat?

#

of bedoel je met veranderd van vorm, puur enkel de vorm ansich (het uiterlijk)

shy marlin
#

Hoe wij het ervaren als consumenten.

#

Vorm, wat er nog speelbaar is.

zenith musk
#

Nintendo heeft geen high specs nodig. dat bewijzen ze keer op keer. Wel leuk voor ons.

shy marlin
#

Ondertussen verliezen ze wel game dev's omdat te te ver achter liggen met de hardware.

#

Een stap naar voren is wel hard nodig.

stuck depot
#

Met de laatste paar consoles maakt het allemaal niet zoveel meer uit, de mogelijkheden zijn nu al een paar generaties goed genoeg. Ik zou liever weer betere en meer innovatieve games willen zien.

shy marlin
#

nintendo moet even bij sprinten waar de rest is en dan is het weer goed.

prisma pond
#

Hoezo? Nintendo heeft tot nu toe gewoon de beste exclusive stufd en blijft telkens tonen dat graphics niet king zijn

shy marlin
#

Nintendo's eigen spellen kunnen vaak genoeg niet fatsoenlijke framerates halen.

#

En het valt niet te verwachten dat andere studio's ook zo fantastisch game kunnen optimaliseren voor de switch.

#

Er moet een marge zijn waar zij gebruik van kunnen maken.

#

Waardoor onder andere mortal combat er niet zo uit ziet.

#

Als PC, xbox en playstation het wel kunnen en switch niet dan moet nintendo bewegen.

pine grail
#

Maar natuurlijk niks tegen leuke innovatieve games. Kom maar door

prisma pond
ebon knot
#

Nintendo heeft een andere markt dan de andere game console companies. Hun zijn de kind vriendelijke en "betaalbare" partij met meer gimmicks en focus op gezelligheid. Daarvoor heb je niet goede specs voor nodig, dat vindt nintendo tenminste en ik ben daar engizins mee eens.

En als nintendo niet aan hogere specs wil beginnen dan is het aan de game studio om te zeggen of ze voor de switch iets gaan maken. De specs zijn bekend voor iedereen dus het is niet een verassing als ze mogelijk te weinig kracht hebben voor hun AAA games

shy marlin
#

Zelf als toekomstige consoles grotendeels hetzelfde blijven blijft de switch after lopen. Het is voor de game studio's het niet waard om een spel zo te optimaliseren dat het goed draait op een switch. Als ze het hoofdzakelijk maken voor de switch kan het niet tegen op spellen die gemaakt zijn voor PC/xbox/PS.
Meer dan wat anderen doen vind ik het niet te doen dat nintendo's eigen spellen moeite hebben op de hardware.

#

Ze lopen zelf tegen problemen en zij kennen de switch.

ebon knot
#

ja dat klopt helaas 😅 Al zit daar ook wel verschil in, al is dat niet om het goed te praten.

The pokemon company is bijvoorbeeld heel veel slechter in het optimalizeren dan bijvoorbeeld HAL Laboratory tewijl beide studios een excusivity agreement hebben met Nintendo. Daarbij is de nintendo in-house teams ook nog verschillend aangezien de nieuwe Mario Wonder kwa performance geweldig speelt, maar Tears of the kingdom nog redelijk veel slowdowns heeft.

Maar om eerlijk te blijven, veel games van tegenwoordig hebben veel bugs en/of performance issues. Het begint bijna zeldzaam te worden om een game te hebben op launch day die geen grote problemen hebben 😅

#

Maar daar kan je ook nog een discussie van maken dat game studios in het algemeen het niet meer kunnen bijhouden vanwege de complexiteit en hoge eisen van huidige games. Ze moeten tegenwoordig het allemaal voor elkaar krijgen met "Crunch culture" waardoor developers spontaan PTSD krijgen van hun 100 urige werkweken. (ik wou dat ik aan het overdrijven was 😅 )

balmy spoke
#

Denk niet zo zeer dat dit ligt aan complexiteit en hoge eisen van huidige games

#

Het is meer dat developers zo graag massaal willen produceren dat bepaalde deadlines gehaald dienen te worden ivm economically most viable

#

Waarbij commercie de hoofdmoot voor de agenda is en niet meer de gameplay en design van de games

#

Verder is ook een groot probleem dat games tegenwoordig het gevoel van hart en passie missen.

#

Out of the box elementen zijn te riskant - graphics verdient de voorkeur boven gameplay (trailers and buzz at events seemingly sell) en als je dan al een coherent product hebt moet je via shareholders ook nog eens een company voor diversity en inclusion advice hebben die over het product ook weer moet oordelen en last minute adjustments verplicht stelt

#

Zo als female custodians of verwijderen van pin ups uit de Lara Croft remastered editions

#

Het kan wel goed - kijk maar naar BG3

#

Maar die doen het ook zonder hedge fund shareholders - developers die passie hebben voor de game boven release net voor kerst in de frequentie van Marvel film meuk en ook niet verplicht zijn om alles overboord te gooien met shareholder pacification

#

Vroeger (jaren 90 en begin jaren 00) als je een physical copy kocht kreeg je ook gewoon maps - bestiaries en andere collectibles bij je game. Dit motiveerde je om alvast in te lezen en enthousiast te worden voor een game. Je kocht feitelijk meer dan alleen de content van de game. Dat dit allemaal weg gevallen is en alleen maar te verkrijgen in 3-5x de prijs collector editions is ook iets wat mis is met de huidige gaming production

zenith musk
#

Nintendo heeft de specs niet nodig maar third parties zouden inderdaad wel geholpen worden. Kijk naar een the witcher 3, hogwarts legacy of the batman arkham series. Die kunnen wel wat meer specs gebruiken.

balmy spoke
#

The Witcher series waren hierop een goede uitzondering

#

Toen CD Project Red nog kleiner was kreeg je bij elk physical product ook extra's er bij

#

Tot aan The Witcher 3 + bij Cyberpunk was dit alleen voor collector editions

hot linden
#

Als je je stukjes papier en speldjes wil dan kan/moet je er wat extra's voor neerleggen

#

Het betekent dan ook dat ik meer spel voor de prijs krijg als ik mijn basisversie pak

#

Ik heb 'gamer meuk' vervangen door 'promotionele spullen' omdat dat misschien wat aanstootgevend kan zijn en dat is niet mijn intentie

balmy spoke
#

"Gamers should get used to not owning the product they bought" en dat soort quotes zijn maar all too common nu

#

Of "For Triple AAA games an asking price of 70-90 dollars seems reasonable" Rockstar games

hot linden
balmy spoke
#

Remastered of HD versions die vaak niet meer zijn dan een graphic update met een kwaliteit die soms onder doet voor modders vragen ze zonder gêne zo 30-50 euro voor ook al heb je de base game al

#

En je kunt mij niet wijs maken dat de nieuwe fifa jaarlijkse releases dusdanig veel productiekosten hebben dat het 70 euro waard is

hot linden
#

Ik zou niet weten wat voor aanpassingen er in de fifa spellen komen elk jaar, dus kan daar niets over zeggen

balmy spoke
#

Denk dat de games waarvan ik de productiekosten voor 70 euro upon release een passende prijs vind op een hand te tellen zijn

hot linden
#

Wel denk ik dat de licentiekosten van zo'n spel extreem hoog zullen zijn

balmy spoke
#

En dan zit ik nog in een luxe positie dat ik spending money heb ervoor dat ik niks hoef in te leveren of compenseren om het te doen

balmy spoke
thorn flume
hot linden
thorn flume
#

En considering the kwaliteit van games algemeen hoger is ook al zijn sommige indd matig vergeleken andere uit het zelfde jaar

hot linden
#

Mensen vergeten wel eens dat er in voorgaande jaren ook veel meuk is uitgebracht

thorn flume
#

Mensen vergeten snel de slechte games, maar dat is met alles, mensen zegen niet voor niks “vroeger was alles beter”

spice ferry
#

Heb het gevoel dat de troep nu wel wat meer aandacht krijgt en in de spotlight wordt gezet om met z'n allen uit te lachen, tegenover vroeger toen die games gewoon vergeten waren na 2 weken.

#

Zie nog steeds dingen voorbij komen over hoe slecht Starfield is

zenith musk
hot linden
#

Ik mis de goede tijden wanneer we elke maand een crappy movie tie-in spel kregen

spice ferry
#

Altijd leuk wanneer ze een waardeloos spel er door heen willen drukken met de populariteit van een film

#

Er zullen er vast wel een paar zijn, maar ik kan me geen enkele goede herinneren

zenith musk
spice ferry
#

Heb het ook niet gespeeld, maar m'n youtube feed heeft er een maand lang vol van gestaan en heb er aardig wat over gezien. Constante laadschermen, oninteressante tegenstanders en alles gebeurt nog in een paar drukke plekken op planeten dus je hebt niet echt het gevoel dat het een space game is. Verder is de dialogue echt saai en zien de NPCs er niet uit, maar waarschijnlijk zijn we nogal gespoiled door BG3.

grizzled sphinx
#

Goed was starfield zeker niet, beetje mediocre, niet wat je van een triple A developer mag verwachten vind ik

zenith musk
#

Ik heb bij BG3 anders ook grote moeite om mijn aandacht erbij te houden. Ik speel hem coop zodat ik lol heb met een vriend, maar alleen zou ik niet door die game heen komen. Maar nu ben ik van nature al geen fan van games met al te veel leeswerk. Dan pak ik wel een boek als ik wil lezen 😅

#

Mass effect ook zo’n voorbeeld. Dat ben ik na een kwartier al moe,

spice ferry
#

Ja het is zeker niet voor iedereen, maar dat is geen enkel spel. Maar als je de cutscenes en dialogue vergelijkt van BG3 en Starfield is het wel echt dag en nacht. De gezichten zijn echt super goed gedaan in BG3 wat zorgt voor veel emotie en immersie. Starfield ziet er gewoon als een stel lopende stukken karton

#

De meeste games skip ik de dialogue, maar in BG3 heb ik sommige cutscenes en dialogue al 5 keer helemaal gekeken.

#

Ook een van de weinige games waar keuzes echt verschil maken. Daardoor is de replayability vrij hoog, maar ja het blijft een story based game dus uiteindelijk heb je alles wel een keer gezien.

zenith musk
#

Dont get me wrong BG3 is een pareltje.

balmy spoke
#

Marvel's Spider Man

spice ferry
#

Nooit echt de superhelden spellen geweest, maar nu je het zegt zitten daar wel een paar goede tussen ja (zover ik gehoord heb dan)

balmy spoke
#

The Walking Dead telltale series waren ook erg goed

pine grail
#

Maar meer on topic: games zijn gewoon relatief veel goedkoper geworden. Halo 1 was 60 euro in 2000 en nieuwe games zijn 60 of 70 euro in 2024. Dat kan alleen uit als de Q wel hoog genoeg is en dus moet het heel massaal

spice ferry
#

Oh ik had daar zo'n hekel aan bij Wrath of the Righteous. In het begin voice acting en dan opeens was het weg.

#

Alle immersie die ik had verdween

pine grail
#

Dat vond ik ook heel lastig

#

Goede voice acting met ook emotie erin doet gewoon zoveel voor een game

#

Ik had met liefde het dubbele betaald voor wotr als dat had betekend dat er voice acting was

#

Want het verhaal was best wel tof

zenith musk
#

Kan niet zeggen dat ik het voice acting in bg3 zo bijzonder vind. Maargoed heb ook nog niet veel gespeeld.

rain sorrel
#

Bij de Pathfinder games vond ik het ook zo kut dat als je turn-based speelde de "catchphrase" van de karakters iedere beurt langskwam...

shy marlin
#

Dat starfield niet het best game zou worden was te voorspellen. Het heeft nog steeds het zelfde afgezaagde systeem als oblivion. Het was te doen in die tijd, dat het nog steeds wordt gebruikt is een schande.

#

Semi-gerelateerd
Morrowind > De rest

#

Er zitten nuances aan of en hoe games nu beter/slechter zijn van toen.
Goede games zitten vast in servers die uitgezet kunnen worden, currencies die je kunt kopen, zijn te koop terwijl ze lang niet af zijn.

#

Toch zijn er zo veel meer games dat de teleurstellingen, starfield formaat of niet, uiteindelijk het niet kunnen opwegen.

#

En toch, die oude games kun je blijven spelen.

#

Tegenwoordig zie ik meer inspanning om een foute lanceering goed te maken.

#

Darktide, Total war warhammer 3, city skylines en zelfs starfield probeert het.

prisma pond
pine grail
#

Cyberpunk 2077 is ondertussen goed speelbaar van wat ik begrijp

#

Ik denk dat starfield mij nooit gaat boeien omdat het spel zelf niet iets is dat ik graag wil (heel veel rng-generated filler)

balmy spoke
#

Vind dat Bethesda de laatste 10 jaar al geen goed product heeft gemaakt

spice ferry
#

Ja omdat Bethesda al 10 jaar lang geen innovatie meer heeft, pijnlijk genoeg

pine grail
#

Ik heb volgens mij sinds Skyrim geen Bethesda games gespeeld

#

Al zegt dat weinig natuurlijk want Skyrim komt 1 keer per jaar opnieuw uit, maar de oorspronkelijke 1.0

spice ferry
#

Denk dat de hype voor Elder Scrolls 6 nu ook zo groot dat ze het nooit kunnen realiseren, vooral niet met hoe Bethesda nu is.

pine grail
#

Ja ik ben die hype een beetje verloren

#

Mijn hoop voor Fable is weer nieuw leven ingeblazen maar eso6 ben ik niet meer mee bezig

spice ferry
#

Elder Scrolls Online vond ik ook wel echt een teleurstelling. Opzich het meeste is leuk, maar het is zo afgrijselijk simpel. Defensive en healing skills zijn waardeloos want je neemt toch nooit genoeg damage.

#

Je eigen skill bar kunnen samen stellen was wel echt vet, jammer dat er niet gewoon een difficulty slider was ofzo

shy marlin
prisma pond
#

Je zegt zelf dat de goede games in die dingen vast zitten, daar zit weinig nuance in

shy marlin
#

Toch zijn er zo veel meer games dat de teleurstellingen [...] uiteindelijk het niet kunnen opwegen.

zenith musk
#

Omdat we er ook veel makkelijker hype onstaat tegenwoordig.

spice ferry
#

Heb ook veel liever dat de developers zeggen van hey volgende week komt onze nieuwe game uit dan 3 jaar lang overhypen en delayen en dan floppen

prisma pond
#

Tja dat is wel een beetje de cyclus tegenwoordig

zenith musk
prisma pond
#

Maar we hebben het pre-order geld nodig om het verder te maken

zenith musk
#

Dat zou zomaar kunnen.

#

Dan maar een goede AA game ipv een slechte AAA game

pine grail
#

Ik gedraag me onderhand als een behoorlijke fanboy, maar bg3 heeft praktisch geen commentaar gekregen op preorder gezeik omdat ze ook iets teruggaven

stuck depot
#

Ik moet zeggen dat er nog maar zelden een goeie AAA game wordt gemaakt. Meestal lijken de kleinere studios het beste te werken: Ze hebben genoeg mensen om de game te maken en ook genoeg geld om te doen wat ze willen, maar werken ook weer niet met belachelijke budgets waardoor ze gigantische aantallen moeten verkopen om winst te maken. Ze hebben meer ruimte voor risicos. Veel AAA games zijn gemakzuchtige sequels, in het geval van jaarlijkse sport games betaal je de prijs van een volle game voor iets wat een gratis patch had kunnen zijn.

pine grail
#

Hogwarts legacy, God of war, baldur's gate, star wars jedi survivor

#

Allemaal hartstikke leuke AAA games naar mijn mening

zenith musk
#

Je moet mensen met liefde voor games aan de top hebben en niet mensen die alleen in dollars denken.

sturdy fractal
pine grail
#

Ik moet hem nog afmaken. Was gekapt om bg te gaan spelen

stuck depot
#

Baldur's Gate 3 is inderdaad goed, de rest is niet mijn ding.

#

Age of Wonders 4 heb ik wel veel plezier aan gehad, Ik denk dat Triumph meer onder AA valt. Ze hebben wel duidelijk nieuwe dingen geprobeerd om de formule een stuk te verbeteren en het is duidelijk dat ze echt met passie aan hun game werken.

#

Vond het ook wel sterk dat ze de game pas iets van 3 maanden voor release aankondigden, ze hadden dus gelijk een hoop in game footage. Niet dat domme gedoe van een teaser trailer en dan jaren niks horen.

wheat nexus
prisma pond
#

Switch 2 is nu officieel bevestigd

ebon knot
#

....niet helemaal 😅 "We will make an announcement about the successor to Nintendo Switch within this fiscal year" kan een switch 2 betekenen of een geheel nieuw systeem 🙂 maar nog steeds leuk om te zien dat er eindelijk wat bekend wordt gemaakt!

stuck depot
#

Net dat het allemaal nog erg nodig is, het enige wat de PS5 over de PS4 heeft lijkt snellere laadtijden te zijn. Niet echt iets wat ik nou iets van 500 euro waard vind.

queen juniper
#

They are going to switch 2 a new system! 🥁

exotic sparrow
hot linden
#

Flinke dota 2 update, super hyped ShrekD

rain sorrel
hot linden
#

nice! hoewel ik wel gehoopt had dat het een CRPG ging worden, klinkt toch wel cool om AV als videogame te kunnen spelen

grizzled sphinx
#

Oh beetje een Diablo kloon als ik dat zo lees?

rain sorrel
#

Het idee was wel een CRPG geloof ik 02think Ik baal nu iig een beetje dat ik het niet gebacked heb, maar ga het gewoon op release day kopen denk ik

grizzled sphinx
#

Dus zeg het maar 😋

rain sorrel
#

Oh 😅 Verkeerd onthouden dan denk ik

hot linden
#

Otari ontdekken zoals die ontworpen is kijk ik ook naar uit

#

Leuk dorpje

pine grail
#

Ik denk zelf dat dat met elkaar vloekt

#

Turnbased strategische games as pathfinder en ARPGs

spice ferry
#

Oh het wordt een ARPG? Ik dacht dat het een CRPG werd. Dat is wel apart ja

#

Vraag me heel erg af hoe ze dat willen gaan verwerken ja met PF2e

#

Hoop niet een slap aftreksel van elke class, had wel echt op de precieze ruleset gehoopt met de bijbehorende action economy

wheat nexus
minor rune
#

Een nieuwe update voor Hogwarts is online, only 55 gb ongeveer

pine grail
#

Oeh Maar wat is het?

#

Een nieuwe verhaallijn zou tof zijn, maar dat verwacht ik helaas miet

hot linden
wheat nexus
wheat nexus
pine grail
#

Ik heb die trailer nog niet gezien maar moest wel lachen bij dit bericht

willow gate
#

nu ben ik wel nieuwsgierig

pine grail
#

Mensen die van BioWare exclusieve toegang hebben gegeven zeggen dat product van BioWare goed is

#

Ik kijk nu de gameplay trailer. Ik vind de art style niet echt slecht tbh. "Het mooiste spel ooit van [x]" is wel een pittige uitspraak.

Wel jammer dat het niet turnbased is. Het is een hack'n'slash game.

stuck depot
#

Laatste keer dat Bioware een echt goeie game uitbracht was Mass Effect 2, daarna is het alleen maar bergafwaards gegaan. Tegenwoordig is het gewoon EA Canada en niet Bioware.

pine grail
#

Ik heb wel genoten van da inquisition

grizzled sphinx
#

Dat had niemand verwacht

#

Nee was wel leuke game!

balmy spoke
pine grail
#

Dat kun je niet echt zeggen op basis van de gameplay trailer. Ik had niet het idee dat je rotaties instelt voor alle karakters

#

Het leek er meer op dat je autoattacks moest doen tot een metertje vulde en je dan een finisher kon gebruiken

#

En dat je companions automatisch bestuurd worden

#

Maar de gameplay trailer was ook level 1 en zonder commentaar erop, dus misschien wordt het op hogere levels heel anders

queen juniper
#

Ik ga hem nu even kijken, stond al op mijn watch later

#

Ik was alleen echt niet verkocht van de laatste game. Volgens mij was die echt bloated. Maar is wel weer een tijd geleden dat ik het had gespeelt. Ik heb die ook maar één keer gespeeld.
Origins heb ik echt een stuk of 5 keer uitgespeeld MinoROFL Vorige playtrue was kijken wat er gebeurde als ik heel veel suboptimale keuzes ging maken. Ik moet altijd compulsief het beste van het beste einde hebben! En alles doen! Terwijl het dan niet per se leuker is... human brain go brrrr....

grizzled sphinx
queen juniper
#

Zit natuurlijk ook weer video en youtube compressie en zo tussen. Maar toch..

grizzled sphinx
#

Ja, harding heeft een betere tijd gehad 😂

queen juniper
grizzled sphinx
#

Huh, nu durf ik niet meer te zeggen dat ze een betere tijd gehad heeft 😂

queen juniper
#

Nostalgie enzo MinoYum

balmy spoke
grizzled sphinx
#

Meh, er valt nog niet heel veel te zien op de gameplay trailer, dus maybe dat het zo werkt, maar maybe houden ze het Inquisition systeem wel aan

#

Kijk maar een keer naar dat gevecht op 12 minuten

pine grail
#

Je ziet op een gegeven moment wel een metertje dat vult door de autoattacks, maar klopt, het miste even iemand die uitlegde wat er allemaal gebeurde

#

Nu is het koffiedik kijken

willow gate
#

Net begonnen aan dark and darker. best wel leuk

trim rock
#

nice nice

#

ik ben nog steeds met Yakuza 0 bezig

grizzled sphinx
trim rock
#

oef net Dead By Daylight geprobeerd

#

veel te spannend weer haha

wheat nexus
rain sorrel
#

Oh boy, gaat de 20th Anniversary er eerder zijn dan deel twee? 😋

queen juniper
#

Oh wauw een re-re-make...

#

.. en ik ga het waarschijnlijk nog spelen ook... Maar wel met een boze blik dat deel 2 er niet is

golden thicket
zenith musk
#

^^ hier heb ik zin in. Ik heb zijn voorganger helaas gemist.

#

Closer dan dit kom ik denk ik niet als een 3rd person action game ala starcraft 😄

wheat nexus
balmy spoke
#

I really liked Lego Racers

minor rune
#

Iemand enig idee hoe je van de 8550000 error komt bij Hogwarts Legacy??

minor rune
#

So sad

#

Zo ineene

willow gate
#

speelt er iemand dark and darker?

trim rock
#

Nope, wat is her voor game?

willow gate
#

f2p dungeon explorer pve pvp

trim rock
#

Oeh ga ik eens bekijken!

minor rune
#

Wat is de truc om de forbidden curses te krijgen in Hogwarts? @pine grail

zenith musk
minor rune
#

Ja maar do you turn him in of niet

#

Of maakt dat niet uit

zenith musk
minor rune
#

Oh ok....thx

stuck depot
#

Steam summer sale is begonnen!

prisma pond
#

Steam Summer Disappointment

stuck depot
#

Ik ben er nog door aan het kijken, valt wel tegen dat baldur's gate 2: Dark alliance nog steeds maar 20% goedkoper is. 23 euro is nog steeds te veel voor een game van over 20 jaar oud zonder enige verbeteringen toegevoegd.

minor rune
stuck depot
#

Voor mij zit er in ieder geval genoeg bij, nu alles nog installeren.

trim rock
hot linden
#

Iemand anders die vandaag in de queue zit? ShrekD