#[FL] [AlienRPG] One Shot: Hope's Last Day - Beginners welkom

1 messages · Page 1 of 1 (latest)

lament hull
#

In de ruimte hoort niemand je schreeuwen - maar het mag zeker wel wanneer op dinsdag 24 maart je motion detector begint te piepen en die hydraulische nooduitgang klem zit!

Ik ben op zoek naar spelers voor de Alien RPG one-shot Hope's Last Day. Ervaring is zeker niet nodig; ik leg gedurende spelenderwijs de regels uit.

Hope's Last Day is een zogenaamd cinematic scenario. Dit betekent in Alien RPG dat we werken met pre-gen karakters die (geheime) persoonlijke agenda's hebben. Samen een spannend, compact verhaal moet dit zorgen voor een spannende filmische belevenis. Je bent geen epische held in glanzend harnas, maar een doorsnee kolonist in het jaar 2178 die snel na moet denken om het hachje te redden. Het is niet gegarandeerd dat jouw karakter de aftiteling haalt, maar er staan figuranten klaar in de coulissen voor jou om over te nemen wanneer je karakter vroegtijdig wordt uitgeschakeld.

Datum en tijd: Dinsdag 24 maart, 19:30 uur - 23:00 uur
Frequentie: One-shot.
TTRPG Systeem: Alien RPG
Gebruikte VTT Foundry
Aantal open plekken: 0/4 - VOL - Maar laat het zeker even weten als je interesse hebt, bij voldoende animo run ik dit nog een tweede keer.
Voertaal: Nederlands
Gewenste speelervaring: Maakt niet uit; iedereen is welkom.
Speelstijl voorkeur: Hoofdzakelijk exploration en RP. Combat is zeker een onderdeel van Alien RPG maar onthoud: if you're fighting, you're losing.
Gebruik van tekst, voicecalls, webcams: We gebruiken discord video/voice call; webcam is optioneel.
**Overige info:**Als we het verhaal niet in één avond redden dan prikken we een extra datum - maar ik verwacht dat dit wel lukt.
Contactvoorkeur: Reageren op deze post.

native lark
#

I ben geintereseerd... wel volledig nieuw in online spelen en de alian ttrpg

lament hull
#

Dag Stoofy, dat is leuk. Nieuw is geen probleem en iedereen krijgt t.z.t. een link van mij die je kunt openen in een chrome-browser, waarmee je als speler direct in het spel terecht komt.

native lark
#

Aaaa toppie

obsidian skiff
#

ik wil het wel proberen

lament hull
#

Leuk, dan hebben we 4/4 plaatsen gevuld.

Als iemand anders interesse heeft, geef het vooral aan want ik kan dit uiteraard nog een keertje extra runnen.

lament hull
#

Hier zijn alvast de character sheets, we hebben inmiddels vijf spelers.

Kies de character die je het meeste aanspreekt!

Samengevat:

Janice MacWhirr, vastberaden leidinggevende van jullie kleine team.

Sonny Sigg, ambitieus wetenschapper en de medicus van de groep.

Morgan Hirsch, stoicijnse oud-marinier, nu werkzaam in de beveiliging van de kolonie.

Hannah Singleton, de chauffeur, dapper maar een tikkeltje roekeloos.

Holroyd, de verrassend sterke technicus van de groep.

Kies de character die je het meeste aanspreekt en geef hieronder aan wie je graag wil spelen volgende week.

obsidian skiff
#

Holroyd

native lark
#

Ik ben aan het twijfelen tussen hannah en morgan

lament hull
#

@flat escarp @river willow @cedar crater , kom er bij en kijk welk character je interessant vindt!

flat escarp
#

voor mij is het om het even 😄

#

ik neem wel wat overblijft

cedar crater
#

Sonny Sigg lijkt me wel een leuke, ok als ik die claim? ^^

lament hull
#

Bij deze, Thijs.

river willow
#

Hi Razor en Stoofy 😄

#

Ehm ik kan wel voor Janice gaan

native lark
#

Ik ga voor hannah singleton

lament hull
#

Top, dan hebben we nu:

Janice MacWhirr - Twi Li

Sonny Sigg - Thijs

Morgan Hirsch - Viezn Oap

Hannah Singleton - Stoofy

Holroyd - RazorRaven

Komende dinsdag post ik omstreeks 19:15 uur in deze thread de link die je met je browser moet openen om in Foundry te komen. Advies is een chrome browser.

Selecteer in het startscherm waar je dan komt je discordnaam.

Qua voice/video (camera optioneel) gebruiken we een voice kanaal uit de "active sessions", die je helemaal onderin de kanalenlijst vindt van de Dutch20 discord. Zoek naar degene waar ik zit.

native lark
#

Kan ik dan getagt worden in die lijst want channel want ik zie het niet

lament hull
#

Komt goed.

native lark
#

sssoo iedereen er klaar voor?

obsidian skiff
#

wij wel, jij blijkbaar niet

native lark
#

ik heb geen link of iets gehad

obsidian skiff
#

je hebt een ping gehad in welk vc we zitten

native lark
#

ik heb niks

obsidian skiff
#

dat jij ervoor kiest niet te joinen

native lark
#

dit is alles wat ik heb

obsidian skiff
#

@lament hull

#

je ziet niemand in vc als je verder naar beneden scrollt? na hangout

native lark
#

ik kan niet verder naar beneden dit is alles

lament hull
#

even vriendschapsverzoek accepteren

flat escarp
#

wie te laat is moet zingen zei Kees

obsidian skiff
#

welke roles heb je?

native lark
#

aspering en irl adventurer

flat escarp
#

mss zero to hero opnemen

obsidian skiff
#

doe zero to hero

#

en misschien dan wel?

lament hull
#

volg mijn invite

obsidian skiff
#

en anders frequent freewheeler

lament hull
#

Finale: dinsdag 7 april om 20:00 uur.

lament hull
#

@obsidian skiff , @flat escarp , @river willow , @cedar crater , @stoofy3, vanavond de afronding van het scenario Hope's Last Day. Aanvang 20:00 uur. Tot dan!

lament hull
#

Zie onderin waar je de voice channel vindt.

lament hull
#

@obsidian skiff @flat escarp @river willow @cedar crater Ik zie zojuist dat Arno het bericht dat hij inderdaad al zei te versturen voordat de shit losbrak aan mij gestuurd heeft op Discord. Ik zag het pas toen we klaar waren, maar het heeft wel een gevolgje voor het einde 😂 .

Na aankomst op de kolonie heeft Weyland Yutani Holroyd gedebriefd en na kort beraad uitgezet. Het blijkt dat Singleton, alvorens te sterven, het bericht had verstuurd aan Weyland hoofdkwartier dat Holroyd disfunctioneerde en mogelijk kapot was, en voor de veiligheid direct uitgezet moest worden. Nu wordt dit bericht niet zomaar van iedereen geloofd, maar afkomstig van een Weyland sleeper-agent draagt dit bericht tot redelijke waarde. Het is onbekend of Holroyd ooit weer aangezet is en zo ja, op welke verdieping van de tritium-mijn hij voortaan tewerk gesteld werd.

flat escarp
#

haha de tritium-mijn

cedar crater
#

And they lived happily ever after

obsidian skiff
#

ja, wilde nog vragen of ik het kon meekijken, maar leek me sterk omdat ik in andere stoel zat. dus niet gedaan, want vertrouwde niet precies wat ie zou sturen, omdat ie de deur voor een crew member had dichtgedaan. xd

flat escarp
#

dat had je wel niet gezien in de achteruitrijcamera

obsidian skiff
#

ook als ie niet naar toilet was gegaan, zat ik overwegen em in zijn cryoslaap te killen vanwege die actie XD oa omdat ik em verwarde met siggs. maar toen viel kwartje pas tijdens combat dat ie niet siggs was maar hannah XD

lament hull
#

Weet dat Arno (Viezn Oap) mij redelijk dikwijls stiekeme berichtjes stuurde om dingen aan te geven of om iets geniepigs te kunnen doen; is een voordeel van online spelen natuurlijk. Ik had je graag gefaciliteerd, met de kennis van nu een beter einde dan met de facehuggers.... Hij dood in zijn slaap, en Weyland Yutani zou bevestigd zien dat je zoals Sigleton aangaf inderdaad een moordmachine bent 😂