#Calling all Swedes

44 messages · Page 1 of 1 (latest)

fervent parrot
#

Or any of our other nordic friends.

I would like to play a game in Swedish, with the catch being that I don't really speak Swedish. But I'm learning, and this seems like it could be a fun way to give myself a chance to regularly practice.

Mild preference for 10 point, no whisper, but perfectly happy to go with whatever folks want.

Any interest?

1. @fervent parrot
  2. @molten cedar
  3. @crimson whale
  4. @mighty meteor
  5. @wispy temple
  6. @candid pewter
#

@wispy temple I know your group just started a new game, but maybe you or some others would be interested? @crimson whale I think you said you've got an IRL group playing here too. Maybe@mighty meteor would be up for it?

Not sure who else is out there, but ping your friends!

molten cedar
#

Jag kan vara med 🙂

#

@granite orchid ?

fervent parrot
#

Varning. Jag förlitar mig ofta på google translate, förmodligen med några roliga resultat

molten cedar
#

Jag lovar att skratta mer åt google translate än åt dig 😁

fervent parrot
#

Ett nytt ord lärt sig: lovar. Det hjalper redan

#

Errr, hjälper

granite orchid
# molten cedar <@241994292984414209> ?

I hope you find enough Swedes! I'm done for now. Thanks for asking. GLHF

Jag hoppas ni hittar tillräckligt många svenskar! Jag är färdig för tillfället. Tack för förfrågningen.
Lycka till & ha så kul!

crimson whale
#

Visst, jag är gärna med!

mighty meteor
#

Jag har inte varit superbra på att faktiskt vara aktiv i spel, men jag tror det skulle gå om ni vill prova?
Det är okej att säga nej eller att ha en preferens för andra, jag vill bara att alla är med på det och om ni inte är det behöver jag inte vara med.

wispy temple
#

Absolut, bör kunna hantera två omgångar.

crimson whale
fervent parrot
#

👍 Insatserna här är mycket låga. Det kommer att vara roligt för alla, och det är bra om vi har en paus eller två

molten cedar
#

Jag har slängt ut frågan i vår spelgrupp om det är någon som vill testa async ☺️

wispy temple
#

Ska se om jag kan hitta någon till också.

mighty meteor
#

@wispy temple ni härjar runt omkring Svedala, väl?

wispy temple
mighty meteor
#

Ach so!
Får kanske mötas någon gång.
Jag tror att alla förutom Baldrick bor i södra Skåne

fervent parrot
#

Jag sökte jobb i Lund så kanske till och med jag (förmodligen nej)

crimson whale
#

Lycka till med jobbet! Vi håller tummarna. Ska kolla med en snubbe...

molten cedar
#

Det hade varit kul att göra en mindre Skåne-turnering 😄

crimson whale
#

Hade varit skitkul! Ska försöka kontakta en till grupp jag känner till.

#

En kollega vars make spelar i en grupp i Malmö. Men de har inte sett mina meddelanden. :c

wispy temple
mighty meteor
#

Havde vi en sjätte?

fervent parrot
#

Väntar fortfarande på den sjätte

crimson whale
#

Min brorsa tackade nej.

fervent parrot
#

Jag skulle kunna se på Twilight Imperium Sverige-discorden

crimson whale
fervent parrot
#

Hej @candid pewter you are our sixth player. Thanks for joining!

My goal is to stay 'in character' for the game itself, and force myself to work on my Swedish. But I'll make an exception for questions about how to communicate with the bot. It can be a little finicky but is pretty impressive once you get the hang of it.

There's a lot stuff at the #how-to-play-on-this-server channel, but in my experience the best way to learn is just to start playing. I'll set up the channels and we can sort out the game setup stuff. My feeling was milty with maybe 7/7 slices and factions, 10 vp, no whispers (it can be fun in async, but also can make things a lot more complicated) but honestly happy with whatever.

candid pewter
#

Hej!

Jag skulle behöva läsa på lite om hur det här funkar..

fervent parrot
#

Sure! No rush.

We are discussing in #1082287391001296896 (the tabletalk channel) the game and draft setup - which is just normal TI/Milty stuff and doesn't require any bot interaction. But also there's no timeframe for when we need to start. Once that's all done, we'll build the map, deal objectives, etc. and can actually start doing bot stuff.

crimson whale
#

Hej @candid pewter! När jag kom hit var folk alltid riktigt vänliga, och det är den här gruppen också. Vi kommer hjälpa till enligt bästa förmåga om du har några frågor om hur TI spelas här/över huvud taget.^^

#

Själv skulle jag klassa mig själv som en veteran, med 3 avklarade 6-player IRL spel. 😎 och en sammanlagd poäng på typ 18.

wispy temple
#

Inga problem @candid pewter tror många av oss är vana här och behöver du hjälp med något commando så säg till.

#

TI har du ju inga problem med, tänker det kan vara mer formatet. Brukar köra att man kan skriva vad man tänker så kan jag hjälpa till. Så länge jag inte själv drabbas negativt av det såklart. 😂

crimson whale
#

Du skulle bara veta hur ofta min och @molten cedar polare Andy har hjälpt mig attackera honom... x)

crimson whale
candid pewter