🇺🇸 English Version
Hi everyone!
I’m sharing a small system for MapTool called “Bonds Ledger.”
It allows players to track their relationships (NPCs or others) with summaries and detailed notes. It’s a tool to support roleplay and keep a record of interactions throughout sessions.
Key Features:
Personal : Each player manages their own list of bonds.
Map Independent: Entries can be viewed anytime, even if you aren't on the same map as the NPC!
GM Oversight: A global view to check every player's registry and notes.
Bilingual: Native French and English support.
Technical note: The library token is technically named Lib:Social, but I use the name "Bonds Ledger" to describe the system more quickly.
I’m not sure how much it’s worth, but if it can be useful to someone, so much the better! If you have any feedback or ideas for improvement, I’m all ears.
🇫🇷 Version Française
Bonjour Ă tous !
Je partage un petit système pour MapTool appelé “Bonds Ledger.”
Il permet aux joueurs de garder une trace de leurs relations (PNJ ou autres) avec un résumé et des notes détaillées. C’est un outil pour aider au roleplay et garder une mémoire des interactions au fil des sessions.
Points forts :
Personnel : Chaque joueur gère sa propre liste en toute autonomie.
Hors-Map : Le journal est consultable n'importe quand, mĂŞme si vous n'ĂŞtes pas sur la carte oĂą se trouve le PNJ !
Vue MJ : Une interface globale pour consulter tous les registres et notes des joueurs.
Bilingue : Support natif du Français et de l'Anglais.
Note technique : Le jeton de la bibliothèque s'appelle techniquement Lib:Social, mais j'utilise le nom "Bonds Ledger" pour décrire le système plus rapidement.
Je ne sais pas trop ce que ça vaut, mais si ça peut servir à quelqu’un, tant mieux ! 🙂 Si vous avez des retours ou des idées pour l'améliorer, je suis preneur.