#Woff font not loading

33 messages · Page 1 of 1 (latest)

oblique fable
#

Hello I crossed a similar problem when you had to put "Openttype" in **format **in @font-face instead of "OTF"

But yeah know i dont know how to put a font with .woff at the end.

Been searching on internet but saw nothing that worked

Does anyone have a solution please?

regal pathBOT
#
No-one around right now?

It looks like no-one has responded to your question yet. People might not be available right now or don’t know how to answer your question. Want an answer while you wait? Try asking our experimental bot in #1095492539085230272.

brave wharf
#

The value for format() should be: format(“woff”)

oblique fable
oblique fable
#

i did try again but still doesnt work

#

as u can see in screens i use my font like that

#

but yet he doesnt want to load the font, all others font is working tho

surreal finch
#

Hi
Are you sure your font is valid? You should also put your font name in quotes in your css variable.

#

You say the other fonts work but they come from a URL, maybe your path to your woff fonts is not good

oblique fable
#

and it downloaded the 3 variants, roman light and regular

oblique fable
brave wharf
#

To second @surreal finch, you need to wrap your font names in quotation marks where you’re defining them in your vars.css file.

oblique fable
surreal finch
#

Does it work with css directly, without using the variable?

oblique fable
#

i put font-family: 'deltra neue', sans-serif; and it appear to not be working

surreal finch
#

You must respect the case of your @font-face
'Delta Neue'

Have you tried it in another simple project with html/css only?

oblique fable
surreal finch
#

Are you french ?

oblique fable
#

yes

surreal finch
#

On va continuer en français alors
Essai dans dans un projet minimalist comme je t'ai dit, si ca fonctionne pas on saura déjà que ca vient pas de Astro
Et quand je disais la "case" c'est les majuscules

oblique fable
#

ah ok merci, je finis une tâche que j'ai à faire et je fais ça dans 5-10min, je te montrerais les screens au cas-où si je fais des erreurs de syntaxe

#

je viens de tester avec un code généré par chat gpt pour aller plus vite, et je pense avoir trouvé mon erreur

#

c'est une font Arial, sans serif, je vais tester dans astro voir si c'est ça le soucis

#

l'éditeur de droite le code fonctionne mais pas celui de gauche, cependant l'éditeur de droite utilise les fonts séparément, mais l'éditeur de gauche j'ai essayé de regrouper les 3 fonts dans une famille pour juste à voir à changer le font-weight pour passer de "Light à Roman ou Medium".

Le problème serait dans le nommage de la famille donc j'ai modifié comme sur le screen de droite en n'utilisant pas la variable mais directement mais ça ne fonctionne pas non plus (2eme screen)

Ps: j'ai oublié de préciser mais j'ai bel et bien modifier le nom des familles dans le screen de gauche avant de faire la manip du screen de droite

#

J'ai trouvé l'erreur! @surreal finch

Les fonts css sont sensibles à la casse et elles n'aiment pas les espaces dans les noms de familles!
J'ai donc tout modifié fais tout les tests possible et la solution est un simple tiret 🥲 pardon pour le dérangement

surreal finch
#

Tu fais un petit recap en anglais pour la commu stp 🙏

oblique fable
#

yep je fais un petit pavé pour eux merci pour totue ton aide

oblique fable