#is this a good deal? -1991 Bmw e30 318IS
35 messages · Page 1 of 1 (latest)
näru ska köpa epa äre jääävligt viktigt att ordentligt gå genom kärran först å
mycket viktigare än näru ska köpa första 18 års bilen
epor präglas ju av att vara misskötta, och mekade av okunniga 15 åringar
ser ju fräsch ut på bilderna, men kan tala från egen erfarenhet när jag säger att de kan va en jävligt skev fasad
otroligt vanligt att spackla upp å lacka precis innan man säljer, å du ska ju ändå dras me den där i 3 år och på 3 år så hinner spackel som inte applicerats ordentligt ruttna å trilla av
hur många ägare är också jävligt viktigt
dock även om han har massa problem så kan de ju va värt de, han e ju riktigt fet osså om du ha en kunnig farsa så går de ju å fixa alla eventuella fel
äre dubbla eller enkellåda också?
e så mycket skit man ska hålla i tanke när man köper epa att ja får själv huvudvärk av att ens försöka komma ihåg alla grejer från den tiden
sen redan direkt från infon du skrivit så vet ja int om de värt å betala 32 lök, epavärdet har ju sjunkigt massivt dom senaste åren sen dom introducerade enkellåda, och senare okap
32 tusen är ganska mycket för en kapad i dagens marknad
för dom pengarna kan du ju få nån fräsch gubbkörd okap som haft en eller två ägare som epa
I can’t say if its a good deal or not, but I can say I would drive it
bad opinion
offer him 2500 see what he says it looks reasonably nice id own one very cool ride only thing id be worried about is it rusting if they salt the roads where your from as he is driving it in winter
Tjenare, den är bessad tills 2024 06 30. Så i typ 4 månader till, den har hregg och 3 växlar framåt.
Nu kan den vara jäävligt söndermekad. Men det är därför jag tar med farsan som är mekaniker sen 30 år tillbaks med mig. Är den skit så är den och så fortsätter jag leta efter annat. Ägaren verkar som en schysst snubbe. Den står på farsan å dem har Inte alls pengaproblem kan man säga efter att ha sökt upp reggnummret. Finns fler anledningar till att jag tror att den är inte så dålig men kan nog inte droppa för mycket information om gubben här. Den har en hel del ägare. Den har varit epa sen 09 så den har haft tid att bli sönderskruvad på. Eller kanske blivit fixad. Har ingen aning om det är dubbel eller enkellåda men får fråga snubben typ nu. Tänkte att den var kanske lite dyr men efter att ha kollat runt på blocket så finns det ju typ inte ett bajs som är lite annorlunda. Det finns 2 halvsunkiga Suzuki x90 för 10 tusen styck. Den billigaste förutom det är 20 tusen vilket är en sådär byggd Kapad 945a. Den är inte ful direkt men vill inte ha något basic, 3an är rasad på 945an också. Sen så är det gamla passater, golf, polos, l200or, king cabs och 745or. Så typ sånt man ser varje dag. Det finns lite coolare grejor förutom dem men där är det mycket fix kan man säga.
Så i jämförelse med demdär så tycker jag nog att den är billig. För epor har fan i mej blivigt dyra här tyvärr. Men om jag tar hand om den, kanske gör den ännu ballare och fixar oljeläckan såklart så tror jag att när jag ska sälja den så kan jag få bra peng för den. Epavärdet här är sjukt kan man säga. Köp 745 för 20k, gör lite grejs med den och gör den lite cool och så kostar den 45 tusen🤯
Det är en skum marknad här uppe
Yeaah we do salt the roads sadly, the owner says that there does exist some rust but if its not too bad then I can fix it since I got relatives that knows how to do a good rust repair+my dad that has done it many many times. I might not offer 25k crowns since thats a 7000 crown difference. I might offer like 30k crown so I dont lowball him too bad
If it does have more issues then what he said then ill bid 2500 for it if those are fixable things
bor int heller söderut, så förstår inte varför värdet skulle ha stigit där du bor
men det du kallar "upp" kanske är i inlandet eller mellansverige någerst, och då kan jag se marknaden vara knas
men om den går ut så otroligt snart skulle jag nästan säga att det är väldigt hög risk att köpa den
för om du har råd att lägga 30 tusen på en epa, då har du ju råd att köpa en bil och regga om istället
med dom moderna reglerna så är det otroligt lite jobb för att regga om en bil
och om det nu är vanligt h-regg så har du ju två problem framför dig
nummer ett är ju att plomberingen kan vara bruten, och i de fallet så kommer du ju måsta göra en reggbesiktning oavsett när du försöker bessa han
en epa med bruten plombering på h-regget går aldrig genom bess, men allt beror ju på vilken plombering lådan har
en till sak är ju att det är en diesel, vilket kan bli lite drygare att låsa upp fria varv på
sen tycker jag du borde fråga huruvida växlarna är spärrade
för kan säga redan direkt att om du nu vill glida lagligt i 30 så kommer det bli så mycket härligare att låsa upp några växlar så du kan glida billigt billigt billigt
men om nu din farsa är mekaniker ska du ju nog egentligen inte ha några som helst problem med att fixa alla eventuella problem
det du bör vara orolig för är om den nu är lite risig, ni köper den ändå för att fixa, och efter 1,5 år av konstant mek så tröttnar din farsa på skruva i den
för de e då du måste ta sakerna i egna händer
Tack för svaret👍 Vi drog och kollade på den. Den går fint, ligger på kapade Fjädrar nu men följer med höga. Det fanns typ inget problem. Det var en slang som behöver bytas, sätta på höga Fjädrar och byta någon bussning vid växelspaken. Kommer ej på vad det heter.