#fundamentallyingthesnuggery

1 messages · Page 1 of 1 (latest)

tender gullBOT
#
Please be patient

Our volunteers look into many questions every day; sometimes it takes them a little while to answer.

Pro tip: you can rename the thread title with `.tr <thread name>`

Make it descriptive, including relevant context, but also to the point. This way you improve your chances of getting a more relevant and specific answer.

vale ridge
#
  • “des salades” would mean “salads” while “de la salade” would mean “lettuce”. Just in case that’s what you were going for.

• “nous rentrerons” is future tense. Since you’re talking about a habit, you need to use the present tense, like in the rest of your text

• “j’ai les devoirs” means “I have the homework”, while “j’ai des devoirs” means “I have homework”. I imagine you were going for the second one.

• I don’t understand “à (viens?) [place]”

• “après ça,” not “après que,”

• “nous promenions” is in the imparfait tense - you need the present tense.

hidden bane
#

à (viens) was me rethinking, because I want to say from or in [place]

hearty trail
#

avec mes amies d'Allemagne / de Singapour is the most natural I feel

hidden bane
#

ok thank you

#

Can someone do a check over and see if this is 100% ok?

Au supermarché, ma mère et moi, nous achetons beaucoup de nourriture. Nous achetons des bananes, des œufs, des salades, et des chocolats. Puis, nous rentrons à la maison. Ensuite, je commence à étudier à trois heures et demie. J'étudie car j’ai les devoirs qui doivent être terminés. J'étudie parfois avec mes amies. Aujourd’hui j’étudie seul.

#

À cinq heures, je peins avec [name]. Après ça, [name] et moi, nous nous promenons le chien. Mon chien s’appelle [name], et elle a neuf ans. Elle est très mignonne et adorable. Chez nous, généralement mes parents cuisinent, mais aujourd’hui, je cuisine le dîner. Ce soir, je cuisine des nachos parce que c’est extrêmement délicieux et très, très facile. Miam! Après le dîner, je joue au Jenga avec ma famille et je bois un chocolat chaud.
Mon frère gagne deux fois. Après le Jenga, je rentre dans ma chambre et je me détends.

north ridge
#

;hw

tender gullBOT
#

afrancophonie French version
Ce serveur est destiné à l'apprentissage et n'est pas un outil pour tricher sur les travaux académiques. Les membres n'ont pas le droit de faire vos devoirs à votre place. En revanche, ils peuvent vous guider et répondre à vos questions.

anglophonie English version
This server is for learning and is not meant as a tool for cheating on academic assignments. Members are not allowed to do your homework for you; however, they can provide you with guidance and answer your questions.

[Cliquez ici pour en savoir plus / Click here to know more](#faq message)

hidden bane
north ridge
#

Perhaps! But if that's the case, the best way to progress is to work on fixing it yourself
Or to ask for pointers about where you're making the most errors

#

Asking to make it 100% correct is honestly not terribly useful

hidden bane
#

Okay! Thank you, I was unsure but I'll make sure to do that next time

#

I have tried fixing it myself, but I'll give it another shot thank you :]

hearty trail
#

Je vois aucun problème avec ça, si on pouvait auto-corriger, on n'aurait plus besoin de tuteurs