#Videogames
1 messages ยท Page 3 of 1
Ik ga een dedicated server opzetten voor Valheim. Waarbij we vanaf het begin gaan beginnen. We zijn al met drie, maar een paar spelers erbij is wel leuk.
Iemand interesse om mee te doen?
Ikke sowieso ๐
Ik wil deze even bumpen. Hoorde van Maringo dat er meer mensen zijn die Valheim spelen, dus misschien wel samen willen spelen ook? ๐
Zijn er nog Genshin Impact spelers die een Discord Nitro code willen? (Dus een code voor in GI)
Ik speel het niet, dus kan er weinig mee ๐
Eens kijken hoe mijn annimal crossing eiland eruit ziet na 100 jaar niet meer gespeeld te hebben. ๐
Heb je wel schaaltje eten en water achtergelaten?
Ik moet zeggen dat het me nog meevalt. Had verwacht dat het hele eiland vol zou staan met onkruid. ๐
Waarschijnlijk heet het nu Nook Island en heeft Tom Nook nu helemaal de rol van Mr Potter uit 'It's a Wonderfull Life' in de nachtmerrie toekomst.
Hadden we destijds ook al onweer?
Oh we kunnen weer een huis uitbreiding doen. Cool. Ik wist toen al niet wat ik met al die kamers moest ๐
Ik zat zo dichtbij de Megastar score (12000)
RIP Johnny Silverhand!
16-11-1988
20-08-2023

Wie?
ik ken de reference niet echt, maar ik hoorde er in een andere chat ook al iets over ๐
Cyberpunk 2077
Dus je hebt hem verslagen vandaag ofzo?
Kijk naar de huidige datum, kijk naar de datum van waar ik zeg "RIP Johnny Silverhand"
AKA: the day he died ๐
Zal wel aan mij liggen ๐
The fireworks are really looking nicely today! /darkhumor /joke
Note: lorewise, the videogame is lying about the real cause and scene of the Arasaka towers being demolished. ||Johnny Silverhand is an unreliable narrator after all||
So nobody TRULY knows why the city center exploded, other than "everyone blaming Johnny". While their (not Johnny only) goal was to demolish the towers only, by letting it explode higher. It exploded on a too low floor, so both the image you see is a fabrication, despite being shown in-game, yet the reality of the explosion demolishing a huge chunk of the city is still true, so the bomb took too much with it.
While merely meaning to explode it high enough to maybe cause SOME issues, but at least only the tower would've been taken
Nee, dit gaat ook aan voorbij
Het ligt nooit aan iemand die niet bekend is met iets โค๏ธ
Een random uitleg over iets dat al dan niet gebeurd is uit het niets helpt ook niet ๐
Net met sims 3 ging mijn goochelaar sim dood tijdens een optreden, haar geest maakte de show af en alsnog reageert het publiek heel lauw met: 'It was OK.'
Ja.. De goocheltrucen voelen een beetje dood.
Het irritantste is dat ik ze wel weer tot leven heb gewekt want mijn plan was met haar alle skills te halen, maar nu is ze wel haar hele inventory kwijt (inclusief collection helper) en zou ze als goochelaar weer helemaal opnieuw moeten beginnen. Ze is maar gewisseld naar een veiliger beroep in de sport, met maximaal athletics is ze vast zo aan de top en kan ze weer wat geld verdienen. Ze had al wat real estate gekocht en dat is nu allemaal ook weg. (Ze had 2x een toverlamp uit het mausoleum gehaald en vaak voor geld gewenst, ik gebruik geen cheats.)
En vreemd genoeg heeft ze geen herinnering aan haar dood, maar wel aan simpele dingen dat ze voor het eerst een tosti maakt of zo.
Zijn er mensen hier die baldurs gate 3 voor de ps5 gaan kopen? Zo ja, eventueel geรฏnteresseerd in een party?
Oh ik zie dat er een aparte thread is speciaal hiervoor haha
Yup Ps5gang.
Oh dr is er ook een speciaal voor baldurs gate die bedoelde ik
Maar ik zal ze wel beide gebruiken haha
Ik ga baldurs gate thread nog niet in ivm spoilers ๐
alle spoilers zijn gespoilerd met aanduiding welke arc of zelfs welke locatie het zit
Ik voel me er nog niet gespoild. Ik lees soms wel maar de eerste paar woorden en stop dan
Dont spoil the thread
:p
Soms ga ik de thread in en JE RAADT NOOIT WAT ER DAN GEBEURT...
De thread even clickbaiten om weer in balans te komen
Hahaha
Ik neem gewoon geen risico ๐
Take a closer look at the new features coming to Cyberpunk 2077 together with the Phantom Liberty expansion!
Some of these features will be also added to the base game โ as part of Update 2.0 which will be available on the current-gen consoles and PC!
Cyberpunk 2077: Phantom Liberty arrives on September 26th on Xbox Series X|S, PlayStation 5,...
If Sims 4 had a hairstyle that I would want in the future: https://c10.patreonusercontent.com/4/patreon-media/p/post/46260779/3304633cac8d4f34b810fad7abc856c5/eyJxIjoxMDAsIndlYnAiOjB9/1.gif?token-time=1694304000&token-hash=Duq_RUxb3WoaoOMKD0dIRgipxmibE5a1iCORVIpbHyA%3D
Did you miss Thursdayโs stream? Not to worry! Weโve got you covered!
We discussed the perk overhaul, new skill tree, car combat, updated police system and Dogtownโs history โ you can now watch everything in 4K!
00:00 Countdown
00:10 New Ways to Play
03:12 Intro
04:48 When does Phantom Liberty start in-game?
06:23 Meeting Songbird
10:14 Relic ...
Video Game Graphics or Video Game Art Style which is more important? I believe it's Art Style but this doesn't mean Graphics aren't important. Plenty of examples from the early 2010s had both like Witcher 3, Arkham Knight, Bioshock and more. Graphics Vs Art Style. Graphics Don't Matter?
Support the Channel!
https://patreon.com/NovemberHotel
Se...
OH god, when he started on the visibility thing, I instantly get flashbacks to FPS titles with multiplayer like Battlefield...
Like, yikes the amount of clutter (while it's not always necessarily to have it THAT visually cluttered, yet still have enemies difficult to see if trying to hide)
Bad Company 2 reference! ๐ I LOVED that Battlefield! ๐
Then the chapter of "realistic vs believable"
This mentality can also be translated to audio:
"realistic vs authentic".
You can LITERALLY record non-sparking bacon on a stove, and replace that as the rain sound effect. And your brain, if you didn't know, will assume it to be rain.
It's why gun sounds have SO MANY LAYERS, for
one: microphones cannot pick up everything equally.
two: guns are FAR louder than microphones can pick it up
three: most guns sound far too similar in real life
So obviously, when you record guns, you just record many layers, many separate frequencies, and add some "texture" to it (making it sound distinct) so gamers can "sense the threat level" of the weapon.
So in games, the guns are then more "authentic" than realistic, purely because of trying to make things distinct, yet believable
zijn de extra's van Baldurs gate deluxe edition de meerprijs waard?
Niet echt, nee
Tenzij je zelf veel waarde aan de soundtrack en artbook hecht
Nee helemaal niks
Dat vraag is ook, wil je het idee supporten dat je een heel spel koopt, en je het bedrag van een heel indie game besteed om wat items te kijgen of wat andere extras in รฉรฉn game.
i mean als het ook wat oplevert heb ik daar geen moeite mee.
maar als het zoals een veel games een wapen is dat je na 2 uur niet meer gebruikt omdat je dan al iets beter hebt gevonden dan geloof ik het wel ๐
Have I got a horse armour to sell you!
Als je ook magic speelt wel denk ik. Ik wilde die dobbelsteen en dat beeldje wel maar omdat best veel waarde van de aankoopprijs zit in kaarten van een spel dat ik niet speel, heb ik het niet gekocht
En je kunt zeggen dat je die kunt verkopen, maar dat doe ik toch niet. Ik heb nog ern mooie glimmende charizard die ik ook te lui ben om te verkopen
Al die fysieke spullen zijn van de collector's edition, niet deluxe
Deluxe is puur de digitale content
Is een makkelijke fout om te maken!
Laaaammmme! Dat ik niet daadwerkelijk een helmet of disuise self krijg! 
zolang ik dat met ingame currency kan kopen prima
In het geval van Baldur's Gate heb ik de Deluxe gekocht omdat ik het Larian gun
om de dingen die je krijgt heb ik het niet gedaan
Ok... Starfield everything on high, modded FSR to DLSS, and my 2060 is running at 30FPS at the point of the start.
Which is admirable since you definitely need higher specs to run this high!
So... hoping for a Digital Foundry Optimized Settings, and I'm off! ๐
Oh... actually, I need to be sure it's indeed DLSS and not defaulting to DLAA
These settings on a 2060 don't drop below 60FPS with the DLSS mod. Haven't gotten outside yet though. (and I have a G-Sync monitor. So sub-60 to me is fine)
My Starfield character
BWAHAHAHA
To note, that's an option! ๐
This, however I did choose
All footage captured on Xbox Series X. This is the Digital Foundry deep dive in Bethesda Games Studios' highly ambitious Starfield. John Linneman shares his journey through the game, discussing game design, rendering features, visuals, audio and just how free and open this new galaxy actually is. PC coverage is coming soon, along with a Starfiel...
Collor correction mod applied (for those who don't see it, the left image is more green than the right one).
The thing I noticed with this mod (not seen in this image) is that certain locations are less visually washed out at distant objects. So things are less obscured and easier visible because sometimes the green tint works like a camouflage pattern on creatures and background)
Two more examples. Plus I added a Depth Based sharpening tool.
This, in simple terms means: instead of sharpening the entire screen, it sharpens the objects instead.
To sharpen the objects instead of the screen itself, the tool needs to see the "depth of the visuals".
If the tool is capable in doing that, it can then apply those effects.
This is a visual read of how that looks like
Oh right! Deze game bestaat ๐
Embrace your inner Kindred and join us in Seattle for the long-awaited Vampire: the Masquerade - Bloodlines 2. Find your place in the battle to come, and try not to let the city bleed you dry. Coming fall 2024.
Join the vamily:
Official Site โ https://www.paradoxinteractive.com/games/vampire-the-masquerade-bloodlines-2
Discord โ http://discord...
Was erg hyped voor deze game in 2021 - inmiddels zoveel gedoe behind the scenes en zo vaak uitgesteld dat ik de hoop heb opgegeven dat het nog een goede game gaat worden
Uitstel is toch vaak wel een goede zaak? Betekent dat ze het spel iig af willen maken voor het uitkomt
Ligt eraan, soms krijg je een Duke Nukem Forever aan het einde
Deze uitstel daar aan tegen is betwijfelbaar
De behind-the-scenes is inderdaad iets waar je je twijfels er mee kan krijgen
Maar ik kan wel zien aan de combat system dat ze dezelfde stijl nog steeds gebruiken, maar iets minder janky overkomt (al ziet het er soms nog ff wat janky uit).
Ik hoop dat dit gewoon een passion project is, en niet hoge doelen heeft
VtMB2 zal voor mij ook eentje worden waar ik wacht voor reviews, met all dev-veranderingen.
I've changed DLSS (mod) from 3.5 to 2.5.1 and got an FPS increase.
Another thing I notice: rendering your own character drops your FPS too.
So running first person exclusively is another way to boost FPS.
Edit: False Alarm
Does it feel more designed for 3rd person or first person?
Elder Scrolls/Fallout always felt like they were supposed to be played first person anyway
First person, yeah. But it IS better than previous bethesda titles in that regard
https://www.youtube.com/watch?v=Ej5hfU7FTCU
https://www.youtube.com/watch?v=-6vDablSmUU
These two reviews both highlight what the game is about, what it's good at, what its flaws are... but equally share the same sentiment:
Like Bethesda games? You'll like it
Don't like Bethesda games? It's a maybe/depends
I finally finished making my character
โบSocials:
Twitch: https://www.twitch.tv/kevduit
Twitter: https://twitter.com/Kevduit
Discord: https://discord.gg/kevduit
Website: http://www.kevduit.com/
โบAMAZING Thumbnail by Kros:
https://twitter.com/Krossan
โบ Want MORE Content???
So I tried FALLOUT WORLDS โบ https://youtu.be/tQ4Ndo09rwI
Star Wars The...
Opinions after 45 hours of gameplay (Starfield on PC). Contains NO Spoilers.
00:00 Skyrim in Space?
03:19 State of the Game
04:04 Minor Bugs
05:43 Performance
07:12 Main Quest
08:31 Side Quests
09:22 Dialogue
10:43 General Gameplay
11:42 Enemy AI
12:52 Companions
13:58 Character Build
14:37 Equipment
15:51 Space Flight / Combat
23:12 Ship Build...
at least better than fallout 76....
trying to up skyrim is a huge task, but i like what i've seen and done so far.... im upgrading my graphics card so maybe i can play now without sound bugs and graphics that try and haunt my in my dreams
Asmongold Clips / Asmongold Reacts To: Adoring Fan in Starfield
On this Asmongold Clips Youtube Channel you'll never quit finding all the funny Asmongold Moments with Mcconnell and the best Asmongold Highlights from the most popular games, like: Baldur's Gate 3, Starfield, Blizzard's Diablo 4, Dragonflight & Hardcore Classic WoW, the record bre...
I like bethesda games but honestly don't care for this one, I'm always more a fantasy than science fiction person I guess, I feel like I'd probably have more fun replaying Mass Effect than playing this.
All I needed for Starfield
Ah yes, the Fantasy Space Opera, replaced by another Fantasy Space Opera ๐
PS3 called - they want their graphics back
Damn BG3 for giving us all unrealistic expectations
Here's hoping it pushes others to step up and put in more effort again.
Ja, de moeite die in zeurposts gestopt wordt, moet in spellen gaan zitten
Soms vraag ik me ook af of het voor mij nu de leeftijd is of dat de creativiteit over het algemeen echt minder is geworden, vooral bij de grote developers. Voor mijn gevoel ben ik nu met 38 veel kieskeuriger dan 20 jaar geleden.
20 jaar geleden waren de games over het algemeen ook beter
Ik weet niet wat het met AAA games is maar men schijnt niet door te hebben dat gameplay beats graphics
20 jaar geleden was 3D ook nog vrij nieuw, iedereen probeerde nog nieuwe dingen uit en budgetten waren nog niet zo belachelijk hoog dat er geen risicos te nemen waren.
Xbox, PS2 en Gamecube was een prachtige tijd met een hoop unieke games.
20 jaar geleden had je waarschijnlijk ook meer tijd om aan spellen te spenderen. Dus kan je meer vergeven
Momenteel heb ik ook redelijk wat tijd, denk ook wel dat hoe meer spellen je speelt, hoe meer het misschien op elkaar gaat lijken. Vooral in genres waar gruwelijk veel games in zijn. Meestal zijn het de meer niche dingen die meer mijn aandacht pakken, het soort games waar niet echt iets erg vergelijkbaars van bestaat.
Tegenwoordig voelen sequels ook aan als meer een nummer, vroeger leken ze met iedere sequel nog echt iets nieuws te willen doen. Gebeurt nu ook wel, maar nu is het vrij zeldzaam zoals met Baldur's Gate 3 en Age of Wonders 4.
Ik vermaak mij zeer prima daar aan tegen met Starfield. Het had wat een langere begin, maar nu ik volledig bezig ben? En volledig begin te roleplayen? Der is best veel te doen ๐
Het beste wat ik vind, wat anderen misschien erg vinden, is dat je altijd wat te doen hebt, en niet "ergens heen hoeft te reizen".
Het is in feite net zoals met een TV serie en film, waar je de reis niet filmt, maar gelijk naar de volgende scene gaat.
Maar tegelijkertijd geeft dat een zeer hoge pacing.
Ik kan natuurlijk de handmatige reis doen.... maar ik kan ook POEF! Het ding doen, geen gedoe met wachten.
en net zoals andere Bethesda games: no worry of not doing the main quest either.
No pressure even, story wise I mean
Ik ben nu bezig een smokkel setup te maken
Om dus een gehele proces van bepaalde goederen van 1 planeet te verspreiden naar anderen
Grote studio's willen gewoon geen risico's nemen. Dat vind ik in principe niet zo erg, maar vooral dat het zoveel bloat heeft en dat spellen niet meer voor een leuke eerste playthrough gemaakt worden.
Far cry is daar een goed voorbeeld van. Far cry 5 was echt een heerlijk spel. Enorm van genoten. Had wel een beetje teveel collectibles die je eigenlijk wel moest doen, maar nog op een niveau dat het te vergeven was.
Far cry 6 was echt onzin. Zitten 4 ongeรฏnspireerde verhalen in, en is zo gemaakt dat je na het afmaken van het hoofdverhaal door kunt gaan met een nieuwe willekeurig gegenereerde eindbaas. Dat is gewoon niet waarvoor je een singleplayer spel speelt en daarvoor is teveel opgegeven in termen van "een leuk spel maken".
You can find a way to be whatever you want to be. Me? I'm an apex Space Pirate that pilfers other pirates, robs them blind, and profits from their spoils so I can build an Aurora facility away from the confines and regulations of Neon, smuggling it to all the systems I can with my shielded cargo hold. It started off by pistol whipping a guard that made a rude comment to me. I was arrested and offered an opportunity I couldn't refuse. This took me off the beaten path for a while: I went back to my street rat roots and visited Neon, where I secured employment at a facility that makes Aurora. I now have the knowledge to make loads of drug money, but I don't have the means: Resources.
Dit is vergelijkbaar wat ik doe, behalve pirates pilveren op dit moment. Maar wel de rest ๐
Mogelijk dat ik Starfield later nog wel speel, in de aanbieding, maar voor mij zal het echt denk ik meer iets wat ik zou oppakken in een goeie aanbieding over een jaar of zo. Ik heb er nooit veel haast mee en koop weinig games gelijk op release.
That reminds me, the game is live
๐
Official launch is tomorrow
But yes, I have been playing it that way ๐
So gamepass is also tomorrow
Ik pak starfield ook pas veel later op. Heb nog jedi survivor uit te spelen en dan bg3. Ghost of Tsushima en TLOU 1 en 2 staan daarna bovenaan de lijst
Dat gebeurt ook wel ja, vaak kabbelt het maar een beetje door. Ben zelf niet erg van shooters, heb het vroeger wel af en toe gespeeld maar ben sowieso al niet van first person. Vind het geen prettig perspectief. Van Far Cry zou ik het niet weten, ik weet wel dat alle Halo's op elkaar gingen lijken en ik niet eens weet of ik tot Halo 3 of 4 gespeeld heb.
Ik heb, vanwege ADHD, BG3 gepauzeerd... maar BG3 is deffo my GOTY op dit moment al
Maar, Cyberpunk 2077 was mijn "itch that got scratched" voor een genre/RPG game waar ik kan roleplayen zoals mensen al jaren deden met Skyrim. Vooral nu de modding scene in Skyrim legendary is, en deze game de Sci Fi element heeft met VELE base game features... yeah... Starfield is definitely gonna be my "living inside the world making my own stories" kinda game ๐
Je bedoelt first person niet prettig te vinden? Ja dan zijn de far cries niet voor jou
BG3 speel ik eigenlijk nooit erg lang, meestal niet meer dan een uur of zo. Het is wel leuk, maar ik speel ook al regelmatig D&D dus misschien dat het allemaal wat veel wordt om lang te spelen.
Als je er eens eentje wilt proberen, raad ik fc5 ten volste aan. Onderhand vast wel eens voor een paar euro te halen in een sale
Halo is chefs kiss imo. De xdoos was mijn eerste echte eigen console.
Wat ze met de serie hebben gedaan is misdadig
First person hou ik gewoon niet erg van, ik zie liever mijn personage. Ik zie mijzelf ook nooit als het personage. Ik kijk liever over hun schouder, en dan is dat nog nooit veel met iets van shooters of zo. Mass Effect is denk ik wat ik recent nog het meest gespeeld heb dat enigzins een shooter is.
Dus iets als Gears of War of Rainbow 6 is nog wel jouw pakkie-an? Daar heb je 3de persoon perspectief
De Third Person onderdeel van Starfield, by the way, is "acceptable". Maar ik denk dat mods dat beter gaan maken. Soms, voor convenience, schakel ik naar first. maar in deze game vind ik third ook leuker. Al ben ik opgegroeid met First Person games en heb een hoge voorkeur voor First Person in general.
This game? I want to use Third Person. But the full potential of Third Person. That's done with Skyrim as well in terms of mods.
Maar jongens die het spel spelen
Jongens alsin non-gendered, btw
Wat raden jullie aan met de gameplay
Nee, ik ben dan meer van science fiction. Gears of war heb ik de eerste een stukje van gespeeld maar het boeide mij niet erg.
Gwn zonder mods spelen of zijn mods aangeraden
Voor Starfield zijn er al wat mods, maar het is natuurlijk TE nieuw om QOL mods te hebben.
Het is verbazingwekkend hoe snel het gaat daar aan tegen, en er is NU AL een Script Extender.
Maar desondanks: base game is prima ๐
Ik ben minimaal aan het modden. Vooral colograde fixes (betere zwartpunten) en UI FPS mods etc. But nothing major
Oh, en FSR to DLSS
2.5.1 om precies te zijn, niet 3.5
Dan raad ik reshade aan
Nah, ReShade tast teveel van de kwaliteit aan, en kost performance.
LUT mods zijn het beste
Maar oke, ik zou die mods opschrijven, ga het morgen even bekijken ๐
Ja okayy
Met star citizen raad ik het wel aan haha
Dit is wat een LUT mod kan doen, ZONDER performance loss. Het enige andere wat je ziet is een Camera Lens Simulatie mod. Dat ook 0 performance kost
(Cyberpunk 2077 of course)
Maar dit geeft aan dat als je de game ZELF aanpast qua colorgrading, je VEEL betere resultaten er uit kan halen dan ReShade dat ooit kan doen
Nice screenshots
Want je hebt bijvoorbeeld geen "overblown skies" wat je vaak met ReShade ziet.
Of mensen die de sharpness filter VEEL te ver cranken ๐
Haha
Heb al wat streams gezien, en denk het spel max 4 uur te gaan spelen
Maar wie weet, heeft het een skyrim effect
Dit is bijvoorbeeld de meest populaire ReShade filter. Erg nice in andere screenshots... maar helaas heeft deze Reshade precies hetzelfde probleem dat de lucht weer opgeblazen is en detail verliest
Ja ik maak mn eigen filters met reshade
Uren configureren
Dark vision mode heb ik ook een config voor
Maaaaar, om niet deze ReShade puur te dissen... er zijn best goede momenten qua kleuren ๐
Mhm! ๐
Daarom zit ik te wachten op een mod dat vergelijkbaar is als de Cyberpunk mod hierboven qua LUT
Haha do it yourself
Because I have no FPS te spare to run the above ReShade ๐
2060 helaas ๐
Ik draai al fluctuerend tussen de 40 and 70
Voor een 60fps hoop ik
Ja! die zit prima! ๐
Maarja xbox heeft 30fps toch?๐
Wat ik trouwens wel gedaan heb qua ReShade: Depth Based Sharpen Filter.
AKA: it doesn't sharpen everything on screen, it actually sharpens the objects/textures, including the ones far away, relative to its position.
Tweak it, and it'll compensate for the DLSS blurring that you get with DLSS for now (since FRS has integrated sharpen mode, that gets disabled once you mod it for DLSS)
Also, to compensate
To save resources, only important characters have Sub-Surface Scattering rendering.
It's why the "citizens" look so flat ๐
But yeah... there are valid concerns though!
I do wish that the game was more focused on the space travel aspect. But I totally do love the "focus on just going from place to place" too.
It's just sad that this game seems like a more boring outdated version of Outer Worlds
Really gives me a "Been there, done that already" vibe
I guess that's the thing with many games. Sometimes I don't mind it if it's really good or it's been a while since I saw it done right though. Age of Wonders 4 is probably the last game that really gripped me a while. Played it many hours.
It's a lot of fun to make your own factions and see how it all plays very differently. Can customise your leader too, have a whole theme going on.
Dit voel ik. Niet dat ik veel dnd speel, maar tot op heden heb ik ook alleen maar speelsessies van max een uur gehad.
Inderdaad, het is ergens een beetje alsof ik evenveel in een potje BG3 doe dan wat er normaal in een sessie zou kunnen gebeuren. Alsof ik zowat automatish zit van 'oke, dit is een mooi moment om de sessie te eindigen.'
ik was alleen teleurgesteld dat ik geen grave cleric kan spelen ๐
Vind het zelf jammer dat swashbuckler rogue niet beschikbaar is. Arcana cleric zou ik ook graag zien en meer warlock patrons. Oath of the crown paladin zou ook wel passend zijn aangezien we niet eens een deity mogen kiezen.
Those are all non PHB options. Based on the options presented they mostly stuck to PHB and DMG (oathbreaker) options
Er zijn wel wat anderen, maar dit is meer een discussie voor het BG3 thread.
Op zich wel heel wat dat ze na iets van 20 jaar toch een Baldur's Gate sequel uitbrengen, geeft misschien nog wat hoop dat andere oude games nog eens een goeie sequel gaan krijgen.
Grappig genoeg heb ik dat weer andersom.
Outer Worlds voelde meer als een linear RPG. Terwijl Starfield meer open is.
Zoiets als dat Outer Worlds ironisch voelt als Fallout 3 vs Starfield dat meer voelt als Fallout New Vegas op de manier dat de storytelling gedaan wordt (en de factions, politics, etc)
Maar vooral nu ik er achter kom dat ik mijn eigen crime empire kan bouwen qua smokkelen en illicit goods manufacturing, en dat dat 1 van de vele dingen is dat je kan doen...
Starfield is gigantisch veel groter in schaal en mogelijkheden EN story.
Terwijl het maken van space travel als een optie maakt, terwijl dus agressief gebruik van fast travel ook een optie is, en je dus zelf de pacing kan bepalen, geniet er ik er erg veel van.
Mensen die alles langzaam willen doen? Supported.
Low attention span and need instant gratification? Also supported.
Mod potential? As large, or even bigger than Skyrim.
mod support i think definetly bigger than skyrim cuz newer modding tools and new game engine(i think)
Same engine since Morrowind.
But definitely improved a lot!
There are equally a lot of "ah, this is the same engine" as "oh right! This is the same engine!"
Because of how much improvement some aspects have been made.
Combat and combat AI for example.
For game like this it's way more competent than other titles within the same engine.
Animations have improved, both with walking, gestures and face animation... But equally is obviously the same engine as how they stand in a city or have certain routines while walking through the city is similar to the other titles
Questing is improved quite a lot. Far more multi tier quests
Animations have improved, both with walking, gestures and face animation
they still look goofy tho
https://youtube.com/shorts/sHoUNpeRWkc?si=1LH8VsZ1V8s-ciEC
Yeah, but so does a lot of other games too ๐
Watch me stream live here: http://twitch.tv/brucegreene
#shorts
Baldur's Gate 3 and Cyberpunk 2077 really did it well.
But they're all mo-capped
i just hope i can play in a better quality... a 1060 ti graphics card is not cut out for starfield
Soms in CP2077 had ik echt momenten van "holy shit wat voelt dit intiem en realistisch", puur door de first person perspective en de combinatie van directing, acting, voice en mocap
Maar idd. Starfield is nog steeds janky in vele dingen.
And I do understand the criticism. But sometimes I feel some of the opinions are rooted in the same way other titles were trashed and then "received better latet on".
Expectations or prejudice.
Though, if using Cyberpunk, yeah... Valid. False advertising.
But Starfield mentioning how big it is in features? Definitely true.
And the devs did warn that space travel wouldn't be like ED and NMS
wat ik tot nu toe heb gemerkt tikt starfield wel alle boxes aan, enige waar ik me aan frustreer is de UI die niet altijd even intuitief is en space travel had meer zoals Elite dangerous gemogen in my opinion
ik moet nog verder in de story cuz pc said no
Like, I equally begin to really love Starfield and see the jank or problems.
But the total package of what you can do and how you can roleplay? That scratches my itch perfectly.
And then modding? Yeah, I see a future with this game for me
there are already a lot of mods.... not content yet but give it a few months
Oh don't get me started on inventory management and ui ๐คฎ
Hahaha, if there's one thing I hate the most? It's that.
First version of script extender arrived within 4 days.
That's amazing!
oh jesus
Ik hoop dat Starfield net zo hard gemod wordt als de elder scrolls spellen
Ik denk dat de elder scrolls spellen zo ongeveer de meest gemodde games zijn. Op NWN1 na denk ik.
Ok!
Starfield 0/10!
Literally unplayable!
Can't play a (minor spoiler/no contextual) ||sapphic character and also be morally ambigious, leaning on evil without receiving hate!||

https://www.reddit.com/r/Starfield/comments/169uqz0/bethesda_has_once_again_managed_to_make_a_game/
Another actual annoyance that I have with this game. That has been fixed by modders AGES ago, GAMES ago, from the same dev (At least Oblivion. Maybe even Morrowind).
So many other games these days have an "auto adjust speed to keep up with the player character's speed"
ah joh heb je tijd voor cyberpunk. ik zie geen probleem voor je.
Unpopular opinion : The Elder Scroll game series without mods were average games at best
The Witcher 3 as a core game beats Skyrim unmodded by a landslide
Same as comparison between Gothic 2 bug riddled as it was was a better game then Morrowind
do have to agree....
storywise skyrim was mid... lorewise elder scrolls beats witcher in my opinion
I don't think games where you play a set character can really be compared that well to those with character creation.
you play the witcher because you want to be geralt, you play elder scrolls to be whoever you want to be.
alright, onpopular opinion time:
Oblivion is better than Skyrim.
Not in terms of mechanics of always having to go through portals, but the story definitely was more engaging.
Including side-quests.
But gameplay-loop wise? Skyrim beats Oblivion much more.
Now with mods it's unquestionable that Skyrim is better than Oblivion... but in terms of story and mood, I liked Oblivion more.
The same way I prefer GTA Vice City over San Andreas.
More cohesive experience.
The Witcher is not comparable at all to the Elder Scrolls Games for exactly Willem's point.
the fact that the world building and lore is so clearly defined to be around Geralt and it is all a seamless experience, makes the experience much better. But that's my similar take to Vice City over San Andreas.
As Vice City might just be "80s Miami trope over 80s Miami trope over 80s Miami trope"... it at least was one cohesive experience.
While San Andreas had more features, which I liked a lot (at the time. Today's standards have shifted that opinion), but I was never grasped as much.
This is why I prefer Cyberpunk 2077 over Skyrim for the exact reason. As the protagonist is the city and the struggles within. It's more Witcher than Elder Scrolls, even if you decide who you wish to be (in limited fashion)
Now Starfield is way better already in terms of experience than I had with Skyrim, even if I do play Skyrim from time to time lately again after almost/more than a decade of not actively playing (seeing the modding community).
Gothic, sadly, I cannot compare to any of the games, as I have never actively played a lot of the EuroJank (term not meant derogatory, but meaning "high ambition, low budget") games at the time.
Vice city FTW! De rest weet ik niet. Oblivion en skyrim een keer op een blauwe maandag aangeraakt en daarna nooit meer.
Vice city was tof. Eerste gta die ik echt heb uitgespeeld zonder cheats. Kijk ook erg uit naar de nieuwe gta
Ja hopelijk heeft gta6 weer een strakke โ80 radio lineup
Al hoop ik wel dat ze vasthouden aan wat gta gta maakt. Ik word niet bepaald blij van de nieuwsberichten dat het niets beledigends wil doen
I'm a bit mixed on oblivion. Had some great things but also very few voice actors. Both oblivion and skyrim are great comedies though, so many funny videos of both without any mods or tricks or anything.
Ja, zou zich deels weer in vice city afspelen toch
Wat ik begrepen heb zouden er verschillende steden zijn waarond vice city, maar ook (iets wat lijkt op )san adreas. En nog 2 of 3 andere gebieden,
GTA6 krijgt 2 protagonists toch?
Dat weet ik niet maar kan wel. Gta 5 had er ook 3
Dacht dat ze voor een soort bonny and clyde ding wilden gaan met een man en vrouw.
Dat kan leuk zijn
Ja 2 personen zover ik weet. Ben ik ook geen fan van. Verplichte 3 in deel 5 vond ik ook verschrikkelijk. Alleen die film-gast vond ik tof.
Ergens is het wel handig om er meer dan een te hebben, anders zit je evengoed een hele game met een character opgescheept waar je niets aan vind, zoals Nico Bellic.
Vond alleen Trevor gruwelijk irritant. Telkens als ik iets met hem wilde doen werd hij door politie achtervolgd, lag hij ergens in zijn ondergoed of in een jurk of zo. Je kon nooit even snel naar hem wisselen om iets simpels te doen.
Ok, dat is wel een heel unieke manier om wasted te raken.
Grappigste die ik gezien heb was toen mijn neef ging darten in GTA IV in een ierse pub, hij won en vervolgens begon iedereen hem in elkaar te slaan, hij probeerde nog een wapen te pakken maar kreeg een klap met een honkbalknuppel en toen een mes tussen zijn ribben.
The more I learn about Starfield the less enthusiastic I become
Exploring just for exploration sake is not a rewarding experience for me if it in no way ties into roleplay or combat mechanics
Even the game with the guy from Walking Dead at least had plot points and story to uphold the monotonous exploration parts
Feel rewarded for our little work
'Toen de astronauten naar de maan gingen, waren ze niet bored' bruuuuh ๐๐๐๐๐
Sowieso pas ik voor 1000+ planeten. Wat een tijdverspilling voor zowel de ontwikkelaars als de spelers
Ach, ze kunnen in ieder geval nu eindelijk eens echt aan de slag gaan met Elder Scrolls 6.
Ik snap echt niet dat ze daar zo lang over doen. Lijkt me dat na het succes van Skyrim dat echt geld moet gaan printen
Ik snap het ook niet, en wel 10 versies van Skyrim uitbrengen. Ze hadden dan beter een mooiere geupdate versie van Oblivion of Morrowind uit kunnen brengen.
Skyim verkoopt nog steeds, waarom moeilijk doen
GTA V blijkbaar ook, die heeft ook al tig versies.
Stel je voor dat Elder Scrolls net zoveel critical acclaim krijgt als Fallout 76
Dan kun je meteen je hele company de nek omdraaien
Krediet 0.0%
Oh ik zie het evengoed gebeuren dat Elder Scrolls 6 flopt, dat zou wel hun einde zijn.
Nog wel, maar uiteindelijk is dat ook voorbij. Zeker nu Larian heeft laten zien met Baldur's Gate 3 wat je hebt als een developer echt moeite doet voor een fantasy rpg.
Stop Dreaming Bethesda.... you're done
Tja soms kan een developer wel weer terugkomen na wat slechte games, sommigen leren van hun fouten.
EA blijft ook nog steeds genoeg goeie games uitbrengen blijkbaar, naast de bergen met troep.
Gta draait op gta online nu. Brengt bakken met geld binnen. Eso misschien hetzelfse?
Dat is meer kwestie too big to fall
Zou wel mooi zijn als EA kapot gaat en al die licensies waar ze op blijven zitten en niets goeds mee weten te doen vrijkomen.
ik ken een leger aan fallout fans die het daar niet mee eens zijn ( persoonlijk speel ik geen enkele titel van hun zover ik weet )
Eerlijk gezegd vind ik zelf Skyrim de enige game van Bethesda die een beetje lekker weg speelt. Morrowind had een hoop irritante dingen en Oblivion had al die saaie oblivion gates waar je soms ook geen uitweg kon vinden.
Ik ben recent weer skyrim gaan spelen.. tot dat ik na een aantal uur mijn game niet meer mocht laden en ik gewoon met een zwart scherm zat. niet kunnen fixen en weer gedeรฏnstaleerd.... 5/7 perfect score....
Skyrim heb ik nu al jaren niet meer gespeeld, zal ik vast nog wel weer een keer doen. Vind het wel altijd zo dat ik nooit echt voel alsof ik deel van de wereld ben, wat bijvoorbeeld bij Fable meer is.
Stel dat eso 6 straks uitkomt, en dat ze er ook 1000+ random dorpjes in hebben geflikkerd zonder echte content. "Ontdekken is een beloning op zich".
Fable is een heerlijk spel
Hoop dat fable 4 inderdaad tof wordt. Dan koop ik misschien toch nog ook de xdoos van deze generatie
Als die op de xbox one te spelen is, ben ik al helemaal tevree
ESO 6 kopen is voor mij ook nog geen gesloten deal, alleen als ik denk het leuk te vinden en mogelijk afgeprijsd.
Hoop zelf ook dat Fable 4 goed wordt, zou voor mij ook een reden zijn een xdoos te kopen.
Ik mis Fable 2, de enige X360 game die ik mis sinds ik geen X360 meer heb.
Als een spel me leuk lijkt, heb ik er weinig problemen mee er 60 of 70 euro voor neer te leggen. Per uur vermaak is dat nog steeds een prima prijs, en het is wel leuk om het te spelen wanneer anderen het ook doen en er een beetje een hype omheen is.
Microtransacties zijn voor mij wel een no-go. Verhoog dan gewoon de prijs van het spel
Dat wel, maar ik koop eigenlijk nooit veel games voor de volle prijs op release per jaar, dit jaar al 2 en dat is al heel wat.
microtransacties vind ik niets, DLC is best maar de prijs moet passend voor de content zijn.
Het moet echt nieuwe content zijn en niet de rest van het spel
De spiderman dlc was bijvoorbeeld prima, en ook prima geprijsd
Dat ook, met Age of Wonders 4 hebben ze het best mooi geregeld, met season pass inderdaad een hogere prijs en ze geven ook goed aan wat er in iedere DLC zit.
Voor de eerste Dragon Dawn had ik wel op iets meer gehoopt, maar voor 10 euro is draken als nieuwe rulers die je compleet kan customisen niet verkeerd, met nog 2 extra tomes en lizardfolk ras speelbaar.
Maar ja, dan had ik wel graag iets van mounts gezien die passen bij lizardfolk. Paarden en wolven past niet erg.
Ik speel nu Stray. Die had ik voor een paar euro in de sale gehaald. Die raad ik wel aan
Ik heb niets met katten persoonlijk, moet ook wel zeggen dat ik vrij kieskeurig ben qua games.
Het is meestal RPG's en strategy waar ik voor ga.
Het is meer een survival game en dat je een kat bent is een beetje een gimmick
En wordt gebruikt voor het verhaal
https://www.reddit.com/r/Starfield/comments/16b5c4a/get_ready_for_the_new_players_to_complain_about/ 
Sommigen van de quests, omg zijn ze awesome ๐
Starfield is Fallout without the depression. And I'm all for it
Reddit, guys, gals and non-binary pals

Zag wel iets dat ze om Pronouns vragen maar er verder niks mee doen
En je elke keer met zij wordt aangesproken
Dat is niet het geval ๐
Al heb ik she/her gekozen, dat is wel correct. Maar he/him is ook correct gedaan. They/them, helaas, heeft een bug waardoor she/her soms gebruikt werd op 1malige instantie
1malig? hmm... misschien vaker
Maar niet consistent
Denk dat dat een issue is met niet willen betalen voor alles 3 keer voice acten
Ik kom dat ook wel eens tegen. Dat je een mannelijk karakter neemt, en vervolgens telkens met they wordt aangesproken
Oh? Ik dacht dat voice acting per uren betaald werden ๐
Maat ja, ik lig er niet wakker van
Is alsnog 3 keer zoveel werk
Ja, en iets drie keer doen, kost drie keer zoveel werk
they is ook een acceptabele pronoun voor mensen die zich met he/him en she/her identificeren
Niet als je het vooraf vraagt imo. Als je geen selectie hebt gemaakt, prima
Maar zoals ik al zei, lig er niet wakker van, valt me gewoon wel op dat het je eerst gevraagd wordt en dat er dan niks mee gedaan wordt
In een spel voelt het misschien gek ja
En volgens mij is "they" vooral bruikbaar in 2 scenario's. 1. Je weet het geslacht niet en 2. De persoon geeft aan graag zo aangesproken te worden
Als mijn vrienden mij ineens uit het niets "they" zouden noemen, zou ik dat wel gek vinden
Why they though ?
Nederlands was het gij
En in Engels was het altijd Thy
How art thy doing ?
Old English being thou
In spellen zie je het wel vaker als ze niet dubbel stemmen op willen nemen. Ik geloof dat in Saint's Row 2 waar je ook borsten, een bulge of een baard op ieder character kan zetten en alle kleding kan laten dragen voor mannen of vrouwen, je verwezen wordt als the boss of they.
Gij en thy/thou zijn beide toch tweede persoon, en he/she/they derde persoon
Just get one main protagonist
Ja dat is het makkelijkste
Voor de story veel coherenter en ook makkelijker qua production
Vind het zelf altijd leuker om zelf een character te mogen maken, meer replayability.
En dan kan dev tijd naar het spel zelf ipv de ruis eromheen
Zie weinig replay value in een different skin als de gameplay similar is
Uren karakter maken, om vervolgens toch armour te dragen waardoor je hem niet ziet ๐
Het hebben van een singular protagonist kan net zo high replay hebben
Alchemy - Melee of Magic
Groter verschil dan minor cosmetic of gender changes
Die enige protagonist moet je alleen wel aanstaan.
Witcher 2 is het laatste spel dat ik echt meerdere keren heb uitgespeeld.
- Een aantal keuzes die je echt een ander spel geven
- Je bent er in 20 - 30 uur doorheen
Boeit mij persoonlijk minder hoe de protagonist er uit ziet
Ik vind het altijd wel leuk om mij het verhaal wat meer eigen te maken.
Ben niet zo van de type speler die graag een sexy Chick op het scherm ziet omdat ik anders een game niet kan waarderen
Mijn eerste Hogwarts legacy character vond ik zo perfect dat de characters bij de andere 3 huizen allemaal tegenvielen ๐
Maar verder boeit het me ook weinig. Zolang het verhaal en/of gameplay me maar te pakken heeft.
Mijn probleem met Hogwarts is dat keuzes niet echt uitmaken en dat character development almost non existent is
Dan had ik liever nog drie preset characters gehad als het allemaal anders zou spelen
De Ron - de Harry en de Zeurheks van de 19e eeuw
Ja dat is een upgrade die ze in het vervolg mogen stoppen.
Oh, ik dacht al dat je Rowling bedoelde.
Desalnietemin voor een studio die voor het eerst zoiets groots neer heeft gezet hebben ze het geweldig gedaan.
Het is een prima spel, maar ik had ook liever gehad dat karakter ontwikkeling iets meer diepgang had
In hoeverre was het spel anders bij de andere huizen? Was het meer dan alleen de house quest line?
ik heb zelf liever dat het maar kleine veranderingen zijn. De meeste spellen ga ik toch maar รฉรฉn keer doorspelen dus beter dat ik op die manier minder mis haha
Niet dat ik weet. Heb alleen die 3 andere gespeeld tot aan de throphy. en dat was inderdaad 1 specifieke missie per huis
en uiteraard de dormroom. Daar hadden ze ook wel wat meer dingen in kunnen doen.
Meeste games gebaseerd op films zijn nu eenmaal simpele cash cows die toch wel verkopen ook al is het gruwelijk slecht.
Er was een scรจne als onderdeel van act 3 die anders was afhankelijk van het huis
De Ghost thief quest
Deze was niet gebaseerd op de films though
Hogwarts legacy was zeker niet slecht
Tis een absolute must voor alle potterfans
Ja, het 1 of het ander. Of zo anders dat het echt als iets anders voelt en daarbij niet eeuwen duurt, of gewoon weinig veranderingen waardoor je niks mist
Zo zou ik een assassins creed nooit van mijn leven een tweede keer spelen. Gaat veel te veel tijd in zitten
Ook voor niet-Potterfans een leuk spel
Interessante wereld en best interessant verhaal
Ben zelf geen potter fan en het trekt mij helemaal niet.
Kijkt naar black flag die ik inmiddels 5x gespeeld heb ๐
Maar ik ben niet iemand die al die veren in AC gaat zitten verzamelen
En je hebt het ook niet gespeeld? Dan kan je er dus ook weinig over zeggen
Ik heb de helft van de films destijds met mijn zus gezien die er fan van was, heel de setting vind ik nogal erg simpel en slecht samenhangend. Heel de lore heeft niet echt iets origineels.
ik moet nog echt aan Baldurs Gate beginnen. Heb alleen de proloog gespeeld dusver, maar telkens als ik thuis kom heb ik geen zin om te gamen.
say whut?
Beste setting die ik in jaren ben tegengekomen.
Ik vroeg mezelf constant af waarom die school nog niet gesloten was. Een hoop incompetente leraren die nooit in staat zijn hun eigen school een beetje veilig te maken, en Griffindor wint toch altijd de beker met bullshit points aan het eind. En de magie is ook erg waardeloos in de films. Een level 1 wizard in D&D kan meer.
Ze kunnen net zo goed gewoon een pistool gebruiken in plaats van met een tandenstoker abra cadavra of zo te roepen.
En harry is ook een gigantische Mary Sue, dat helpt ook niet erg mee.
met die tandenstoker zorgen ze ervoor dat je jezelf neerschiet met dat pistool ๐
Zoiets heb ik ze niet zien doen in de films, lijkt meer alsof ze met klappertjes pistolen op elkaar schieten.
Maar ja zoals ik al zei, het is mijn setting niet.
Ja dit zijn van die nuchtere gedachtes die moet je kunnen uitschakelen als je naar een fantasy show kijkt. zeker als het (ook) gericht is aan kinderen.
Harry is geen Mary Sue
Dat kan het ook zijn, ik was al te oud voor de doelgroep toen het uitkwam.
Hij is eigenlijk best een losertje in het begin
Voordeel van harry is wel dat ie oneindig spellslots heeft ๐
En had juist zijn vrienden nodig om het te redden
Als Harry een Mary Sue is is Luke Skywalker het ook....
Dat is Luke ook, blaast de death star op de eerste keer dat hij in de ruimte vliegt.
ik ben alweer vergeten wat een mary sue is. heb het geweten ๐
Met the force waarvan hij niet eens wist dat het bestond een dag eerder.
kun je nagaan hoe sterk dat ie met de force is! ๐
Ja, alleen is Luke geen Mary Sue in Empire Strikes Back en Return of the Jedi, dus dat was wel character development.
Maar ken je het einde van HP? want dan weet je ook waarom hij kan wat ie allemaal doet.
Niet echt, het was nou niet erg boeiend. Ik geloof dat hij Voldermort als baby al versloeg.
hahaha nou. ja en nee
Harry groeit ook op in de zeven jaae
Je spreekt jezelf nogal tegen.
- Kan niks, level 1 wizard in dnd kan meer
- Is een Mary Sue karakter
Mary Sue is vooral plot armour.
Hij is overigens nergens zonder zijn vrienden, dus geen Mary Sue karakter
Een van zijn vrienden had beter de protagonist kunnen zijn, want Harry is gruwelijk saai. Een Chosen one.
Veel protagonisten hebben plot armour. Een Mary Sue is iemand die zonder verklaring alles kan en die geen fouten maakt
Tis duidelijk dat je het hele verhaal niet kent
Bijvoorbeeld The Lark in die vreselijk slechte witcher spin-off
Het was mij niet boeiend genoeg om het te leren kennen, zoals ik al zei, ik ben geen potter fan en dat zal ook niet veranderen. het spreekt mij niet aan.
Dat kan uiteraard, maar dat betekend wel dat je argumenten gebaseerd zijn op kennis die niet compleet is en je dus aannames gaat doen die mogelijk niet helemaal terecht zijn.
Jup, en dat dan uitspraken als "gruwelijk slecht" vrij ongefundeerd zijn
Smaken verschillen nu eenmaal, persoonlijk vind ik 2001: A Space Odyssey een goeie film maar ik weet dat het niet voor iedereen is, ik zou die ook echt alleen aanraden aan fans van science fiction.
Denk dat er binnen literaire kring een bepaalde neiging tot dedain is voor boeken die worden gezien als voor de onbelezen massa....ook wel het gepeupel genoemd. Dus om krediet op te bouwen binnen een bepaalde sociale kring is het de norm om te tonen hoeveel afkeer je wel niet hebt voor Harry Potter of andere POP novels
Niet echt, het heeft mij nooit geboeid en er zijn zat populaire en onpopulaire dingen die ik leuk vind.
Mijn moeder was zelf bibliotheecaresse en daar was ook de norm om Harry Potter, the Millenium Trilogie flink af te keuren in verband met niet passend binnen de literaire jurisdictie
Ik vind Rowling gewoon geen boeiende schrijfster.
In het verlengde fantasy zelf was heavily frowned upon als niet literair waardig
Een setting moet gewoon iets van aantrekkings kracht hebben voor mij, of de personages. En dat heeft het gewoon niet voor mij.
Ik zou Dragonball Z ook niet bepaald literair waardig noemen, maar ik vind het wel interessant. Z in ieder geval, Super en GT boeien mij niet.
Mijn vader is leraar Nederlands en vind het echt belachelijk wat voor boeken er op de literatuurlijsten moeten staan. "De beste manier om mensen te ontmoedigen te lezen, is ze dit voorschrijven."
Als ik iets positiefs over Rowling moet zeggen is dat ze wel met HP miljoenen mensen aan het lezen heeft gekregen die normaal nooit een boek zouden oppakken. Zelfs mijn moeder is voor deel 1 voor het eerst in mijn leven naar de bioscoop geweest daarvoor ๐
en ook voor het laatst ๐
Er is vast zat positiefs over haar te zeggen. Ik ken haar verder niet zo heel goed, weet alleen wel dat ik nooit steekhoudende argumenten heb gelezen bij reddit-haatposts over haar
Tja, dat valt ook te zeggen over de schrijfsters van Twilight en Fifty shades of grey.
Spreek ik ook niet tegen.
En ze heeft een prachtige wereld gecreรซerd, die inderdaad hartstikke veel mensen aan het lezen heeft gekregen
Dat anderen ervan genieten is allemaal prima, dat maakt mij niet uit, ieder hun eigen smaak.
Als ik het puur objectief moet bekijken is het niet geweldig, maar het was wel interessant verpakt
Zijn er betere fantasy settings ? Ongetwijfeld
Zijn er betere characters ? Most likely
Is het objectief slecht en saai ? Don't think so - not objectively speaking
Daar gaat het ook om, en iedereen heeft daar toch hun persoonlijke smaak in. Ik bedoel, als kind al keek je toch de ene tekenfilm wel en de andere had je evengoed geen enkele interesse in. En die hadden ook allemaal hun eigen setting en personages.
Toen ik zeven was vond ik Sailor Moon leuk, betwijfel nu of het om de juiste setting was of meer de changing costumes
En dat kan ook nog ja, dat je iets later als volwassene weer kijkt en het ene nog steeds leuk is en het andere vraag je je bij af hoe je dat ooit leuk hebt kunnen vinden.
Maar achteraf gezien had de ene tekenfilm ook weer betere lore en personages dan de andere.
Zelf ben ik absoluut niet van furrie beesten en zo, in mijn D&D setting bestaan die ook niet, maar Swat Kats was wel een gave tekenfilm, die intro van seizoen 2 gaat nog steeds erg hard.
Sailor Moon nooit gezien. Ik leerde die pas veel later kennen
De anime uit mijn jeugd zijn echt alleen pokemon en dragonball (z)
Same, sailor moon was in mijn jeugd niet op tv.
Ben je daar opgegroeid?
is al bijna 30 jaar geleden
Van 6 tot 10 jaar wel ja, in kader van mijn vader die daar was
Ben zelf opgegroeid met Cartoon Network, zonder ondertiteling want die was er toen nog niet, kwam later pas. Daar heb ik Engels van geleerd.
Nederlandse ingenieur voor de Apache Longbow attack Helicopter in R&D in St.Louis en Huntsville, Alabama
In die verzamelingen van 80's en 90's cartoon intros zie ik er wel meer voorbij komen die hier volgens mij niet uitgezonden werden net zoals Sailor Moon.
Count Duckula, Mr T, where the fuck is Carmen Sandiego, etc.
De games heb ik hier ook niet gezien, maar vroeger was het ook minder duidelijk welke games er allemaal waren op consoles.
of pc.
Ik ben van de verkeerde generatie denk ik ๐
Ik ben in 1985 geboren dus het is vooral 90's cartoons voor mij.
En een hoop looney tunes, tom and jerry en andere klassiekers die op cartoon network waren.
1989 hier
Animaniacs was voor mij een van de favorieten.
1990, en grotendeels hetzelfde
Ja ergens in de jaren 90 hield het bij op met cartoons
Dragon Ball Z was voor mij het laatste wat ik volgde.
De opkomst van pokemon staat me bij als een van de laatste wapenfeiten. Had er gelujk een hekel aan omdat die al mijn favorieten verving. En tegelijkertijd begon met toen alles in het Nederlands in te spreken. Ook zoiets achterlijks ๐
Ik zat in de brugklas toen pokemon uit kwam dus dat had ik net gemist, voelde me daar toen te groot voor.
oh dan heb ik gelukkig toch nog wat beginjaren gemist van pokemon ๐
Does exploration just work in Starfield? The answer is yes, but not in the way many people might have expected. Starfield's planet surfaces then, contain a whole variety of interesting activities, and adventures to follow.
If you would like to help support my channel, please check my Patreon page: https://www.patreon.com/obsidianant
Any suppor...
Starfield's space flight has certainly been a bit divisive. In a number of ways it hasn't met some people's expectations. However, for others they are having a lot of fun with Starfield. Here are some of my thoughts on space flight in the game.
If you would like to help support my channel, please check my Patreon page: https://www.patreon.c...
one thing i dont like after playing with a... over the reccomended specs pc is that it still runs on 10-20 fps in the normal render engines, but i've been able to fix it with a mod which shouldnt happen but yeh
Ik heb ontdekt dat ik CPU limited ben. Ik had in New Atlantis (1 van de zwaarst hittende zones) DLSS aan en DLSS uit, en zag geen performance verschil, maar zat op 45 FPS
Dat is voor G-Sync prima te doen, maar wat ik zie is dat er zeker wat aan gedaan moet worden als performance zo statisch gebonden is aan hoe krachtig je CPU is.
Ik heb dan Hardware Unboxed Performance Optimized Settings gekozen, en dat hielp enorm in de GPU gedeelte, maar blijkbaar loop ik dus nu met CPU problemen aan
Dit is dus wat Gamers Nexus rapporteert... hoe dichter de blauwe lijn naar rechts is, hoe beter de utilization/performance is.
En dat zou in feite niet moeten
PC Gamer weer lekker artikelen schrijven alsof ze nog nooit een Bethesda title gespeeld hebben.
De enige volgens mij van de IPs waar dat niet het geval is is Fallout New Vegas, en die is niet eens gemaakt door Bethesda 
Echt... ik snap echt niet waarom er nog mensen werken bij PC Gamer ๐
Ze houden ZEER veel van rage-bait
(niet dat dit rage-bait is... maar het heeft wel veel te vaak artikelen puur om reactie, quality/credibility be damned)
Voorbeeld:
Ja, ik hou inderdaad zeer veel van Baldur's Gate 3.
Die game zal aan geen enkele game dit jaar verliezen in mijn ogen...
But read the error in the opening line.
New Vegas. The game made by Obsidian, not Bethesda.
I just like both games, and if people dislike Starfield is fine with me. Vice versa too.
But if you're a journalist... please do some actual research ๐
En alle posts hier over Starfield die ik heb gedaan is niks anders dan mijn hype er over gooien en andere point of views delen. Maar zelfs de space travel video van Obsidian Ant heeft daadwerkelijk goede kritiek.
En zijn content in het algemeen is vrij goed, en is ook altijd gefocused op space gerelateerde games
Ik zie wel potential in de game
Maar ik wacht toch nog graag vijf jaar
Totdat de mods zo ver zijn dat het eindelijk een enjoyable game is
Mhm! Dat is zeker begrijpelijk ๐
Thermal Grizzly: https://www.thermal-grizzly.com/produkte/522-cpu-contact-frame-for-12th-gen-intel-by-der8auer
Support us on Patreon: https://www.patreon.com/hardwareunboxed
Join us on Floatplane: https://www.floatplane.com/channel/HardwareUnboxed
Buy relevant products from Amazon, Newegg and others below:
AMD Ryzen 7 7800X3D: https://geni.us/...
Net uitgebracht ๐
Ik zag al in de reacties van "oh fuck... problemen met de Ryzen 5000 series terwijl ik die heb?" moet maar ff zien
It's also 70 euro's
10 euro's more expensive then BG3
It's clear where Bethesda has their priorities
This is how they see their fans
"That darned Larian studios - making a quality game for a lower price then we, a small needy gaming company, could ever produce"
Kan altijd nog een van de 10 toekomstige versies van Starfield kopen die vast goedkoper zijn en meer content bieden, net zoals bij Skyrim.
I am seeing this, so I'm testing this, on my 2060, will improve my FPS
Adding texture optimization mods
I'll report to see what FPS I'll gain or not
Nope. But I did notice I was still GPU bound after all, after putting DLSS on Performance Mode. Then I got to 50 FPS on my Ryzen 5600X
Starfield op de smartwatch!
Starfield gaat op de wishlist
Wow.....you need to upgrade your pc for start of the millenia graphics....well to be fair maybe 2010s graphics
Someone fire this guy - he's made the whole thing a joke
Trolling as a profession
Also......
Which TTRPG youtuber is this ?
Imagine criticizing a character design while this game has clear Firefly inspiration (look at Neon vs Akila)
He doesn't look out of place at all when he visits his homeworld of Akila City
Maar idd... Todd Howard wordt zelfs door de fans bekritiseerd door deze belachelijke uitspraak.
Er is vast optimisatie rondes geweest, maar blijkbaar niet genoeg.
Also fuck PC Gamer, again. Ik bedoel hier geen verdediging van Todd Howard mee, maar holy shit heb ik de afgelopen 5 jaar of zelfs langer een trend zien oplopen met schrijf kwaliteit van rage bait of clickbait in de kwaliteit van roddelkrantjes
Het is maar goed dat ik geen schrijver ben met mijn belabberde grammatica 
In my opinion is starfield een hele sterke game als het Voor baldurs gate 3 werd uitgebracht qua kwaliteit maar bg3 heeft zon grote impact gemaakt dat meer mensen in gaan zien hoe bullshit de huidige game industrie eigenlijk is
Basically is de game design en monetary influences duidelijk te zien in Starfield
Starfield als Xbox exclusive is voornamelijk daarvoor gemaakt
De PC was een afterthought
En nou ja PlayStation users - guess you can go F yourself...Microsoft money was too alluring ๐ค
Klopt BG3 en in verleden Witcher3 hebben laten zien dat games on release gewoon goed kunnen zijn
En dat updates ook gewoon gedaan kunnen worden zonder een nieuwe versie of DLC die je moet kopen
En dat DLC ook echt kwaliteit kan hebben en een volledig nieuwe story arc - looking at you Skyrim waarbij je hoogstens een 5 uur map/quest er bij krijgt
Mhm! Zeer mee eens!
Starfield is leuk... maar ugh is er een verschil
Game industry course: /\
Todd Howard be like: /\
ik ben tbf wel blij met de revolutie die bg3 heeft gebracht in de industrie
Larian Studios be like: /\
Investors and then higher ups above game studios be taking the following course of action: /\

Consumers voting with their wallets be like: /\
Because of this opinion
And keeps reminding them of it
Ik vind de vraag "how do you make sure, ultimately, everyone is addicted to your game right now?" ook een heel bijzonder beladen vraag. Maar dan ben ik misschien een mierenneuker op taal?
Klopt - ging me meer om de headline waarin de bekrompen visie van Todd Howard duidelijk wordt ?
How dare you criticise my game PEASANT ?!! Just get rich and buy a top end pc...HOW DARE YOU BOTHER ME WITH THESE POOR PEOPLE CONCERNS!!!
Ja dat ook...
Deze mod gebruik ik nu. Zero performance impact.
Omdat het een recoloring mod is.
https://www.nexusmods.com/starfield/mods/1072 deze mod dus
Ik ken deze modder al sinds Cyberpunk, dus vandaar dat ik zeer gemakkelijk deze mod kies ๐
Maar idd! Steam review bombing is ook al ondertussen aan de gang vanwege die uitspraak. En dat is zeer terecht. Het was eerst 86% positive rating
Like JFC... ik heb wajong, en mijn Ryzen 5600X en 2060 is meer dan prima voor meeste games.
Zelfs Cyberpunk, die er beter uit ziet (ik gebruik daar ook een LUT mod vergelijkbaar, maar dan met NOG betere resultaat als hierboven), Red Dead Redemption 2, die met optimized settings beter draait en beter er uit ziet ZELFS AL IS DIE ZWAAR...
Unexcusable
Deze twee naast elkaar lijkt het echt of grijze smurrie over de linker screenshot heen gesmeerd is...
De linker is vanilla... de rechter is de ACES versie
De ACES versie is nu ondertussen vervangen met de AgX versie
En idd
Het zwarte punt is verschrikkelijk in vanilla.
I don't care about the color grading per each planet. Want dat is artistieke keuze... maar voor mensen met HDR of vergelijkbare monitoren? Blergh
Want de groene tint is alleen te zien op deze planeet en New Atlantis en sommige andere planeten
Andere planeten hebben een andere color grading
Maar daarom vind ik deze LUT mods ook leuk ๐
Denk dat de hoge reviews ook te maken heeft met hardcore fans (Early Access) en casual gamers die nu pas binnen komen
Hoeft denk ik niet perse review bombing te zijn - mogelijk zijn de non Bethesda fanboys kritischer
Grappig genoeg was de Starfield subreddit vol haat voor 2 dagen vanwege allemaal flaws die ze zagen, tot ze ineens achter kwamen dat meesten wat zij zagen als flaws perceptie verschillen was vanwege bias van features die vroeger geรฏmplementeerd werden op een slechte manier
Dus de reviews waren eerst zeer negatief. Tot ze ontdekt hadden dat sommigen beter uitgedacht waren dan anders.
Maar tegelijkertijd, het nog steeds natuurlijk niet een game is voor de meeste mensen
https://www.reddit.com/r/Starfield/comments/16b5c4a/get_ready_for_the_new_players_to_complain_about/ dit is dus iemand die mensen van de pre-release wat waarschuwden aangezien hetzelfde zou gebeuren.
Maar Todd Howard met z'n domme uitspraak zorgt natuurlijk voor review bombs ongeacht of de mensen "ineens van opinie veranderen van de game as is"
Still
Sommige mensen interchangeably zeggen ook steeds DLC en Expansion door elkaar heen
Expansion is TECHNISCH een DLC... maar de focus ligt em vaak op "wat je krijgt" qua woordkeuze
Expansion is echt uitbreiding van content idd
https://www.youtube.com/watch?v=b4cUZDW4kBc
Voor degene die een visueel voorbeeld wil hebben van het verschil tussen AgX en ACES
This is a simple test using #Blender and #Cycles to illustrate why #ACES has a fundamental problem with the natural transformation of colors and light intensity. The results are not color corrected. #AgX (developed by Troy Sobotka) is a bit washed out and robust while #ACES has more contrast with collapsing #HUE colors.
The reference for this t...
Oftwel: wil je Samsung Vibrancy hebben of Google Color Accuracy ๐
Bovenste ziet er mooier uit
Dit is dus een LUT mod, gecombineerd met een camera lens mod (ook zero performance impact) met Cyberpunk 2077
Klopt! Dat is dus waarom ik de 2.0AgX/1.3AgX versie heb
Als het 0 performance impact heeft, waarom brengen developers het dan niet standaard zo uit ?
Kan me niet voorstellen dat Mod's meer gaming know how hebben dan de developers zelf
Omdat soms mensen een LUT maken met een bepaalde color grading voor atmosfeer.
100% realisme is niet altijd de beste keuze voor de game. Sommige games verjaren veel beter vanwege de color-grading en art style choice
Maar in games zoals Starfield en Cyberpunk? Oh man... gimme! ๐
Der is bijvoorbeeld een Realistic Lighting LUT mod voor Need For Speed Unbound... maar tegelijkertijd heb je de cell-shaded characters
Maar desondanks... je komt er wel achter hoe mooi de NFS Unbound engine is, technisch...
I know the art style and color grading are cool and all, but the game looks so good without them, I still like the "cartoon effects" tho, I just removed them for the video.
Timestamps:
0:00 Overcast, Mercedes Benz Maybach S680
2:26 Morning, Ford Crown Victoria
4:58 Afternoon, McLaren F1
6:00 Overcast, Chevrolet Camaro SS
7:08 Morning, Police...
Let op: thumbnail preview heeft verhoogde vibrancy in verhouding met game footage
Maar het is zeker waar dat modders soms meer weten... modders zijn soms zelfs aspiring devs.
1 van de beste dingen van Starfield bijvoorbeeld qua deze onderwerp: de clutter? Hoe alle gebouwen gevuld is met objecten die je kan pakken of interacten? Dat is allemaal gedaan doordat een modder ingehuurd is door Bethesda door (volgens mij de pronouns) haar werk in Skyrim als modding
Het zou alleen vaker moeten zijn dat... als een game dat Bethesda uitbrengt CON-TI-NU hetzelfde probleem heeft dat modders dag 1 fixen... dat je dan niet zoiets hebt van "waarom hebben de devs dat niet gedaan na zoveel jaren ervaring?"
Ander voorbeeld van modders die beter weten:
https://www.nexusmods.com/starfield/mods/773
Meer overzichtelijk, want je ziet alle stats van welk item dan ook op 1 pagina, zelfs voor dat je de item aanklikt; maar ook dat je bijvoorbeeld per categorie kan zien welke categorie het meeste mass heeft, zodat je sneller kan prioritizeren wat je moet droppen/verkopen/plaatsen
Zoals hier aangegeven
Of hoeveel je al in je inventory draagt, of in je schip
Don't let Bethesda hear this. Else they'll start to whine about how Modders give unrealistic expectations towards the quality of game developers. These aspiring developers are in the Rockstar leagues - it's unfair of us to expect similar performances from trained professionals with experience
Mhm!
Ik bedoel... kijk maar eens naar het feit dat Skyrim steeds beter werkt met een volledige multiplayer mod.
Of dat de control en combat mechanics omgebouwd wordt zodat het speelt als een dark souls game (en tegelijkertijd ook veel vloeiender loopt met meer controle/minder jank)
Of al die companions die ZO VEEL MALEN BETER zijn dat vanilla... plus dat al de companion modders het werk gedaan hebben om elkaars companions interactions te geven.
Of dat Serana een complete overhaul heeft gekregen waardoor ze EN romanceable is, EN meer voicelines heeft voor roleplay (inclusief combatibility for 18+ mods), en dat een vrijwilliger AL haar dialogue OPNIEUW gevoiced heeft en tegelijkertijd dus alle nieuwe dialogue gevoiced heeft
Maar tegelijkertijd, omdat al deze dingen mogelijk zijn, zie ik ook een bright future in Starfield. Aangezien modding potential even groot is ๐
En ik heb altijd al een ervaring willen hebben zoals mensen met Skyrim hadden (je eigen verhalen maken en roleplayen). Dat ik dus in kleine mate met Cyberpunk had...
Dat ga ik zeker weten krijgen met Starfield...
But first: fix that shit Bethesda... both PR related and game related.
Fix that shit ? You mean they should just fire Todd Howard
It staggers belief he still retained his position after Fallout 76
He's a walking PR horror
Todd Howard begint een beetje de Peter Molyneux richting in te gaan met "much talk, too much tone deaf"
Also... holy shit duurde het lang voor ik de term Tone Deaf kon vinden als term...
Mijn brein was ff in blokkade 
Is altijd een lastige. Je wilt op een gegeven moment ook iets met de nieuwe hardware als ontwikkelaar denk ik
Je merkt het verschil wel in games die zijn ontwikkeld voor de ps5 en die zijn ontwikkeld voor de xbox one x. Microsoft wil dat alle xbox spellen tot [datum die ik niet ken] ook uitkomen op de vorige generatie.
Ja, maar... ik bedoel... een Ryzen 5600X is nog niet eens oud en ik moet ineens een Ryzen 7800X3D hebben voor optimal performance van AMD? Of het duurste model van Intel? (of net 1 generatie er voor, of 2... want Intel heeft op dit moment een clear advantage)
Tegenwoordig is het best te krijgen (ik heb mijn ps5 van bol.com in december al de volgende dag in huis gekregen), dus ik snap ontwikkelaars wel die gewoon met deze generatie willen werken
Zelfs de Ryzen 5800X3D, welke het beste is van de 5000 series voor gamen, komt nog maar net acceptabel als het CPU limited is met HAAST 60 FPS minimum
Maar als het nu ook echt next gen was - was het een andere discussie
Ja individuele spellen kunnen ook hartstikke slecht zijn geoptimaliseerd
Starfield is niet leaps and bounds beter dan de rest - setting new boundaries en horizons that are possible
Maar meer over de breedte getrokken, snap ik dat ontwikkelaars zich willen focussen op huidige hardware
Het probleem is meer dat wat voor system ze vragen niet in lijn staat met de output
Als mods en community forums de framerate met 25% kunnen improven met simpele tweaks
Ben niet heel bekend met de ryzen kaarten, maar een kort tweakers-bezoek doet me wel denken dat het budgetkaarten zijn
En het is bewezen dat core-count niet belangrijk is voor Starfield. Wat al aangeeft dat er wat is met de optimalisatie. Cache, clock-speed en andere dingen zijn belangrijker in de game. Daarom zijn 6 core en 8 core CPUs met similar performance.
Maar tegelijkertijd... het is wel een verbetering, aangezien het natuurlijk dezelfde engine draait als Fallout 4, Skyrim, Oblivion, Morrowind ๐
Wil zeggen dat optimization van performance over meerdere systemen echt een afterthought was
Dit zijn de processors
Maar ik bedoel... ik zie dus dat de processor alleen al 300+ euro is voor "goede prestatie is in Starfield". Ongeacht of het kamp AMD is of kamp Intel.
Dan moet je minimaal een 30 serie Nvidia hebben, zoals een 3060, of een vergelijkbare AMD kaart om minder snel GPU bound te zijn als je bijvoorbeeld "optimized settings gebruikt waardoor visual loss minimaal is".
Want Ultra van tegenwoordig in alle videogames is gewoon fucking bullshit.
High ziet er vaak hetzelfde uit maar je krijgt er een gigantische boost er voor terug.
Starfield is hetzelfde met Ultra. Teveel verlies, voor minimale visuele winst.
En dan nog goede RAM. Ryzen werkt op snelle RAM het beste. Dus kaching!
Intel gebruikt het ook beter tegenwoordig. Kaching!
Moederbordje der bij en de rest...
Yeah... Todd Howard... fuck you ๐
How I imagine Todd would react to that valid complaint
https://www.nexusmods.com/starfield/mods/914?tab=description hah... een mod dat ik ook altijd al installeerde ๐
https://www.nexusmods.com/starfield/mods/1043?tab=description aaand another mod I'll be installing purely from commentors alone
Hangt ook deels van je eigen ogen af denk ik, maar high is tegenwoordig nooit slecht
STARFIELD out now! https://bethesda.net/en/game/starfield
Featuring @alexmartens @LikeAFoxStudios @TrentLenkarski and@CalvinLaVallee
More Animations - https://www.youtube.com/playlist?list=PLKtIcOP0WvJDZemPYZZQSqotCgpps5DbX
Animated by me, @alexmartens and @LikeAFoxStudios
Subscribe for weekly short films.
Other Channels -
Joel Talks Abou...
Voor de mensen die van retro, lore-heavy, puzzle spellen houden. Ik heb de afgelopen week een obsessie met Void Stranger https://store.steampowered.com/app/2121980/Void_Stranger/
Void Stranger is a 2D sokoban-style puzzle game where every step counts.Descend into the forgotten labyrinth teeming with fiendish foes and traps that defy reason. A swift defeat lurks at every corner for those who neither study their surroundings nor think their moves through with care. Trust you wits and slowly, surely, you will conquer the my...
$10.79
144
https://youtu.be/ciOFwUBTs5s way more in depth in terms of what graphical settings do and even frame time talk, and optimized settings based trying to look as close to Xbox Series X.
Which is better performing than the Hardware Unboxed Optimized Settings.
Also shows why DLSS (though modded) is superior to FSR2
Also demonstrates the game still needs proper optimization in CPU limited situations
Starfield on PC delivers the best way to play the game, assuming your hardware is capable enough - but it's clear that there's a lot of issues that Bethesda needs to address. In this PC tech review, Alex delivers optimised settings and console-equivalent settings, and also takes a look at the DLSS mod quality vs AMD's bespoke FSR 2 integration. ...
In this complete guide I will take you through everything need to know about exploration in Starfield. This includes both exploring in space as well as on planetary surfaces.
0:00 Intro
0:38 What's In This Video
1:03 Two Sides To Exploration
1:29 Space Exploration
3:32 Scanning Planets
5:08 The Ships Scanner
6:25 Space Encounters
7:49 Surface ...
This is why I know Starfield will be my Skyrim in terms of roleplaying... this is how I play her, but also "writing down her backstory and reasoning".
I will have spoilered some sections that, even if I don't say anything about the details, people, or things done... it'll spoil impressions of sidequests.
For full clarity of what it will spoil for those who are farther in the game and are still reluctant to read spoilers:
It talks about 1 larger questline in Neon, and 2 minor questlines in Cydonia.
Scarlett
Neon born, highly ambitious, morally ambigious.
Because of being Neon born, and a Cyber Runner, information is key to her.
Information is power. And power means profits.
She shook off the shackles of being poor, got herself to mine, and now has her own ship that makes her capable of getting that quick buck.So far she has never been caught or seen, has worked her way to the high ranks of ||Ryujin returning the same cutthroat politics as the ones trying to take her down.||
She has no plans in stopping getting what she wants...
But that doesn't stop her from sometimes dropping large amount of cash to those in need in, for example, ||Cydonia, for the people live a better life after getting stuck.||
Or ||putting up posters for a child for morale boost||; or helping others in need at times.Yet... sometimes ambition overrules her own morality, to which she might suffer... but knows in the end, it'll benefit both her and the ones she cares about
The last sentence I'm not gonna talk about what my character has done... because my god... it was just fucked up in terms of moral reasons... but only if you've encountered that particular quest with ||two Ryujin agents on a space-ship.||
Not gonna say or hint at more. To know if you're able to read that spoiler? It has to do with that larger Neon questline... yet is unrelated to that questline itself... but the ||corporation|| it is attached to.
Starfield is a Bethesda RPG that was marketed as the ultimate space exploration game. And Starfield reviews reflect that. Because Starfield gameplay is textbook Bethesda and the ultimate space exploration game is usually thought of as a space simulator like No Man's Sky. But Starfield is not a space exploration sim. It's Fallout 3 in space with ...
I absolutely don't know why I bought these clothes... absolutely don't know the reason
Women In Suits
https://imgur.com/a/sHTL98x
Tomb Raider Cosplay
https://imgur.com/a/dnZ82Qk
https://www.youtube.com/watch?v=_IiY0zBT8Q4 made a clip of a response of Digital Foundry regarding some stuff about Starfield's graphics
(thumbnail being the prime example talked shortly into the video)
Full context of clip (timestamped), with the rest found here: https://youtu.be/n9ixOe2MtJs?t=2292
https://www.youtube.com/watch?v=W_hXEC1XT5k
Another reason why you always need to do Lateral Reading (a term I learned from Crash Course's: Navigating Digital Media. Wich helps learning fact checking).
Like... this is an easy one to see through, but this IS how the deceiving part of the gaming community works like. They try to falsely poke holes at EVERYTHING, and the one that sticks, gets passed around as the fact.
Asmongold Clips / Asmongold Reacts To: Bethesda Starfield is DEAD.. Here's Proof
On this Asmongold Clips Youtube Channel you'll never quit finding all the funny Asmongold Moments with Mcconnell and the best Asmongold Highlights from the most popular games, like: Baldur's Gate 3, Starfield, Blizzard's Diablo 4, Dragonflight & Hardcore Classic Wo...
Bootje!
Don't open the spoilered one until you've "discovered an anomaly on an icy planet with the main story"
Te weinig tijddd
Good article! And yeah, I agree! It's definitely a thing I notice even when people take a picture and don't feel comfortable for example.
They then unconsciously don't raise those exact eye muscles, because of discomfort
Just did a Space Batman quest ๐
Mortal Kombat 1 is coming out tomorrow
Wait noemen ze die 1? Die is al een aantal decennia eerdere uitgekomen.
aargghh... Ik haat het wanneer serries dat doen! 
19 September toch?
Ik vond het bij Battlefield 1 wel grappig, gezien dat ook over WO 1 ging
Mortal Kombat 1 gaat een hele reboot doen voor het verhaal en de wereld etc. Dus logisch dat het 1 heet opzich
Heb er nog niet zo veel van mee gekregen, vind het ook een dom gedoe dat sommige vechters er blijkbaar als assists of zo inzitten, stop ze er dan gewoon echt in. Lijkt al de tweede keer te zijn dat ze dat met Cyrax en Sektor doen, we zagen ze constant in cutscenes maar was echt een gemiste kans dat die niet in MK11 zaten, hadden prachtige interacties met robocop en terminator kunnen hebben.
https://youtu.be/IbaYeiAr_30
Another jab at Todd Howard
Optimized my ass 
A look at Starfield's file I/O and how it impacts storage and overall game performance.
NOTE: HWINFO64 was set to use a polling rate of 20ms, which is the lowest that it can be set. You will not see these disk usage figures in Task Manager, as the polling rate is not low enough. You need to use monitoring software that allows you to lower the p...
Also, heb best wel zin in MK1 ๐
Denk dat ik MK1 later wel een keer haal, inclusief alle DLC en zo. Wel gaaf dat ze best wel wat characters terugbrengen die niet gezien zijn sinds de vorige reboot, en reptile die eindelijk weer meer menselijk is.
Liever op deze manier dan dat ze er helemaal niet in zitten
Is er overigens al ergens een lijst met alle vechters die echt daadwerkelijk speelbaar zijn?
Ashrah
Baraka
Ermac #
General Shao
Geras
Havik
Homelander #
Johnny Cage
Kenshi
Kitana
Kung Lao
Li Mei
Liu Kang
Mileena
Nitara
Omni-Man #
Peacemaker #
Quan Chi #
Raiden
Rain
Reiko
Reptile
Scorpion
Shang Tsung *
Sindel
Smoke
Sub-Zero
Takeda #
Tanya
- Pre-order exclusive
Included with Kombat Pack
Cyrax
Darrius
Ferra #
Frost
Goro
Jax Briggs
Johnny Cage #
Kano
Khameleon #
Kung Lao
Mavado #
Motaro
Sareena
Scorpion
Sektor
Shujinko
Sonya Blade
Stryker
Sub-Zero
Tremor
Tweede lijst zijn Kameos
Een aardig goeie lijst, wel jammer dat ze er weer allerlei guest characters in gooien, ben er zelf niet echt fan van, zeker niet in een game die zoveel eigen characters heeft om toe te voegen.
En wie is the muscles from brussels?
Voor al die mensen die het handiger vinden om jou lastig te vallen met hun vraag in plaats van het op google te zoeken.
Manneke pis? Zo lang door blijven zeiken is ook spierkracht voor nodig.
Of een hoop bier.
Jij bent ook de gezelligste thuis.
Was jij gister niet degene die hetzelfde deed ;)?
Die site ben ik vrijwel zeker van dat ik die nog nooit gepost danwel gebruikt heb,
Oh je bedoeld dat critical rol gebeuren. Lol ik dacht dat je aan het trollen was. De CR namen moeten je ondertussen wel bekend voorkomen als je langgnoeg op dutch20 zit. En die andere 2 kon ik je ook niet vertellen want die kende ik ook niet. ๐
Gij kent matt mercer niet? 
Nee daar kan ik bij inkomen en kende hem eerst ook alleen maar als mister โits high noon!โ En via overwatch gebabbel ben ik geรฏntroduceerd in de wereldn van dnd/CR,
Maar marisha is de vrouw van Matt en creative director en speler van CR. En travis ( mijn profile pic ) is mijn favoriete speler. ( en CEO van critical role )
Ah oke, naja ik heb niks met CR dus dan weet ik verder ook niet wie of wat ๐
You sure?
Hmmmm, ja nu zie ik het ook, haha
Dit is dus ook Sam ?
Bedoel ze lijken treffend op elkaar
Dat of Marisha is heel goed in het cosplayen van Sam.
Nou ja enige manier hoe ik ze uit elkaar kan houden is nagaan of ze van vlees houden
Sam might like some meat - Marisha looks vegan
Hahah. Volgens mij werd dat laatst gevraagd in zoโn yt interviewm met meest gezochte vragen op google. En ze reageerde met โ wait do i give vegn vibes?โ
https://youtu.be/kdXZrrii8z4?si=xJcWc-yzYmmp3Grv nope she is not
WIRED rolls a natural 20 today as Matthew Mercer, Travis Willingham, Laura Bailey, Liam O'Brien, Taliesin Jaffe, Marisha Ray, and Sam Riegel from long-running and beloved D&D campaign web series Critical Role visit to answer their most searched questions from Google. What makes Matt Mercer a good GM? Who does Laura Bailey voice in Naruto? What d...
I know - saw the video prior. ๐ Hence the gif
Travis was ook CEO geworden omdat niemand anders het wou
Dat weet ik niet. Ik weet alleen dat sam hem telkens plaagt met zijn laag IQ, wat dus waarschijnlijk betekent dat ie in werkelijkheid een hoog IQ heeft. ๐
Ik denk dat Marisha eerder 'crazy survivalist uncle' vibes geeft, die evengoed weet wat ze moet doen als ze op een onbewoond eiland terecht komt.
Morgen nintendo direct + sony state of play
de preorder versie kwam gisteren uit op mijn verjaardag
Gefeliciteerd
thnx
recognized Liam 'o Brian's voice and also the voice actor of Panam of Cyberpunk as a random Akila Security Guard ๐
#GameDesign ๐
Ik heb zojuist de GOTY ontdekt.
Bud Spencer & Terence Hill: Slaps and Beans 2 will be available on September 22, 2023. Watch the trailer to see what to expect in this new adventure, featuring beat 'em up mechanics with an improved combat system, mini-games, and more.
#GameTrailers #Gaming
Classics ๐
Cyberpunk 2077: Phantom Liberty is coming on September 26th with NVIDIA DLSS 3.5 for unmatched performance and Ray Tracing: Overdrive Mode for the most immersive graphics.
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/dlss-3-5-cyberpunk-2077-september-21-launch/
Phantom Liberty is a new spy-thriller adventure for Cyberpunk 2077. When the orbital...
Frontier's latest Financial Reports for FY2023 raises a lot of questions about the future of the company. Unfortunately it contains no specific information on Elite Dangerous, however this in turn - for some people - might raise some potential concerns.
Frontier's Report: https://www.frontier.co.uk/investors/annual-and-interim-reports
If you...
Booting transmitter... hijacking frequencies... aaaand radio is ready to go live! ๐ก
How did we get here? Watch the Making of 89.7 Growl FM and find out! ๐บ
The best part? You don't even need to wait until the Update 2.0 to listen to the Growl FM music! ๐ถ You can do it right now on your favourite streaming platforms: https://e-muzyka.ffm.to/grow...
Huge thanks to Andy and Gene for chatting to me!
Find Gene here: https://twitter.com/GenePark?s=20
Gene's Starfield review: https://www.washingtonpost.com/entertainment/2023/08/31/starfield-review/
Article about the man who hand-painted a game: https://www.washingtonpost.com/entertainment/2023/08/26/masters-pupil-pat-naoum/
Find Andy here: http...
Ok people. 2 laptops in dezelfde prijs categorie. In de specs zie ik alleen de volgende verschillen. Welke zoude jullie kiezen ( en waarom)
Oof... betere GPU en minder goede processor (in verhouding) en slechtere RAM verdeling... ik zou gaan voor de 4070 eigenlijk, en dan kijken of de RAM upgradeable is om het 2x8 te maken of 2x16 uiteindelijk.
Dat is namelijk efficienter en krijg je betere performance er uit (ook in dagelijks gebruik, niet alleen gamen)... maar de 4070 is vrij sterker dan de 4060, en de CPU verschillen in de praktijk valt mee
Heb je echt een laptop nodig? Bouw een pc ๐
A. Ja het moet een laptop zijn en B. Bij een pc zou ik dezelfde vraag hebben.
Welke resolutie? Voor 1080p zou ik voor optie 2 gaan (met de i7-13620H), hoger zou ik voor de 4070 gaan. Denk niet dat je genoeg verschil gaat merken tussen de twee CPU's eerlijk gezegd. Als je gaat gamen zou ik sowieso voor de betere GPU gaan
Mhm! Goede toevoeging idd!
Want de RAM is wel degelijk een "invisible killer" ding namelijk.
En ik moet niet suboptimale keuzes besluiten als ik al blij ben met een 2060.
Assassin's Creed Mirage PC Features trailer
Worse... they went with Intel CPU and Intel GPU optimized advertising.
Not only that, but advertised to be optimized for 13th gen Intel.
๐ค
Ehmmm geen idee
Bij de specs staat of het 1080P is, 1440P of 4K (of 2160P)
Soms wordt het ook anders vermeld, Full-HD voor 1080p, en QHD voor 1440p
Dit neem ik aan:
1920 x 1080
Dan is de 4060 ook echt wel goed genoeg denk ik
Waarom maakt men onderscheid tussen 1x16 en 2x8 GB?
Heeft te maken met de fysieke hoeveelheid RAM sticks die je hebt. Het is meestal efficiรซnter om 2x8 te hebben ipv. 1x16. More sticks more better(er)
Hoewel als het upgradable is kan het misschien beter zijn om de 1x16 te nemen als je van plan bent om later te upgraden (mits die een lege tweede slot heeft). Dan kan je namelijk makkelijk upgraden van 1x16 naar 2x16
van 2x8 zou je dan beide die 8GB sticks weg moeten gooien om ze te vervangen door 16GB sticks.
maar is allemaal niet relevant als je later geen upgrade wilt doen
Zie het als een bak met water, wat loopt sneller leeg 1 of 2 gaten?
die die ik het raam uit smijt!
Ik zou gewoon 1x 16gb doen
Die dingen zijn zoo goedkoop, gwn er een extra bij klikken
Ik zou ook de HDD er direct uithalen en een SSD in doen
mits dit mogelijk is
Heeft alleen een 1T SSD
Nice!

Ja 4 jaar geleden, hadden laptops nog wel hdds, dus vandaar dat ik het aangeef
Nice dat ssd nu de standaard is geworden
In een laptop zou je dat allang hebben verwacht tho xd
Mijn huidige heeft ook alleen een SSD en die is ook al bijna 10 jaar oud,
Nice
Something wrong with that?
Ja... als je kijkt naar de implicaties van "geoptimaliseerd voor het nieuwste platform, fuck de rest", ongeacht of dat de waarheid is (woordkeuze is belangrijk), is dat inderdaad een duidelijk teken van een groter probleem waar we al meerdere decennia tegen aan lopen.
"optimized for Intel" is een betere woordkeuze. Is tegelijkertijd waar, en het bevat andere generaties ook. En er is geen probleem op zich, vind ik, met "sponsorschappen" (als het goed gedaan wordt)... maar de "13th gen" valt me de verkeerde keelsgat in op basis van implicaties.
En is niet tegelijkertijd een teken dat er niks voor AMD gedaan wordt, ALS ze goed gezien willen zijn...
Wat voor implicaties?
Dat je geld moet uitgeven voor betere producten om het beste er uit te halen.
Ik heb het vooral om "ongeacht of het waar is". Marketing is prima, maar ik vind dat zo'n fuckerij als je weet hoe toxic de gaming industry is.
Als de gaming industry een betere reputatie had in het algeheel, dan had het mij minder een probleem geweest.
Je weet maar nooit, vooral met Ubisoft, of dit een teken is van "we didn't give a fuck for optimization for anything else, because we're lazy" of "we have a sponsorship so of course we advertise the latest Intel products"
Vele Ubisoft games releases hebben zo'n vreemde performance issues
Ah ok
Ubisoft is gewoon lazy af ๐๐๐
Pretty commendable specs though! I was probably a bit too cynical.
Ik zie vaak dat de 5800(X) als Ultra Spec staat, maar mijn eigen CPU staat als Ultra.
En tegelijkertijd staat daar natuurlijk 4K, en ik heb een 2060.
Ultra is meestal toch al overbodige luxe ("crank everything to eleven, even if current systems can only run to 10!!!"), dus mogelijk een mixture tussen high en een stap lager
40GB ook nog... dus dit is duidelijk een hint dat dit inderdaad een "back to the roots" game wordt in thema
Plus hier zie je ook al dat de RAM requirements al Dual Channel aangegeven wordt ( @zenith musk ), dat is dus de term voor "2x8" (2 stickjes van 8GB RAM)
Hmm, als ik dat zo zie zou ik bijna denken dat ik een CPU upgrade nodig heb ๐
Het is wel leuk om te weten dat ik mijn grafische kaart kan zien en niet gewoon hoef te kijken of 3070/3060 het aankan XD
Haha, mijn I9 is nog net voor meeste van de nieuwe games, dus dat geluk heb ik nog
Oh, voor extra context, de ultra is 4k, en ik heb 1080P, dus vandaar dat ik mij niet zorgen maak over "almost ultra settings"
Dual channel is bij een Intel CPU wat minder kritisch dan bij AMD though. Nog steeds wel winst, maar minder een noodzaak
The FSR3 "frame generation tech" seems really interesting! I can then still not use RT (Raytracing), as RT with low performance and frame generation still feels bad because of the input latency of the actual real frames.
but for games without using RT, and still good performance, using the frame generation tech, while Digital Foundry mentioned that it looks really on par with DLSS3, it might be a really great way to have it utilize my 144Hz monitor, getting it closer to my refresh rate cap, while G-Sync keeps everything smooth with inbetween fluctuations of frames ๐
โบ Watch the FULL video here: https://youtu.be/1WiIX2aUq9E
โบ Support us on Patreon! https://bit.ly/3jEGjvx
โบ Digital Foundry YouTube: https://youtube.com/digitalfoundry
โบ Digital Foundry at Eurogamer: https://eurogamer.net/digitalfoundry
โบ Follow on Twitter: https://twitter.com/digitalfoundry
https://youtu.be/HQdzWgiUy8w how with DLSS 3.5 the RT gets improved as the denoisers no longer conflict (Ray Reconstruction addon)
New DLSS Ray Reconstruction enhances image quality for all GeForce RTX GPUs by using AI to generate additional pixels for intensive ray-traced scenes. DLSS replaces hand-tuned denoisers with an NVIDIA supercomputer-trained AI network that generates higher-quality pixels in between sampled rays.
Learn More: https://www.nvidia.com/en-us/geforce/t...
Zo zie je maar weer dat โimprovesโ ook subjectief is. Ik vind die DLSS OFF het meest prettige om naar te kijken.
These are my results with DLSS and DLAA respectively. Including game settings and specs.
Note: I have a G-Sync monitor. So everything above 50 might as well be equal to 60+ FPS
If you're curious about Update 2.0 and changes to Cyberpunk 2077 Combat AI, Cyberware and Netrunning, Economy and Balance, and more โ we've got you covered!
Watch the latest episode of the REDstreams in 4K!
Cyberpunk 2077: Phantom Liberty arrives on September 26th on Xbox Series X|S, PlayStation 5, and PC. Pre-order now: https://www.cyberpunk...
Waarom wordt het plaatje steeds paarser naar mate de frames oplopen?
Betere constructie van light bounce
DLSS off is in feite met TAA, en dat heeft hetzelfde probleem als zonder Ray Reconstruction
Sapphire Nitro+ Radeon RX 7800 XT: https://www.sapphiretech.com/en/consumer/nitro-radeon-rx-7800-xt-16g-gddr6
Support us on Patreon: https://www.patreon.com/hardwareunboxed
Join us on Floatplane: https://www.floatplane.com/channel/HardwareUnboxed
Buy relevant products from Amazon, Newegg and others below:
GeForce RTX 4090 - https://geni.us/puJ...
https://youtu.be/sGKCrcNsVzo Van Nvidia zelf, maar dan korter dan de bovenstaande video.
Maar wel meer jargon dan wat ik denk dat Hardware Unboxed gaat doen
DLSS: Max Quality, Max FPS, Powered by AI. Learn more at https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/nvidia-dlss-3-5-ray-reconstruction
AI is transforming the world, and NVIDIAโs Bryan Catanzaro is here to talk about how DLSS is getting even better with Ray Reconstruction technology. Through a new neural network, Ray Reconstruction works on all G...
Ik dacht dat die gast dus met AI gemaakt was ๐ฌ
Mijn nieuwe karakter, zonder mods, voor ik haar "Intimidating FemV 2.0" ga maken ๐
Dit was "Intimdating FemV 1.0"
https://www.nexusmods.com/cyberpunk2077/mods/8908 guess what I'm going to be using for my "Intimidating FemV 2.0" 
https://youtu.be/aXShm9mm5PI god.. the game director change from Adam Badowski is SUCH a needed drastic change!
His enthusiasm alone is energizing!
FPS Exclusive! Grab our NordVPN deal at https://www.nordvpn.com/friendspersecond and you get extra subscription time for free. Try it risk-free now with a 30-day money-back guarantee. Thanks to NordVPN for sponsoring our show.
We're altogether in LA for the first time since Summer Games Fest in June! We talk through our impressions of Spider-...
https://youtu.be/hhAtN_rRuQo?si=_tzWvLA9cmZMXUzy
I've seen several videos about this, but this one is the most in depth!
Both showing the good and the bad
The new 2.0 edition of Cyberpunk 2077 features the latest and most advanced DLSS ray reconstruction technology - but what is it and how does it work? Alex explains what denoising is, why we need it, and the tremendous image quality benefits it delivers. At the same time this is what you might call a '1.0' version, and there are clearly improveme...
https://youtu.be/ZoHqWnItHKk
And a nice comment from a game dev
==JOIN THE DISCORD!==
https://discord.gg/xbVEkhPJ72
Your GPU is Useless Now. It's been a growing trend that more and more games are using your CPU in a PRETTY dramatic way. You would think that since graphics are getting better, that your GRAPHICS CARD would have to work proportionally as hard, but that doesn't seem to be the case. General-purp...
That's why BG3 creates an unrealistic expectation - now developers need to work on quality again
Sorry for the raised fists... ALT activates it while ALT+F9 is the way I activate Geforce Experience's recording.
#cyberpunk2077
(This is how I played the Ryujin questline too in Starfield)
You want to know why some games feel faster while others don't? Here is a IRL representation of it. In short: Field of View.
And this is just one of many tricks devs use to give a sense of speed
No i dont. ๐
Racing games are all about going fast, yet they all fail at making you feel it
๐งข Merch: https://www.shopmuye.com
โ๏ธ Setup: https://www.shopmuye.com/setup
๐ฟ Members: https://www.youtube.com/themuye/join
Follow Me Here
Instagram: https://www.instagram.com/themuye
Twitter: https://www.twitter.com/themuye
Discord: https://discord.gg/themuye
Usefu...
honestly? agree on most of these, but he did miss 1
road surface
or texture
a flat road makes even high speed stuff feel slow
but on rally tracks?
die 100km/h voelt veel sneller op een grindstuk
en dat doet forza horizon 5 best wel goed, ook met de (veel te) brede wegen
Ja maar echt ๐ฆ Dat vind ik echt het grootste nadeel eraan. Cool, ik blaas met 300-400km/h over de snelweg? Het voelt echt nauwelijks sneller dan 80km/h ๐ฅฒ
En ironisch genoeg, GTA V, waar ik sommige videos voorbeelden van zie, rij je inderdaad VEEL langzamer, maar alle camerawerk, FOV, motion blur, smalle wegen, etc... het voelt gigantisch snel en hoge pacing
๐
Thanks for buying our broken game 
Broken? ๐
Dude 2.0 is so well made ๐
I'm SO glad Adam Badowski got replaced as game director
Because the new guy is "pre-sucky Bioware"
And also is doing the sequel
Ik keek gisteren even mee met een streamer (natuurlijk wel een pc van 10k of zo). Spel zag er niet kapot uit, maar trok me ook niet erg
Ik denk een mager zesje
Ook niet hartstikke slecht, maar niks heel bijzonders
Meh... streamers kijken is zo ontzettend saai om een game te bepalen hoe goed die is... bepaalde games, vooral horror games, hebben die ervaring.
De angst die je ervaart met een horror game als je het ZELF speelt is namelijk VEEL sterker dan gewoon meekijken met iemand. Vooral als diegene maar wat zit te klungelen en veel momenten doet die jij als speler nooit interessant zou vinden.
Denk aan een streamer kijken die Elder Scrolls Online zou streamen en NIKS ANDERS zou doen dan vissen... meh... saaie game...
(ik bash vissen niet... but a stream should be entertaining, and if it's entertaining for others, but not you, then it's just not for you. But that doesn't change anything regarding the potential the game has)
Heb dit jaar nog Cyberpunk 2077 gespeeld en vond het een goede game
zeker wel een 8
dus ben heel benieuwd naar deze geupdate versie en straks de DLC
Maar wat is 2.0?
is 2.0 al de DLC of gewoon een flinke upgrade?
2.0 is zowel een patch als een complete rework van alle systemen en manieren van spelen.
De expansion is in feite puur een story toevoeging
top, thanks! Ben nog bezig met BG3 maar ik ga zeker nog een keer cyberpunk spelen, weet alleen niet of het puur de DLC wordt of dat ik nog een keer door de main story ga
heb het een half jaar geleden nog gespeeld
had langer moeten wachten haha
Dogtown any good ?
ben nog niet Dogtown in, MAAR ben al wel ondergronds klimmende er naar toe ๐
Ga zometeen na boodschappen verder spelen
And yes, you heard that right... ik ging letterlijk uiteindelijk ondergronds om door smokkel routes binnen te gaan en holy shit wat hebben ze veel werk gestoken om dit te maken!
Erg mooi! ๐
Cohh talks about his thoughts on Cyberpunk 2077 2.0 Update and Phantom Liberty Expansion after getting to its ending.. - Watch live at https://www.twitch.tv/cohhcarnage
Cohh's Thoughts on Games playlist: https://www.youtube.com/playlist?list=PLN39y5i_H0FnfIw81pcjFYRl1zlmpnaNE
CohhCarnage Plays Cyberpunk 2077: Phantom Liberty playlist: https://...
https://topsters.org/ leuk om jezelf het dilemma van favoriete games op te leggen
Make charts with music, movies, games, and more.
Oh van die lijstjes boeien mij nooit erg, net zoals film lijsten en zo is het toch allemaal erg subjectief en het is lastig te vergelijken. Hooguit zou ik een paar favorieten per genre kunnen noemen.
Lekker dan 
Bob: 'kijk een leuke activiteit die we kunnen doen'
Willem: 'boeit me niet'
Het gaat om het delen van wat je leuk vindt, dus inderdaad subjectief, dat is dan het hele idee
Goeie smaak Bob! Ik zie dat je graag moeilijke spellen speelt. Komt dat door de moeilijkheid of trekt iets anders in die spellen je aan?
Zoooo he
Civ 2
da's een oudje!
Zelf was ik vooral van de Heroes of might and magic series
Begon pas met de civ games bij de 5e
Dat is eigenlijk een van mijn grote tegenstellingen. Ik hou helemaal niet van moeilike games. Een verhalende game zal ik altijd op easy spelen, maar op een of andere manier weet from software me wel in te pakken met hun gameplay.
Once having lived in the cutthroat politics of a corpo, it never leaves you. It merely jades you to the sympathy of those who stand in your way.
Wel leuk ja, ga het vanavond ook eens doen
@rain sorrel Heb ik toch het juiste moment gekozen om een ps5 te halen
Nice ik was nog niet aan de horizon games toegekomen maar staan hoog op de lijst
Are you surposed to be Elektra or something?
Nope, just saw this mask, and saw this dress, and thought: "good combo" ๐
Also: who else want's to have a full blown Shadowrun game?
Not the Xbox 360/PC shooter of 2007. Nor the isometric RPGs.
But like... akin to the "openness of Starfield (world interactions, instead of Mafia 2 style dead-world-but-story-focus), but like Cyberpunk 2077's city (but then Seattle)"?
https://twitter.com/CyberpunkGame/status/1707394988999348237
Probably going to be my first time ever doing a photomode challenge!
I'm guessing for this challenge I need to go vanilla though
https://twitter.com/Berduu/status/1705994100686676476
https://twitter.com/Berduu/status/1706364920382566781
https://twitter.com/Berduu/status/1707444561914589358
I can already give up ๐ (not that I'm going to, but HOOOOOOOOOLY <bleep>!)
A discussion about photography games, photo modes and the validity of video game photography as an artform.
Patreon: https://www.patreon.com/eurothug4000
Twitter: https://twitter.com/eurothug4000
Instagram: https://www.instagram.com/eurothug4000/
Huge thanks to Petri Levรคlahti for answering my questions for the vid!
https://twitter.com/Berduu...
https://youtu.be/JbcHgRK9Fd0 I might definitely try and use FSR3, when I see the baseline FPS of this boring game to be 60 on 1080P on an RTX 2060, to knowing with DLSS quality, I have OVER 60FPS in Cyberpunk 2077.
The question only is... will it be worth it on my 144Hz G-Sync monitor, to have lesser quality upscaling in comparison to DLSS Quality mode.
00:00 - Native 1080p
01:07 - 1080p + FSR 3 Quality
02:20 - 1080p + FSR 3 Quality + Frame Generation
03:36 - Native 1440p
04:46 - 1440p + FSR 3 Quality
06:00 - 1440p + FSR 3 Quality + Frame Generation
07:22 - 1440p + FSR 3 Balanced + Frame Generation
GEAR:
CPU: AMD Ryzen 7 5800X
COOLER: SuperFrame ISENGARD 360mm
MOBO: ASUS TUF B550M-Plus
RAM: XP...
Found out
Treasures are always lost
Pleasures and rage combined
Iโm watchinโ you
Be careful with your moves
Tonight
I think the time is right
I think the blood has dried
It cries for more
So what are we waiting for?
Wires and chains
(Iโm just tired of looking the other way)
Starting to fade
(Iโm just tired of looking the other way)
Feels like ...
Outer Wilds is one of my all time favorite video games, but it's a game that's hard to talk about without giving away the magic of what makes it so special in the first place. This video aims to discuss why Outer Wilds is a masterpiece, without ruining the magic of the first playthrough.
Check out my website:
https://www.danielnetzel.com/
Hel...
Fun fact, in horizon forbidden west zit een subtiele hint naar het huis waar ik woon :)
Really proud of this one! ๐
The modding potential of possibly Starfield. It does perfectly show how different the game can become, even if you were to strip out gameplay mods? ๐
Hopefully this video is useful to anyone wanting to see what mods can offer these days and why people still play Skyrim.
My version of Skyrim Special Edition is downgraded (1.5.97). I do not play the Anniversary Edition as not all mods have been updated for it and each update from Bethesda breaks them anyway.
I use Mod Organizer 2, Nemesis, W...
Support the channel on Patreon!: https://www.patreon.com/ArchitectofGames
Follow me on twitter!: https://twitter.com/Thefearalcarrot
Check out Codex Entry: https://www.youtube.com/channel/UCseUB-78sF7MGcbl4mHhEng
Open World games have been in a bit of a rut for years now, ever since Far Cry 3 set the tone for the genre more than a decade ago, ...
It's also why I prefer hub worlds over fully open worlds. Even if there ARE exceptions
In previous episodes of Game Maker's Toolkit, I've talked about the need for games with smaller open worlds, and the joy of exploring without hand-holding. Here's why Deus Ex: Mankind Divided deserves credit for delivering both.
Support Game Maker's Toolkit on Patreon - https://www.patreon.com/GameMakersToolkit
Referenced videos:
Arkham Knig...
Anyone else play Monster Hunter Go?
The Xbox release will include Darktideโs biggest update yet, overhauling the class & feat systems while introducing talent trees. These changes will allow you to create more unique builds and playstyles.
Patch #13 will release alongside Darktide's Xbox release on October 4.
Learn more about Darktide:
โบ http://bit.ly/3Uswpyh
Follow our Darkti...
Try Rocket Money for free: https://RocketMoney.com/NAKEYJAKEY #rocketmoney #personalfinance
ok seriously tho who keeps letting grandma out
Whiterun has a 9.4% unemployment rate (any austin)
https://www.youtube.com/watch?v=fyQd7TEOwK8&t=1091s
Building the AI of F.E.A.R. with GOAP (AI & Games)
https://www.youtube.com/watch?v=PaOLBOuyswI
What...
Gaming journalism everyone! Praise it for its quality and non derivative work
I mean iedereen weet nu wel in welke hoek een game zich bevind,
Gaming Journalism is al lang dood
Het heeft nu alleen nog maar wat na stuiptrekkingen
Ik volg dat echt absoluut niet meer, ik zoek gewoon wat info op, lees wat reviews op steam desnoods om te zien of veel mensen dezelfde problemen noemen en zo.
No Man's Sky was a mess when it launched in 2016. So looking at the game now in 2023, has it changed at all?
Well, that's what I tried to find out in this video. Along with my friend Andrew, we flew as a duo and solo to see if you should play No Man's Sky in 2023.
No Man's Sky: https://store.steampowered.com/app/275850/No_Mans_Sky/
Andrew: @A...
It's not just in your head. #gaming #gamedesign
Support the channel (and join our Discord): https://www.patreon.com/BadEnd
Follow Superculture Network: https://superculture.network/
Follow me: https://twitter.com/hitherejosh
Visual Media Used: V Rising, Craftopia, Animal Crossing, Minecraft, My Time at Portia, Loop Hero, Legends of Runeterra,...
https://youtu.be/MdlOG5XjKKY?list=TLPQMDQxMDIwMjNaAtHXp6Qzig
Solo dev project called Starbourne 2
Now Bethesda have announced the Starfield release date I started exploring the sci-fi space game genre to see what it has to offer. Today we explore the open world RPG Spaceborne 2 which promises many of the gameplay features Starfield will apparently have and more. Spaceborne 2 is a single-player, open-universe RPG and third-person shooter game...
Dit kan alleen maar goed gaan toch? ๐ฅฒ Gaat vast geen eeuwen duren of zo
mods installed? Update? Dan kan dat soms gebeuren, maar valt gelukkig wel mee vaak met hoe lang het duurt ๐
Mods ๐
Helaas
Bethesda loopt een decennia achter met hun workflow. Maar goed, ik vind de game nog steeds wel vermakelijk ๐
Vooral met het idee dat dit ooit de nieuwe Skyrim kan zijn qua RP potentie, maar dan Sci Fi (waar ik toch meer naar trek dan fantasy)
Kwaliteit dit ๐ฅฒ
Grappig genoeg, en dit is werkelijk mijn opinie, maar qua mission design vermaakte ik mij al veel meer met Cyberpunk op launch, dan Starfield nu. Al is Starfield wer vermakelijk... dat een broken game op launch (gigantisch veel meer broken dan Starfield) beter speelt qua missies en animaties... yeah...
En sinds elke update vond ik Cyberpunk beter worden (vooral nu met 2.0)
Dus nu maar hopen dat Starfield wat krijgt... because... yeah... let's face it... I MYSELF find it a fun game. Others that I talk to as well... but is it amazing? Absolutely not.
Especially considering Baldur's Gate 3.
Amazing first impression, that never skips a beat
Happy AC: mirage releaseday! ( ik dacht dat ie pas komende nacht uitkwam ๐ )
Ik zag er gisteren een beetje van op twitch. Zag er op zich wel leuk uit
Ik zag in ieder geval vrij weinig dat men achter honderd miljoen miljard doosjes aan moet
Lol. Het heeft nooit gemoeten ๐
Ik wil ooit wel eens origins opnieuw beginnen en als challenge run alleen loot pakken van boss fights. Niks kopen en niks uit kistjes

There can only be one game 
^^ DARK SOULS 3! ๐
ARK Ascended? Snelle cashgrab van wildcard gok ik.. Veel uur in ARK 1 zitten, ARK 2 is grootste afwachting die er is. Maar volle mep vragen voor een remake/graphic update.. pff heb er weinig vertrouwen in
Op steam heb ik alleen X-COM 2 en Empire total war over de 500 uur gespeeld, weet alleen wel zeker dat ieder sims spel waarschijnlijk ook wel tegen de 500 uur is geweest en Neverwinter Nights 1 nog meer dan de rest bij elkaar.
Ik zit momenteel 1,6 uur verwijderd van 1000 uur in Rimworld ๐
Zoveel uur als dat is het nog lang niet maar als het 1 game moet zijn, en dan speel ik nog een beetje vals, zijn het de horizon games
Warhammer 40K Darktide is one of the most technically demanding games we've tested in recent times on PC, so there were always going to be questions asked about the extent to which the current generation consoles could match it - especially when it comes to the Xbox Series S version. In this review, Oliver Mackenzie discusses visual features, co...
https://www.nexusmods.com/cyberpunk2077/mods/9797
There we go! It was just a matter of time that this lore supported element was added in! 
Alex Jordan being the main voice actor. Playing ALL versions of Jan (the protagonist) in various ways ๐
The Alters is a base-building survival game driven by life-defining choices and exploring the diverse paths one could take. The inhospitable planet where Jan crash-landed is turning toward a massive sun, causing radiation levels to soar; in this desperate race against time, Jan must harness local Rapidium crystals to create his many versions: th...
Gisteren Stronghold 2 en Stronghold Legends in een aanbieding gekocht op steam, en nu al weer refunded. Wat een bagger games. Het slaat veel te ver door met wat voor meuk je allemaal nodig hebt om een soldaat te trenen en blijkbaar bestaat het grootste deel van je bevolking uit dieven en pyromanen. En ondertussen wel constant aangevallen worden.
Is er ergens nog wel iets van een goeie castle builder die na Stronghold 1 en Stronghold Crusader uit is gekomen? Ik weet dat Castle Strike best aardig was, maar die is nooit opnieuw uitgebracht op nieuwere systemen.
What if game conferences were honest? Today, we find out the answer. Thanks to Geoff Keighley and the almighty Todd Howard.
Shout out to the following Channels for the Starfield footage. Show them some love!
https://www.youtube.com/channel/UCnVbLunqMpiik_WEA3dSVaw/featured
Lachen filmpje
ik heb zojuist uitgevonden hoe ik fatalities moet doen in mortal kombat
I don't know... I just like grounded characters more than idealized fantasy standards that no-one can reach? ๐คท
Responding to the idea that video game characters have gotten uglier (partly true), and wanted to take the time to address something I haven't seen shared much on the internet regarding the 'sexualization' of female characters.
FIND ME:
Patreon: https://www.patreon.com/charalanahzard
Personal Channel: https://www.youtube.com/alanahirl
Twitch: h...
Het ligt altijd wel een beetje aan het spel, wat voor stijl het heeft. In films en series kan het ook onecht overkomen als iedereen super knap is.
Mortal Kombat is er erg op vooruit gegaan sinds de vrouwen er niet meer uitzien als strippers, bij Dead or Alive daarentegen is het een main selling point en iedereen weet het. Beste wat ze denk ik voor Dead or Alive kunnen doen is de kleding meer door vrouwen laten bedenken, passender te maken bij ieder karakter's persoonlijkheid en de mannen ook meer opties te geven.
Over het algemeen, als er character creation is, vind ik het wel prettig als er flink bereik is. Dat een personage knap, lelijk en alles er tussen in kan zijn.
In sims 4 ziet iedereen eruit als een model, en in Oblivion ziet iedereen er uit als een aardappel.
Waarom? De target audience voor DoA zit daar echt niet op te wachten ๐
Allemaal persoonlijke voorkeur.
Mhm!
Ik bedoel, ik ging er niet op in, maar Mortal Kombat is overduidelijk gericht op idealized characters. Dus dat Mortal Kombat "verbeterd is" maar "DoA dat de selling point is"... I'm sorry... have you ever played Mortal Kombat? 
En daarnaast, met zowel MK en DoA heb ik geen problemen mee ๐
Idealized characters vind ik op z'n tijd wel leuk.
denk aan Conan games/verhalen. Daar is het een stapel om idealized characters te hebben. Square jawed buff men en slender, beautiful, yet strong women. Dat is gewoon een selling point van zoiets.
En, al is het wat een "product of its time" geval, ik heb verder daar geen moeite mee ๐
Maar mijn voorkeur ligt wel grotendeels met grounded characters ๐
Daarom vind ik de design van Aloy geweldig
Specifically the sequel. Because I just LOVED when the "guys were like: EEEEW, PEACH FUZZZZZZZ" 
And I'm like: "wow! That's both a really well designed character and really grounded at the same time! Really pretty too!"
I really dont give a damn ๐ . Its about the game(play) not how a character looks.
https://www.nexusmods.com/cyberpunk2077/mods/9953 spoilers if you click the PL video, but wow! this is genuinely a really well done AI voice mod!
Like, no shade on Gavin Drea at all! But I love these mods for a particular reason: roleplay styles!
Like, having just ONE voice for masculine and feminine voices didn't always fit with how my V looked like. So having options done via AI, while also sounding this good? That's quite amazing!
Incoming voice actors die weg bezuinigd worden voor AI...
Nah
Mogelijk voor random NPCs
Maar AI is LANG nog niet zo ver om de human factor er in te brengen. De enige reden waarom de human factor te horen is in deze mod, is omdat het letterlijk dezelfde performance is van Gavin Drea, maar dan puur de kwaliteit van de stem te veranderen.
AI kan dit absoluut niet doen uit zichzelf
En zelfs dan nog... waarom zou je AI willen gebruiken als voice acting zo veel plezier kan geven?
Voor kosten bezuiniging is het wel ideaal om non-essential NPCs te kunnen laten voicen door AI. Zoals random burgers die je tegenkomt.
Maar ik zou nooit - en verwacht ook niet dat dit gaat gebeuren - willen dat main characters en side characters door AI gedaan zal worden
En daarnaast... als je niet gaat bezuinigen, zullen games van 70 euro, ooit naar 80 euro gaan. Omdat de prijzen steeds meer gaan stijgen.
Dus als je technologie ontwikkelt dat dingen sneller kan doen, of bepaalde aspecten vervangen, dan is dat voor zowel de crunch industrie en consument een voordeel.
Behalve voor de consumenten die daardoor hun baan verliezen en geen vervanging vinden die minstens evengoed betaald.
Binnen 5 jaar hebben we echt wel ai voiced characters, als je ziet hoe snel dat nu al gaat met dingen zoals muziek covers etc op individueel niveau. Uiteindelijk worden al die bestaande stemmen gewoon op 1 hoop gegooid zodat je toch niet meer weet van wie het origineel is.
Kunnen ze beter op andere dingen bezuinigen, zoals bijvoorbeeld geen grote acteurs inhuren om een stem in te spreken ook al zijn ze er soms niet eens goed in.
Daar zit ook een groot deel marketing in. Grote naam helpt met verkopen.
En dat is รณรณk tegelijkertijd waarom voice actors wel redelijk dus blijven in de industrie. Essentiele karakters zullen blijven als voice actors grotendeels met grote studios. Kleine studios hebben gelijk dan weer het voordeel door bijvoorbeeld maar 1 stem acteur (of als solo dev: jezelf) te hebben, en dan AI voices voor andere kwaliteiten. Wat weer voice acting ervaring opbouwt, zodat je mogelijk zelfs voice acting dingen kan doen voor andere projecten.
Hoppa! Een manier om dus ervaring op te bouwen en dus uit te breiden en werk te vinden in meerdere velden (aangezien bijvoorbeeld solo devs ervaring opbouwen met alle elementen van game design, en dan daarna de valkuilen van henzelf vervangen door anderen in te huren of te laten outsourcen)
A friend of mine's Cyberpunk gameplay!
A non combat parkour moment
Oh shit! I need to watch this video!
It's only 2 hours... so that's a lot!
And I haven't finished any of them, but do love them all ๐
https://www.youtube.com/watch?v=_H1yVWHRu5I
Get Surfshark VPN at https://surfshark.deals/neverknowsbest - Enter promo code
NEVERKNOWSBEST for 83% off and 3 extra months for FREE!
An in depth look at every Deus Ex game.
Introduction - 00:00
Deus Ex - 04:15
Deus Ex Invisible War - 39:39
Deus Ex Human Revolution - 1:02:18
Deus Ex Mankind Divided - 1:38:26
Conclusion - 2:04:14
Patreon - h...
2 hours:
https://www.youtube.com/watch?v=z6HaUZqHp1I
Talking Night City and Phantom Liberty featuring Trisha Hershberger, Alannah Pierce, Bruce Greene, Suzi the Shere Hunter, and Parris
Talking Night City and Phantom Liberty featuring Trisha Hershberger, Alannah Pierce, Bruce Greene, Suzi the Shere Hunter, and Parris
CHAPTERS:
0:00 Intro
10:39 Who Is The Most Influential Organization In Night City?
43:00 Who Is The Biggest Night City Legend?
1:00:00 Exclusive Interview: Cyberpunk Quest Director
1:17:43 Night City Conspiracy D...
And Alanah Pierce dressed as HER OWN INGAME CHARACTER!!!
https://youtu.be/TIu8eEdCovk
I'm sorry... but WHAT?!! THE POISON COULD BE DESTROYED WITH A STALACTITE?!
Support the channel on patreon!: https://www.patreon.com/ArchitectofGames
Follow me on Twitter!: https://twitter.com/Thefearalcarrot
Hitman is a hell of a franchise. It's been around for just over two decades and it's been rebooted and overhauled more times than anyone can count (3), and over its many iterations, the team behind it have learn...
Also, in case of being scared of spoilers: don't be.
This game is built around as to experiment on how you can do things.
there are SO many ways you CAN do things, that seeing one thing, is not gonna spoil the experience, nor the anticipation leading up to it, or finding out other means
It essentially is an Immersive Sim, intertwined with Rogue Lite elements (trying again if failing) and puzzle games (finding out how and finding other ways of doing it)
Letsgo
Vindt het niet heel spannend
Ik kreeg ook een mail dat ik mocht playtesten. Ik dacht dat dat sowieso een gotcha game was
als het voor 60% speelt zoals die oude quidditch game op de ps2 dan speel ik die wel
die ps2 game was lachen, maar ik hoef hier geen nieuwe game van. Stop het dan maar als extra content in Hogwarts Legacy 2
https://www.humblebundle.com/books/assassins-creed-mega-bundle-books
Assassin's Creed book bundle
I'm not expecting anything of this game... since I just don't trust Ubisoft anymore... but conceptually? it looks interesting ๐
Add Assassin's Creed Nexus VR to wishlist: https://assassinscreednexusvr.com
Our Creative Director walks you through all of the exciting gameplay features you'll find in this groundbreaking Assassinโs Creed VR adventure.
Coming November 16, 2023 on Meta Quest 2, Meta Quest 3 and Meta Quest Pro.
Learn more at: https://assassinscreednexusvr.com...
Wat heeft ubisoft gedn dat je zeniet meer vertrouwd? Behalve personeel slecht behandelenโฆ.
Ik vond die Franse revolutie wel tof
En de Griekse was ook prima
Maar ik vind wel dat het spellen zijn waar je de helft van de content kunt verwijderen en je dan een beter spel hebt
i mean origins, oddysey en valhalla waren allemaal wel goed maar ze hadden niet echt de soul die de oudere assassins creeds hadden....
Syndicate was ok maar was eigenlijk een gemiste kans in my opinion... Jacob was iets te comedy relief voor AC
Yeah als ze het alleen bij zijn zus gehouden hadden was het wel een prima ac game imo
Was dat net zoals alexios en die dame in Odyssey?
Alexios en Alexandra zijn hetzelfde character maar dan keuze tussen man vrouw, in Valhalla had je ook Eivor man en vrouw maar zelfde naam ipv oddysey
Daar speelde ik Alexios, ik speel namelijk altijd wat het meeste op mijzelf lijkt voor de immersie, maar toen las ik later dat alles eigenlijk was gemaakt voor de dame en dat alles veel beter gedaan was als je haar character model pakte
dat is zeker waar....
Dat vond ik wel balen. Als je toch maar 1 goed doet, houd het dan bij 1
heb zelf als Kassandra gespeeld maar oddysey is sws de slechtere in mijn mening...

of course