#Submerg (@ svp)
1 messages · Page 1 of 1 (latest)
Our volunteers look into many questions every day; sometimes it takes them a little while to answer.
Make it descriptive, including relevant context, but also to the point. This way you improve your chances of getting a more relevant and specific answer.
wait does this count for salle de class vulgaire?
shouldve thought to check that first hold on
it does not appear to be, so im going to continue until im told otherwise
très embrouillé. j'essaie écrire des chose et je comprends pas les jurons français. je sais « putain » et « merde », mais j'essaie comprendre la fréquence à laquelle ils sont utilisés, et mon options. je suis pas aussi sûre sur les adverbes
-# ah well then guess im not asking this one rip
yup, this post does not belong here. Everything swear related goes in #salle-de-classe-vulgaire
which i unfortunately do not wish to verify my age for :/
uhm you know you just have to click on a button
lmao
oh lol, i was skimming it and saw it ask for a DoB and processed that as asking for age verification lol
LMAO don't worry it's fine
ok im gonna go repost this then
.help
Explique le système de correction et permet aux membres d'ajouter l'emoji correspondant à leur pseudo / Explains the correction system and allows members to add the corresponding emoji to their nickname
Essaie de trouver des ressources sur la prononciation / Try to find pronounciation ressources
Redirige les discussions dans les salons de conversation ou le contenu d'apprentissage dans les salles de classe / Redirects discussions to general chat rooms or classroom material to classrooms
Rename a thread
« Putain » et « merde » exprime un mécontentement like « fuck ». Mais si tu dis « de la merde » merde devient le mot « shit », « shit »
"Putain" and "merde" express displeasure like "fuck." But if you say "de la merde," "merde" becomes the word "shit," "shit."
Yeah I understand that as interjections they’re like « shit » and « fuck ». And that « putain de » is the most common adjectival expletive. However, what about adverbs? And also other common phrases
What do you mean by adverbs?
L’adverbe en français est invariable , ce qui veut dire qu’il reste de la même structure partout.
L’adverbe simple est composé de 1 mot et le composé de plusieurs.
L’adverbe sert généralement à préciser une idée. Il y a le sens de:
l’affirmation;
conséquence;
quantité/intensité;
lieu;
négation;
and more.
Adverbs in French are invariable, meaning they retain the same structure throughout.
A simple adverb consists of one word, while a compound adverb consists of several. Adverbs generally serve to clarify an idea. They can express: affirmation; consequence; quantity/intensity; place; negation; and more.
Si tu parlais du « de », c’est une préposition, pas un adverbe
If you were talking about "de", it's a preposition, not an adverb.