#morgana🌸

1 messages · Page 1 of 1 (latest)

swift compassBOT
#
Please be patient

Our volunteers look into many questions every day; sometimes it takes them a little while to answer.

Pro tip: you can rename the thread title with `.tr <thread name>`

Make it descriptive, including relevant context, but also to the point. This way you improve your chances of getting a more relevant and specific answer.

vale spruce
#

I think this is the sense of "such a" rather than "identical"
Sort of emphasis on it being good/bad
Which miiight be why it's before the noun?
And with "de" it would have to be after. I don't really have the words to explain why though, just instinctual. Maybe it's being treated sort of like a grouped adverb? Or maybe we just slap "it's an expression" on it. Idk. But you can definitely do it with other nouns too

vale spruce
#

Des exemples que j'ai trouvés

woven stratus
#

ahh

woven stratus
vale spruce
#

Larousse, oqlf

woven stratus
#

merci

vale spruce
#

De rien chatcoucou

viscid garnet
dire hollow
#

"de pareille degaine" ou "pareille dégaine" les deux peuvent être employés ( j'ajoute que "de" pourrais signifié un pluriel aussi > de pareilles degaines fonctionnerait ) et pour finir je dirais que d'apres moi personne de natif français n'utilise cette formule, enfin si surement mais ça sonne tres désuet/faussement "jeune"

woven stratus
dire hollow
#

haaaaa okay dans ce cas la c'est tout à fait comprehensible

#

petit plus pour ton vocabulaire, dans un registre un peu ancien ect... pour dire dégaine du peu utilisé le mot "acoutrement"

#

je n'est jamais vue pareil acoutrement sonne vraiment médieval ancien ect

woven stratus
#

je vois, merci aww

dire hollow
#

si tu veux une réponse rapide sur une question de voc ou autre n'hesite pas à dm 🙂

sage quail