#is an bmw E36 good first car

12 messages · Page 1 of 1 (latest)

sinful venture
west coyote
#

Hoi, ff Nederlands wat zie dat je Nederlands bent😋😋😋 Ik werk in een garage en merk dat bmw wat duurde onderhoudskosten heeft. Persoonlijk vind ik het wel een leuke auto etc, maar zou het niet aanraden qua kosten als eerste auto. Vooral niet als die 300.000 km+ heeft. Tip: kijk naar auto's tussen de 0 en 200.000 km (kom eventueel dm voor meer tips)

west coyote
# sinful venture isg goed dank je wel

Geen probleem. Een goeie beginnersauto (zijn natuurlijk niet de coolste autootjes) is een Toyota Aygo (oud en nieuw model). Onderhoudskosten zijn erg laag en gaat 9 van de 10 keer niks aan stuk. Hooguit een keertje een derde remlicht vervangen (ivm lekkage, prijs rond de 50 eu uit me hoofd). Vergeet natuurlijk niet ook aan de remschijven, remblokken en bandjes te denken. Een keer in de zoveeltijd zijn die natuurlijk op. En een jaarlijkse apk:)

#

Vind het zelf ook niet de leukste autootjes, maar wel een goed beginnersautootje

west coyote
sinful venture
west coyote
#

Heel eerlijk, met dit model heb ik geen ervaring. Vind het overigens wel een leuke! Misschien kan je kijken op internet qua reviews wat betreft deze auto? Wat ik je wel kan vertellen is dat er met oudere auto's wel sneller iets stuk kan gaan (dit heb ik eventjes dubbel gecheckt bij een collega). Ondanks dat wel echt een leuke auto. Overigens kan misschien iemand anders hierop antwoord gegeven die dit wel weet:). Wat trouwens een goeie tip ook is om op https://www.kentekencheck.nl te kijken naar de auto en ff het kenteken in te vullen. Ik zie nu bijvoorbeeld dat deze auto al voor de 3e keer wordt aangeboden als verkoop in 2023. Ik vraag me dan af of er dan niet wat aan de hand is met de auto. Hier zie je bijvoorbeeld ook de APK resultaten en ik zie dat tijdens de laatste APK er 4 aandachtspunten zijn bij deze auto. Onder andere overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen. Misschien vragen aan die persoon of dat al verholpen is.

west coyote
valid pumice